CZC.cz hodlá zahýbat se slevovou politikou

24. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.CZ)
CZC.cz chce zbořit mýtus 80% slev a s reálnými slevami chce jít příkladem. Dvojka na online trhu s elektronikou spouští malou revoluci na poli e-shopového počítání slev. S heslem „Dvojky hrají fér” přináší novou slevovou politiku, ve které sází na maximální transparenci vůči zákazníkům.

Jinými slovy bude e-shop nově počítat veškeré slevy z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Zároveň na detailech produktů zobrazuje graf historie cen i cenové srovnání s Alzou. Pokud z něj vyjdou dvojky dráž, CZC.cz zákazníkovi cenu dorovná.

„80% slevy patří do minulosti. Zákazníky nezajímá, o kolik se produkt zlevnil oproti doporučené maloobchodní ceně, ale chce vědět, kolik ušetří oproti běžné ceně. Zároveň chce mít jistotu, že naše výpočty jsou férové a transparentní. Proto teď CZC.cz dává zákazníkům nástroje, se kterými si naši poctivost mohou ověřit,” uvedl obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský. K tomu mohou zákazníci využít graf historie ceny, který se bude zobrazovat u všech produktů na CZC.cz. Na něm zákazníci uvidí reálný pohyb ceny zboží za celou jeho historii prodeje na e-shopu. Kromě toho si mohou výhodnost ceny zboží přímo na webu CZC.cz porovnat s Alzou. Pokud bude Alza nebo jiná vybraná konkurence prodávat zboží za nižší cenu, CZC.cz částku dorovná.

Obchod CZC.cz se tak vydává odlišnou cestou ve srovnání s dosavadním běžným standardem na trhu, kdy se cena zboží počítá z původní maloobchodní ceny, za jakou zbylo zboží uvedeno na trh. Tuto praxi kritizují někteří zákazníci a nově ji má také změnit i Směrnice (EU) 2019/2161 o ochraně spotřebitele. Podle ní musí členské státy včetně České republiky zveřejnit opatření nezbytná k dosažení souladu se směrnicí do 28. 11. 2021 a e-shopy je následně budou muset uvést v platnost do konce května příštího roku. Jak Pilský podotkl, připravovaná změna legislativy není pro CZC.cz hlavní důvod, proč se e-shop ke změně rozhodl: „Důležitý pro nás byl názor našich zákazníků, kteří si přáli, abychom při výpočtu slevy přestali maloobchodní cenu zohledňovat. Proto jsme v případě evropské směrnice na výklad českého práva nečekali a začali slevy počítat z nejnižší ceny za posledních 30 dní už nyní, a to u všech téměř 60 tisíc položek napříč e-shopem.“

Stejný cíl má i neziskový projekt Hlídač shopů, který již několik let monitoruje uváděné slevy nejen na českých e-shopech. CZC.cz s Hlídačem shopů spolupracuje již delší dobu a v souvislosti se změnou cenové politiky si u něj nechalo provést audit nového výpočtu slev. „Nově uváděné slevy na CZC.cz počítané z nejnižší ceny za posledních 30 dní jsme zkontrolovali vůči našim datům a v naprosté většině případů se přesně shodujeme. Zároveň velice vítáme tuto iniciativu CZC.cz, která směřuje přesně k tomu, co je naším cílem. To znamená férové uvádění slev u všech produktů, které budou počítané podle jasných pravidel. Je skvěle, že můžeme s e-shopy pravidla konzultovat a pokusit se je sjednotit,“ uvedl Jakub Balada z projektu Hlídač shopů.

Podobné články

Tech Data rozšířila e-shop pro partnery o vybrané produkty HPE a Lenovo

13. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Tech Data Distribution)
Distributor Tech Data připravil pro partnery flexibilnější, rychlejší a jednodušší způsob objednávání zboží HPE a Lenovo ISG. Nabídka vybraných produktů uvedených výrobců bude nově dostupná prostřednictvím e-shopu InTouch. Čtěte více

Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. Čtěte více

Alza.cz začala doručovat do zaparkovaných automobilů

30. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Alza.cz začíná jako první e-shop v Česku ve spolupráci se Škoda Auto doručovat objednávky do kufrů vozidel. Díky využití aplikace MyŠKODA s funkcí Přístup do vozu si mohou zákazníci nechat své nákupy doručit přímo do zaparkovaného vozidla. Čtěte více

AlzaBoxy se otevírají externím e-shopům a dopravcům

23. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Alza.cz ve spolupráci s integrátorem Balíkobot zpřístupňuje kapacitu sítě AlzaBoxů dopravcům i zájemcům z řad e-shopů. Všichni partneři napojení na Balíkobot a zákazníci tisíců e-shopů v Česku i na Slovensku si tak mohou nechat své zásilky doručit do nejrobustnější sítě boxů s více než 100 tisíci výdejních schránek rozmístěných napříč oběma zeměmi. Čtěte více