CTR reklamy je vyšší na mobilních zařízeních
Společnost RTB House zjišťovala, jak by vypadal ideální banner na mobilních zařízeních. Analyzovala proto stovky vybraných reklamních kampaní svých klientů na téměř 40 světových trzích. Cílem bylo zjistit, zda odlišné parametry jako velikost, počet nabídek či demografické atributy mají vliv na účinnost bannerů.
Výzkum RTB House ukázal, že CTR (míra proklikovosti) reklamy je v mobilních zařízeních často vyšší, než v případě jejího zobrazení na počítači - průměrné CTR se v počítačích pohybuje kolem 0,73 %, zatímco na chytrých telefonech kolem 0,84 % a tabletech 0,87 %. Tyto údaje vyplývají z agregovaných dat z téměř 40 trhů.
Michal Drahokoupil, Key Account Manager v RTB House pro Českou republiku a Slovensko, zdůrazňuje, že role mobilních reklam rok od roku roste s příchodem nové, mladší populace, jež se vyznačuje odlišným nákupním postupem. “Pro dnešní uživatele, kteří jsou téměř neustále online, bývají mobily často jejich číslem jedna na cestě ke koupi. Jak ukazuje studie IAB, mladí lidé jsou otevřenější k všimnutí si reklamy cílené dle jejich chování na sociálních sítích a historie procházení webu. Více než polovina z nich konala na základě zhlédnutí relevantní reklamy na jejich mobilním zařízení. Aby to správné sdělení dorazilo k pravděpodobným kupujícím, je důležité použít efektivní reklamní strategii. Čím přesnější jste při cílení reklamy u mladé generace, tím je větší šance ji přilákat a přesvědčit k nákupu,” vysvětlil Drahokoupil.
Více nabídek, více přilákaných kupujících
Podle RTB House má na reklamní kampaň v mobilech významný vliv počet nabídek, prezentovaných v každé reklamě. Nejúčinnější bannery obsahovaly 12 produktů a dosahovaly průměrného CTR 1,4 % na chytrých telefonech a 1,3 % na tabletech. Druhé nejvíce úspěšné bannery poté prezentovaly tři nebo šest produktů. CTR mobilních bannerů s dvanácti produkty bylo o 43 % vyšší než bannery s šesti produkty, a o 52 % vyšší než ty se třemi produkty. Uživatelé měli tendenci klikat méně na bannery s pěti produkty - na mobilech byly šestkrát méně efektivní než nejúspěšnější dvanácti produktové.
U tabletů dosahovaly bannery s dvanácti produkty o 19 % vyšší CTR než bannery s šesti produkty, a o 39 % vyšší než ty se třemi produkty. Bannery s pouze jednou nabídkou byly pětinásobně méně efektivní než dvanácti produktové.
Na velikosti banneru záleží
Důležitou roli hraje i velikost banneru. Analyzovány tak byly tři nejoblíbenější velikosti bannerů používané v mobilech: 300x250, 320x100 a 320x50. Nejefektivnější velikostí se ukázal být formát 300x250, jehož průměrné CTR se na chytrých telefonech pohybovalo kolem 1,03 % (celkem o 186 % více než u formátu 320x100 a o 133 % více než u 320x50), na tabletech pak na úrovni 1,04 % (celkem o 305 % a 174 % více než u zbylých dvou formátů).
“Velké bannery snáze zachytí uživatelovu pozornost, zvláště pokud mluvíme o menších obrazovkách mobilních zařízení, které jsou používány i na cestě. Pomocí použití pokročilé technologie, jež umožňuje personalizaci sdělení a promuje pouze produkty, o které se uživatel zajímá, můžeme zvýšit potenciál, že si naší reklamy všimne a rozhodne se nakoupit,” shrnul Drahokoupil.