Covid-19 je historicky největším urychlovačem digitalizace

12. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Řada významných iniciativ v oblasti digitalizace neměla paradoxně na její rozvoj tak zásadní vliv, jako je letošní šíření nákazy covid-19. Jen v letošním roce do konce září přibylo 15 % nových klientů, kteří poprvé ve svém životě začali používat digitální služby nebo aplikace. Navíc 70 % těchto nových uživatelů má v úmyslu pokračovat v používání digitálních služeb i v budoucnu.

„Pravděpodobně jsme letos konečně dosáhli dlouho očekávaného bodu zlomu, kdy si většina zákazníků osvojí digitální služby jako svůj primární kanál pro nákup zboží a služeb. Stejně jako Dalibora přiměla nouze naučit se hrát na housle, tak i covid-19 dohnal řadu lidí k tomu, aby se naučili řešit své potřeby prostřednictvím počítače nebo mobilního telefonu. S tím přirozeně souvisí i prudký rozvoj digitalizace na straně firem, obchodníků, bank nebo státní správy,“ řekl Petr Šlajchrt ze společnosti SAS Institute ČR.

Nárůst digitalizace běhen koronavirové epidemie koreluje s rostoucí poptávkou po kvalitě a dobrých zkušenostech. Téměř polovina (49 %) zákazníků, kteří se zapojili do průzkumu, hodnotila zákaznickou zkušenost jako důležitější než nízké ceny a slevy. Kromě toho 61 % dále uvedlo, že je ochotno zaplatit více za produkty a služby od podniků, které jim poskytly dobrou zákaznickou zkušenost v minulosti. To vše zní pozitivně, ale příběh má i další stránku. 34 % zákazníků nyní říká, že by se vzdali dodavatele už po první špatné zákaznické zkušenosti.

„V digitálním světě je pro spotřebitele mnohem snazší změnit dodavatele potravin nebo oblečení, ale také svou banku, pojišťovnu, poskytovatele energie nebo telefonního operátora, tedy společnosti, které se spoléhají na dlouhodobé vztahy se svými zákazníky,“ poukázal Petr Šlajchrt na fakt, že díky masivní digitalizaci služeb dojde s velkou pravděpodobností k zásadním změnám v chování klientů i v doposud poměrně rigidních segmentech.

Průzkumu společnosti SAS proběhl na vzorku více než 10 000 spotřebitelů z celé Evropy, Středního východu a Afriky. Výsledky byly porovnávány s obdobným průzkumem z minulého roku.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

ASBIS CZ se stal distributorem softwaru ABBYY

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Navázání této spolupráce mezi ABBYY a ASBIS CZ umožní zákazníkům vybírat z nabídky řešení vytvořených speciálně pro podniky, které chtějí zvýšit svoji efektivitu a využít AI k automatizaci ve velkém měřítku. ASBIS CZ je připraven poskytnout zákazníkům také servis a podporu při výběru a nákupu produktů. Čtěte více

EFEKTIVITA, RYCHLOST a INOVACE: Prozkoumejte nové horizonty s produkčními skenery RICOH

2. 2. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Infomatic)
Jsme nadšeni, že vám můžeme představit nejnovější přírůstky do naší široké nabídky – revoluční skenery RICOH fi-8820, RICOH fi-8930 a RICOH fi-8950. Tyto modely jsou synonymem nejen pro výkon a spolehlivost, ale také pro novou dimenzi inovací ve zpracování dokumentů na produkční úrovni. Čtěte více