Covid-19 je historicky největším urychlovačem digitalizace

12. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Řada významných iniciativ v oblasti digitalizace neměla paradoxně na její rozvoj tak zásadní vliv, jako je letošní šíření nákazy covid-19. Jen v letošním roce do konce září přibylo 15 % nových klientů, kteří poprvé ve svém životě začali používat digitální služby nebo aplikace. Navíc 70 % těchto nových uživatelů má v úmyslu pokračovat v používání digitálních služeb i v budoucnu.

„Pravděpodobně jsme letos konečně dosáhli dlouho očekávaného bodu zlomu, kdy si většina zákazníků osvojí digitální služby jako svůj primární kanál pro nákup zboží a služeb. Stejně jako Dalibora přiměla nouze naučit se hrát na housle, tak i covid-19 dohnal řadu lidí k tomu, aby se naučili řešit své potřeby prostřednictvím počítače nebo mobilního telefonu. S tím přirozeně souvisí i prudký rozvoj digitalizace na straně firem, obchodníků, bank nebo státní správy,“ řekl Petr Šlajchrt ze společnosti SAS Institute ČR.

Nárůst digitalizace běhen koronavirové epidemie koreluje s rostoucí poptávkou po kvalitě a dobrých zkušenostech. Téměř polovina (49 %) zákazníků, kteří se zapojili do průzkumu, hodnotila zákaznickou zkušenost jako důležitější než nízké ceny a slevy. Kromě toho 61 % dále uvedlo, že je ochotno zaplatit více za produkty a služby od podniků, které jim poskytly dobrou zákaznickou zkušenost v minulosti. To vše zní pozitivně, ale příběh má i další stránku. 34 % zákazníků nyní říká, že by se vzdali dodavatele už po první špatné zákaznické zkušenosti.

„V digitálním světě je pro spotřebitele mnohem snazší změnit dodavatele potravin nebo oblečení, ale také svou banku, pojišťovnu, poskytovatele energie nebo telefonního operátora, tedy společnosti, které se spoléhají na dlouhodobé vztahy se svými zákazníky,“ poukázal Petr Šlajchrt na fakt, že díky masivní digitalizaci služeb dojde s velkou pravděpodobností k zásadním změnám v chování klientů i v doposud poměrně rigidních segmentech.

Průzkumu společnosti SAS proběhl na vzorku více než 10 000 spotřebitelů z celé Evropy, Středního východu a Afriky. Výsledky byly porovnávány s obdobným průzkumem z minulého roku.

Podobné články

Fujitsu představilo nástroj pro stimulaci a urychlení partnerské spolupráce

24. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fujitsu)
Společnost Fujitsu ohlásila Ecosystem Platform, nejnovější krok ve vývoji svého partnerského programu SELECT. Tato platforma je navržena tak, aby pomohla partnerům uspět v dnešní náročné datové éře, a poskytuje dynamický prostor, kde mohou zákazníci a stávající i noví partneři spolupracovat, inovovat a vytvářet nové hodnoty. Čtěte více

Integrace SolarWinds N-central s Cisco Meraki zefektivní služby MSP poskytovatelů

23. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost SolarWinds MSP rozšířila díky integraci Cisco Meraki Dashboard API možnosti své monitorovací platformy N-central. Díky novému propojení budou moci MSP poskytovatelé snáze připojovat a monitorovat zařízení Cisco Meraki ve svých centrálních konzolích. Čtěte více
Zleva Ota Novotný a David Slánský

Lidé jsou největší překážkou pro zavedení data driven kultury

16. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: KMPG)
Zaručený návod, jak to stoprocentně pokazit? Data ve firmě neřiďte a nezpracovávejte je. Když už to náhodou děláte, rozhodně jim nevěřte a řiďte se jen intuicí. Předpokládejte, že to úplně stejně vidí i všichni kolegové z firmy. Pokud už data máte a cítíte, že se blíží průšvih, začněte je okázale ignorovat. Ideálně tehdy, pokud to celé vedete. Čtěte více

Pandemie nutí firmy zvládnout za pár měsíců to, co by jinak trvalo roky

29. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Digitální transformace je považována za důležitý klíč k zotavení podniků. Firmy si to dobře uvědomují a na pandemii koronaviru zareagovaly, zachytila to aktuální studie společnosti Dell Technologies. Podle ní letos 75 % podniků v Evropě a 80 % celosvětově urychlilo některé programy digitální transformace. Čtěte více