ČSU: Využívání ICT v podnicích

29. 1. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: ČSU)
K internetu je připojeno 96,3 % podniků s více než deseti zaměstnanci. Na internetu z nich však obchoduje necelá třetina. Vyplývá to z pravidelného ročního šetření Českého statistického úřadu (ČSÚ).

„Před jedenácti lety uvádělo 87 % podniků rychlost připojení k internetu nižší než 2 Mb/s, v roce 2013 jich má 90 % naopak rychlost vyšší“, řekla Eva Skarlandtová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ. Více než 40 % velkých firem, například v oblasti peněžnictví a pojišťovnictví nebo v informačních a komunikačních činnostech, uvádí rychlost svého připojení vyšší než 100 Mb/s. Oproti roku 2000, kdy mělo webovou stránku jen 40 % firem, se jejich podíl zdvojnásobil. Vícejazyčný web má třetina společností, především velké podniky z oboru ubytování, naopak nejmenší podíl cizojazyčných mutací webových stránek mají malé firmy ve stavebnictví.

Facebook a spol. netáhnou

„Internet má téměř každý, ale sociální média využívalo v lednu 2013 pouze 17 % podniků,“ uvedla Eva Skarlandtová. Nejvíce využívaným typem sociálních médií v podnicích byly v lednu 2013 sociální sítě, na kterých mělo založený vlastní účet 15 % podniků. Podstatně méně jich bylo zapojeno do firemních blogů (3,5 %), či sdílely na webech multimediální obsah (5,6 %). Sociální média k umístění placené reklamy využilo 8 % podniků. S orgány veřejné správy komunikovalo v roce 2012 prostřednictvím internetu alespoň jednou 94,5 % podniků. Nejčastěji praktikovanou činností na internetu ve vztahu k veřejné správě je získávání informací z webových stránek úřadů.

Obchodování na internetu

Na celkových nákupech firem, se elektronické podílely 30 %. Nejčastěji byly elektronické nákupy uskutečňovány prostřednictvím webových stránek (45,7), ale z hlediska finančních objemů vede elektronická výměna dat (21,5 %). Elektronickou cestou prodávalo své zboží nebo služby 27 % podniků, tržby z těchto prodejů tvořily čtvrtinu celkových tržeb.

Detailní údaje jsou k dispozici v publikaci ČSÚ Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2013 - www.czso.cz/csu/2013edicniplan.nsf/p/9702-13.

Štítky: 

Podobné články

Globální prodej PC se v prvním čtvrtletí 2024 vrátil na předpandemickou úroveň

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC se celosvětový trh s osobními počítači po dvou letech poklesu vrátil v prvním čtvrtletí roku 2024 k růstu. Celkem se v tomto období prodalo 59,8 milionu PC, což představuje meziroční nárůst o 1,5 %. Čtěte více
Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Globální trh s monitory se ve 4. čtvrtletí 2023 vrátil k růstu. Mírné oživení by mělo pokračovat

9. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej počítačových monitorů zakončil rok 2023 pozitivně – v posledním loňském kvartále se podle IDC prodalo 31,9 milionu zařízení. Výsledný meziroční růst na úrovni 3,8 % za čtvrtý kvartál tak dokonce mírně překonal původní prognózu, jež předpokládala růst o 3,2 %. Čtěte více

Prodej nositelné elektroniky vloni mírně rostl, do budoucna se očekává růst poptávky

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s nositelnými zařízeními ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC meziročně klesl o 0,9 %. Navzdory zlepšeným ekonomickým podmínkám zaznamenaly vyspělé trhy, jako jsou Spojené státy, západní Evropa a Japonsko, ve na konci loňského pokles v důsledku utlumené poptávky, náročného srovnání s obchodně úspěšným rokem 2022 nebo převisu nahromaděných zásob. Čtěte více