Dovolená bez elektroniky je rarita

13. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Podle průzkumu agentury NMS pro Heureka.cz si 94 % Čechů s sebou na dovolenou bere mobilní telefon, 88 % si do kufru přibaluje fotoaparáty a 36 % se na dovolené neobejde bez notebooku či GPS navigace.

Nejčastěji, dokonce v 99 % případů, s sebou telefon na dovolenou přibalují mladí lidé mezi 16 – 30 lety. Tato věková skupina s sebou nejvíce vozí také ostatní elektroniku, jako např. navigaci, MP3 přehrávač či notebook.

Zajímavé je, že čtečku elektronických knih si s sebou berou nejčastěji lidé ve věkové kategorii 31 - 50 let, na dovolenou ji vozí již 8 % lidí. Bez jakékoliv elektroniky na dovolenou vyráží pouhé 1 % internetových uživatelů.

„Elektronika se stala neodmyslitelnou součástí našeho života a to i mimo domov a práci. Především u lidí do 45 let sledujeme díky tomu i výrazné změny v nákupním chování,“ uvedl ředitel NMS Market Research Michal Osuský. 

"Obliba nákupu elektroniky na internetu navíc oproti loňskému roku ještě stoupla. Zatímco v loňském roce výhradně anebo převážně nakupovalo elektroniku na internetu 34 % lidí, letos už to bylo 40% lidí. Výhradně v kamenných prodejnách tak elektroniku nakupuje již pouze 8% nakupujících,“ dodal Kamil Demuth z Heureka.cz.

Jakou elektroniku si berete s sebou na dovolenou?Celá ČR16 – 30 let31 – 50 let51 let a více
Mobilní telefon94 %99 %96 %88 %
Fotoaparát88 %90 %93 %80 %
Notebook36 %48 %36 %29 %
GPS navigaci30 %42 %29 %23 %
Videokameru21 %20 %23 %17 %
MP3 přehrávač 21 %39 %20 %10 %
Čtečku e-knih5 %3 %8 %2 %
Žádnou1 %0 %0 %3 %
 
Kde nakupujete elektroniku? Celá ČR16 – 30 let31 – 50 let51 let a více
Pouze na internetu10 %11 %10 %7 %
Spíše na internetu30 %31 %31 %26 %
Půl na půl na internetu a v kamenných obchodech39 %39 %39 %38 %
Spíše v kamenných obchodech14 %14 %13 %16 %
Pouze v kamenných obchodech8 %6 %6 %13 %
Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více