Co zákazníci chtějí od vašeho e-shopu

27. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jsou pro spotřebitele nakupující na internetu při výběru e-shopu kromě významného faktoru ceny důležité také přehledné informace o zboží a především jasné sdělení o skladové dostupnosti.
Foto: Sxc.hu

Z výsledků studie vyplývá, že při nákupu v e-obchodě nejvíce zákazníci ocení kompletní informace o produktu včetně galerie obrázků. Dobře popsané informace u jednotlivých výrobků pokládá za důležité 91 % zákazníků, kvalitní fotografie jsou klíčové pro 87 % nakupujících.

„Nakupující vnímají obchod jako celek včetně jeho vzhledu a všech nabízených služeb. Stále více si například všímají odpovídajících informací o dostupnosti zboží a následného dodržení termínů pro doručení, důležitým aspektem je mimo jiné doporučení konkrétního obchodu od známých. Pozitivní zkušenosti jiných zákazníků lákají stále nové a nové nakupující,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Podle zveřejněných výsledků studie by měli provozovatelé e-shopů věnovat velkou pozornost skladové dostupnosti zboží a jeho včasnému dodání. Důraz na pravdivé informace o dostupnosti totiž klade 90 % respondentů. A že nakupující sledují nejen cenu samotného zboží, ale také celkovou sumu vydanou na nákup, dokazuje velký důraz kladený na nabídku dopravy zdarma – tu vnímá jako významný faktor 86 % dotazovaných zákazníků internetových obchodů.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více