E-mailová past
E-maily nám šetří práci. Ale kradou nám také zákazníky. Proč?
Mnozí si pochvalují, že jednání se zákazníky je mnohem rychlejší a jednodušší: „Přijde e-mail, připravíme nabídku, pošleme ji nazpět e-mailem, nemusíme nikam jezdit.“
Toto pohodlí je ale past.
Protože už totiž se zákazníky nejednáme osobně, ztrácíme přehled o tom, co se u nich děje. A otevíráme tak dveře naší konkurenci.
E-mail je tedy dobrým pomocníkem pro kontakt se zákazníky. A pokud máte zákazníky roztroušené po celé republice, právě e-mail je nástrojem, jak s nimi být v kontaktu.
Ať se ale v e-mailu snažíme, jak chceme, nikdy jím nenahradíme osobní schůzku. Ani telefonický rozhovor.
Jak ve vaší firmě tento týden prověříte, zda neztrácíte zákazníky spoléháním na e-mail?
Autor: Pavel Řehulka