CZC.cz hodlá zahýbat se slevovou politikou

24. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.CZ)
CZC.cz chce zbořit mýtus 80% slev a s reálnými slevami chce jít příkladem. Dvojka na online trhu s elektronikou spouští malou revoluci na poli e-shopového počítání slev. S heslem „Dvojky hrají fér” přináší novou slevovou politiku, ve které sází na maximální transparenci vůči zákazníkům.

Jinými slovy bude e-shop nově počítat veškeré slevy z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Zároveň na detailech produktů zobrazuje graf historie cen i cenové srovnání s Alzou. Pokud z něj vyjdou dvojky dráž, CZC.cz zákazníkovi cenu dorovná.

„80% slevy patří do minulosti. Zákazníky nezajímá, o kolik se produkt zlevnil oproti doporučené maloobchodní ceně, ale chce vědět, kolik ušetří oproti běžné ceně. Zároveň chce mít jistotu, že naše výpočty jsou férové a transparentní. Proto teď CZC.cz dává zákazníkům nástroje, se kterými si naši poctivost mohou ověřit,” uvedl obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský. K tomu mohou zákazníci využít graf historie ceny, který se bude zobrazovat u všech produktů na CZC.cz. Na něm zákazníci uvidí reálný pohyb ceny zboží za celou jeho historii prodeje na e-shopu. Kromě toho si mohou výhodnost ceny zboží přímo na webu CZC.cz porovnat s Alzou. Pokud bude Alza nebo jiná vybraná konkurence prodávat zboží za nižší cenu, CZC.cz částku dorovná.

Obchod CZC.cz se tak vydává odlišnou cestou ve srovnání s dosavadním běžným standardem na trhu, kdy se cena zboží počítá z původní maloobchodní ceny, za jakou zbylo zboží uvedeno na trh. Tuto praxi kritizují někteří zákazníci a nově ji má také změnit i Směrnice (EU) 2019/2161 o ochraně spotřebitele. Podle ní musí členské státy včetně České republiky zveřejnit opatření nezbytná k dosažení souladu se směrnicí do 28. 11. 2021 a e-shopy je následně budou muset uvést v platnost do konce května příštího roku. Jak Pilský podotkl, připravovaná změna legislativy není pro CZC.cz hlavní důvod, proč se e-shop ke změně rozhodl: „Důležitý pro nás byl názor našich zákazníků, kteří si přáli, abychom při výpočtu slevy přestali maloobchodní cenu zohledňovat. Proto jsme v případě evropské směrnice na výklad českého práva nečekali a začali slevy počítat z nejnižší ceny za posledních 30 dní už nyní, a to u všech téměř 60 tisíc položek napříč e-shopem.“

Stejný cíl má i neziskový projekt Hlídač shopů, který již několik let monitoruje uváděné slevy nejen na českých e-shopech. CZC.cz s Hlídačem shopů spolupracuje již delší dobu a v souvislosti se změnou cenové politiky si u něj nechalo provést audit nového výpočtu slev. „Nově uváděné slevy na CZC.cz počítané z nejnižší ceny za posledních 30 dní jsme zkontrolovali vůči našim datům a v naprosté většině případů se přesně shodujeme. Zároveň velice vítáme tuto iniciativu CZC.cz, která směřuje přesně k tomu, co je naším cílem. To znamená férové uvádění slev u všech produktů, které budou počítané podle jasných pravidel. Je skvěle, že můžeme s e-shopy pravidla konzultovat a pokusit se je sjednotit,“ uvedl Jakub Balada z projektu Hlídač shopů.

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více