Dovolená bez elektroniky je rarita

13. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Podle průzkumu agentury NMS pro Heureka.cz si 94 % Čechů s sebou na dovolenou bere mobilní telefon, 88 % si do kufru přibaluje fotoaparáty a 36 % se na dovolené neobejde bez notebooku či GPS navigace.

Nejčastěji, dokonce v 99 % případů, s sebou telefon na dovolenou přibalují mladí lidé mezi 16 – 30 lety. Tato věková skupina s sebou nejvíce vozí také ostatní elektroniku, jako např. navigaci, MP3 přehrávač či notebook.

Zajímavé je, že čtečku elektronických knih si s sebou berou nejčastěji lidé ve věkové kategorii 31 - 50 let, na dovolenou ji vozí již 8 % lidí. Bez jakékoliv elektroniky na dovolenou vyráží pouhé 1 % internetových uživatelů.

„Elektronika se stala neodmyslitelnou součástí našeho života a to i mimo domov a práci. Především u lidí do 45 let sledujeme díky tomu i výrazné změny v nákupním chování,“ uvedl ředitel NMS Market Research Michal Osuský. 

"Obliba nákupu elektroniky na internetu navíc oproti loňskému roku ještě stoupla. Zatímco v loňském roce výhradně anebo převážně nakupovalo elektroniku na internetu 34 % lidí, letos už to bylo 40% lidí. Výhradně v kamenných prodejnách tak elektroniku nakupuje již pouze 8% nakupujících,“ dodal Kamil Demuth z Heureka.cz.

Jakou elektroniku si berete s sebou na dovolenou?Celá ČR16 – 30 let31 – 50 let51 let a více
Mobilní telefon94 %99 %96 %88 %
Fotoaparát88 %90 %93 %80 %
Notebook36 %48 %36 %29 %
GPS navigaci30 %42 %29 %23 %
Videokameru21 %20 %23 %17 %
MP3 přehrávač 21 %39 %20 %10 %
Čtečku e-knih5 %3 %8 %2 %
Žádnou1 %0 %0 %3 %
 
Kde nakupujete elektroniku? Celá ČR16 – 30 let31 – 50 let51 let a více
Pouze na internetu10 %11 %10 %7 %
Spíše na internetu30 %31 %31 %26 %
Půl na půl na internetu a v kamenných obchodech39 %39 %39 %38 %
Spíše v kamenných obchodech14 %14 %13 %16 %
Pouze v kamenných obchodech8 %6 %6 %13 %
Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více