E-shopy se letos musí zaměřit na online marketing

24. 1. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet.cz)
Oblast e-commerce v roce 2013 posilovala, celkový obrat dosáhl 58 miliard korun. Aby letos e-shopy uspěly, budou se podle Shoptet.cz jejich provozovatelé muset zaměřit na on-line marketing a větší vytěžování stávajících zákazníků.
Foto: SXC.hu

V loňském roce boom zažila především oblast food delivery a také on-line platby. Mezi nejprodávanější produkty v roce 2013 patřila elektronika. Rok 2013 přinesl i nové služby, jako například Twisto. Zvyšuje se také objem objednávek přes mobilní telefony a tablety. V ČR je více než 35 000 e-shopů a v roce 2014 nebudou přibývat.

Loni mezi nejprodávanější produkty patřila tradičně elektronika, kde vévodily tablety a robotické vysavače. Rok 2013 byl ve znamení prodeje potravin online, ať už jde o nákup surovin nebo jídel z restaurací. Lidé si tyto rychlé a pohodlné nákupy oblíbili a jsou ochotni za dopravu i připlatit

„Minulý rok jsme mohli sledovat nárůst nákupů přes mobily a tento trend bude nadále pokračovat. Praxe ukázala zvýšení konverze u obchodů, které mají mobilní verzi, Bohužel mnoho e-shopů není na tento druh prodeje zatím připraveno,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO Shoptet.cz.

Mezi novinky e-commerce minulý rok patřila například Kouzelná Almara, která bohužel již skončila, nebo Twisto, které umožňuje zaplacení až po 14 dnech od doručení. Také došlo k posunu při placení, zákazníci se přestávají bát on-line plateb a podíl objednávek na dobírku klesá. „Zásadní změny nelze u on-line obchodů očekávat. Tím, že je v České republice mnoho e-shopů, prosperovat budou především ty, které zvládnout on-line marketing.

Pro zvýšení prodejů bude zásadní nákupy více personalizovat, tedy používat subscription modely, kdy si e-shop zjistí potřeby zákazníka a po potvrzení mu zboží mu zasílá automaticky. Jedním z příkladů, kde tento systém využívají je obchod Chlapskazasilka.cz. E-shopy se také musí naučit lépe vytěžovat klienty, kteří u nich již nakoupili, například poskytnutím slevy nebo načasovaným e-mailingem,“ předjímá Miroslav Uďan.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více