CZC.cz hodlá zahýbat se slevovou politikou

24. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.CZ)
CZC.cz chce zbořit mýtus 80% slev a s reálnými slevami chce jít příkladem. Dvojka na online trhu s elektronikou spouští malou revoluci na poli e-shopového počítání slev. S heslem „Dvojky hrají fér” přináší novou slevovou politiku, ve které sází na maximální transparenci vůči zákazníkům.

Jinými slovy bude e-shop nově počítat veškeré slevy z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Zároveň na detailech produktů zobrazuje graf historie cen i cenové srovnání s Alzou. Pokud z něj vyjdou dvojky dráž, CZC.cz zákazníkovi cenu dorovná.

„80% slevy patří do minulosti. Zákazníky nezajímá, o kolik se produkt zlevnil oproti doporučené maloobchodní ceně, ale chce vědět, kolik ušetří oproti běžné ceně. Zároveň chce mít jistotu, že naše výpočty jsou férové a transparentní. Proto teď CZC.cz dává zákazníkům nástroje, se kterými si naši poctivost mohou ověřit,” uvedl obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský. K tomu mohou zákazníci využít graf historie ceny, který se bude zobrazovat u všech produktů na CZC.cz. Na něm zákazníci uvidí reálný pohyb ceny zboží za celou jeho historii prodeje na e-shopu. Kromě toho si mohou výhodnost ceny zboží přímo na webu CZC.cz porovnat s Alzou. Pokud bude Alza nebo jiná vybraná konkurence prodávat zboží za nižší cenu, CZC.cz částku dorovná.

Obchod CZC.cz se tak vydává odlišnou cestou ve srovnání s dosavadním běžným standardem na trhu, kdy se cena zboží počítá z původní maloobchodní ceny, za jakou zbylo zboží uvedeno na trh. Tuto praxi kritizují někteří zákazníci a nově ji má také změnit i Směrnice (EU) 2019/2161 o ochraně spotřebitele. Podle ní musí členské státy včetně České republiky zveřejnit opatření nezbytná k dosažení souladu se směrnicí do 28. 11. 2021 a e-shopy je následně budou muset uvést v platnost do konce května příštího roku. Jak Pilský podotkl, připravovaná změna legislativy není pro CZC.cz hlavní důvod, proč se e-shop ke změně rozhodl: „Důležitý pro nás byl názor našich zákazníků, kteří si přáli, abychom při výpočtu slevy přestali maloobchodní cenu zohledňovat. Proto jsme v případě evropské směrnice na výklad českého práva nečekali a začali slevy počítat z nejnižší ceny za posledních 30 dní už nyní, a to u všech téměř 60 tisíc položek napříč e-shopem.“

Stejný cíl má i neziskový projekt Hlídač shopů, který již několik let monitoruje uváděné slevy nejen na českých e-shopech. CZC.cz s Hlídačem shopů spolupracuje již delší dobu a v souvislosti se změnou cenové politiky si u něj nechalo provést audit nového výpočtu slev. „Nově uváděné slevy na CZC.cz počítané z nejnižší ceny za posledních 30 dní jsme zkontrolovali vůči našim datům a v naprosté většině případů se přesně shodujeme. Zároveň velice vítáme tuto iniciativu CZC.cz, která směřuje přesně k tomu, co je naším cílem. To znamená férové uvádění slev u všech produktů, které budou počítané podle jasných pravidel. Je skvěle, že můžeme s e-shopy pravidla konzultovat a pokusit se je sjednotit,“ uvedl Jakub Balada z projektu Hlídač shopů.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více