Covid-19 je historicky největším urychlovačem digitalizace

12. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Řada významných iniciativ v oblasti digitalizace neměla paradoxně na její rozvoj tak zásadní vliv, jako je letošní šíření nákazy covid-19. Jen v letošním roce do konce září přibylo 15 % nových klientů, kteří poprvé ve svém životě začali používat digitální služby nebo aplikace. Navíc 70 % těchto nových uživatelů má v úmyslu pokračovat v používání digitálních služeb i v budoucnu.

„Pravděpodobně jsme letos konečně dosáhli dlouho očekávaného bodu zlomu, kdy si většina zákazníků osvojí digitální služby jako svůj primární kanál pro nákup zboží a služeb. Stejně jako Dalibora přiměla nouze naučit se hrát na housle, tak i covid-19 dohnal řadu lidí k tomu, aby se naučili řešit své potřeby prostřednictvím počítače nebo mobilního telefonu. S tím přirozeně souvisí i prudký rozvoj digitalizace na straně firem, obchodníků, bank nebo státní správy,“ řekl Petr Šlajchrt ze společnosti SAS Institute ČR.

Nárůst digitalizace běhen koronavirové epidemie koreluje s rostoucí poptávkou po kvalitě a dobrých zkušenostech. Téměř polovina (49 %) zákazníků, kteří se zapojili do průzkumu, hodnotila zákaznickou zkušenost jako důležitější než nízké ceny a slevy. Kromě toho 61 % dále uvedlo, že je ochotno zaplatit více za produkty a služby od podniků, které jim poskytly dobrou zákaznickou zkušenost v minulosti. To vše zní pozitivně, ale příběh má i další stránku. 34 % zákazníků nyní říká, že by se vzdali dodavatele už po první špatné zákaznické zkušenosti.

„V digitálním světě je pro spotřebitele mnohem snazší změnit dodavatele potravin nebo oblečení, ale také svou banku, pojišťovnu, poskytovatele energie nebo telefonního operátora, tedy společnosti, které se spoléhají na dlouhodobé vztahy se svými zákazníky,“ poukázal Petr Šlajchrt na fakt, že díky masivní digitalizaci služeb dojde s velkou pravděpodobností k zásadním změnám v chování klientů i v doposud poměrně rigidních segmentech.

Průzkumu společnosti SAS proběhl na vzorku více než 10 000 spotřebitelů z celé Evropy, Středního východu a Afriky. Výsledky byly porovnávány s obdobným průzkumem z minulého roku.

Podobné články

Čtyři z pěti firem mají značné rezervy v procesu digitalizace

15. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konica Minolta)
Digitalizace českých firem nejčastěji končí pouze nákupem licence nového programu. Celý potenciál moderních systémů dokáže využít jen zhruba 20 % firem. I proto společnost Konica Minolta dále rozšiřuje své konzultační a poradenské služby v oblasti efektivního využití cloudových nástrojů společnosti Microsoft. Čtěte více

Průkopníci digitalizace v Česku? Finanční instituce a veřejná správa

8. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Software602)
Finanční instituce a veřejná správa v České republice nejvíc využívají výhod, které jim skýtá digitalizace interních procesů. Zjednodušeně řečeno se tak nejvíc ze všech oborů obejdou bez papírové agendy, kterou nahradily elektronickou komunikací a digitální formou schvalovacích procesů. Které obory podle průzkumu firmy Software602 naopak patří mezi nejhorší? Čtěte více

Zanedbaná digitalizace? Lidem nejvíc vadí zbytečné poplatky, spamy a návštěvy poboček

3. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Enehano Solutions)
Za poslední rok udělala řada firem v digitalizaci a automatizaci svých služeb velký pokrok, přesto má většina z nich v této oblasti rezervy, které mají negativní vliv na jejich zákazníky. Z negativních důsledků zanedbané digitalizace nebo automatizace vadí lidem nejvíce poplatky za převod mezi účty, spamové e-maily, zbytečné návštěvy poboček a poplatky při platbách kartou. Čtěte více

Ness rozšířil své služby o dokumentová řešení Xpertdoc

7. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ness Czech)
Český systémový integrátor Ness Czech uzavřel partnerství s poskytovatelem řešení pro generování a automatizaci dokumentů Xpertdoc. Firma Xpertdoc se soustředí na to, aby umožnil organizacím digitální transformaci procesů zaměřených na tvorbu dokumentů a usnadnil práci uživatelům. Čtěte více