Dovolená bez elektroniky je rarita

13. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Podle průzkumu agentury NMS pro Heureka.cz si 94 % Čechů s sebou na dovolenou bere mobilní telefon, 88 % si do kufru přibaluje fotoaparáty a 36 % se na dovolené neobejde bez notebooku či GPS navigace.

Nejčastěji, dokonce v 99 % případů, s sebou telefon na dovolenou přibalují mladí lidé mezi 16 – 30 lety. Tato věková skupina s sebou nejvíce vozí také ostatní elektroniku, jako např. navigaci, MP3 přehrávač či notebook.

Zajímavé je, že čtečku elektronických knih si s sebou berou nejčastěji lidé ve věkové kategorii 31 - 50 let, na dovolenou ji vozí již 8 % lidí. Bez jakékoliv elektroniky na dovolenou vyráží pouhé 1 % internetových uživatelů.

„Elektronika se stala neodmyslitelnou součástí našeho života a to i mimo domov a práci. Především u lidí do 45 let sledujeme díky tomu i výrazné změny v nákupním chování,“ uvedl ředitel NMS Market Research Michal Osuský. 

"Obliba nákupu elektroniky na internetu navíc oproti loňskému roku ještě stoupla. Zatímco v loňském roce výhradně anebo převážně nakupovalo elektroniku na internetu 34 % lidí, letos už to bylo 40% lidí. Výhradně v kamenných prodejnách tak elektroniku nakupuje již pouze 8% nakupujících,“ dodal Kamil Demuth z Heureka.cz.

Jakou elektroniku si berete s sebou na dovolenou?Celá ČR16 – 30 let31 – 50 let51 let a více
Mobilní telefon94 %99 %96 %88 %
Fotoaparát88 %90 %93 %80 %
Notebook36 %48 %36 %29 %
GPS navigaci30 %42 %29 %23 %
Videokameru21 %20 %23 %17 %
MP3 přehrávač 21 %39 %20 %10 %
Čtečku e-knih5 %3 %8 %2 %
Žádnou1 %0 %0 %3 %
 
Kde nakupujete elektroniku? Celá ČR16 – 30 let31 – 50 let51 let a více
Pouze na internetu10 %11 %10 %7 %
Spíše na internetu30 %31 %31 %26 %
Půl na půl na internetu a v kamenných obchodech39 %39 %39 %38 %
Spíše v kamenných obchodech14 %14 %13 %16 %
Pouze v kamenných obchodech8 %6 %6 %13 %
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více