Co zákazníci chtějí od vašeho e-shopu

27. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jsou pro spotřebitele nakupující na internetu při výběru e-shopu kromě významného faktoru ceny důležité také přehledné informace o zboží a především jasné sdělení o skladové dostupnosti.
Foto: Sxc.hu

Z výsledků studie vyplývá, že při nákupu v e-obchodě nejvíce zákazníci ocení kompletní informace o produktu včetně galerie obrázků. Dobře popsané informace u jednotlivých výrobků pokládá za důležité 91 % zákazníků, kvalitní fotografie jsou klíčové pro 87 % nakupujících.

„Nakupující vnímají obchod jako celek včetně jeho vzhledu a všech nabízených služeb. Stále více si například všímají odpovídajících informací o dostupnosti zboží a následného dodržení termínů pro doručení, důležitým aspektem je mimo jiné doporučení konkrétního obchodu od známých. Pozitivní zkušenosti jiných zákazníků lákají stále nové a nové nakupující,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Podle zveřejněných výsledků studie by měli provozovatelé e-shopů věnovat velkou pozornost skladové dostupnosti zboží a jeho včasnému dodání. Důraz na pravdivé informace o dostupnosti totiž klade 90 % respondentů. A že nakupující sledují nejen cenu samotného zboží, ale také celkovou sumu vydanou na nákup, dokazuje velký důraz kladený na nabídku dopravy zdarma – tu vnímá jako významný faktor 86 % dotazovaných zákazníků internetových obchodů.

Štítky: 
Fotogalerie: 

Podobné články

E-shopy opět čekají o Vánocích rekordní tržby. Měly by přesáhnout 50 miliard korun

12. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i nejvýznamnější sezona pro provozovatele internetových obchodů. Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun. Čtěte více

Češi na internetu pravidelně nakupují a roste jejich loajalita k oblíbeným e-shopům

30. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEk)
Nakupování na internetu je již běžnou součástí každodenního života. Češi si v e-shopech pořizují zboží pravidelně a jejich zájem o pohodlný nákup neklesá. Jak ukázal aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), polovina uživatelů internetu starších patnácti let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně. Stále častěji se pak při svých nákupech vrací do vyzkoušených obchodů. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více

Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky

12. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká pošta při objednání služby „Balík do ruky“ slibuje dodání objednané zásilky až k adresátovi. V posledních měsících ale v některých případech uloží balíček pouze na nejbližší pobočce. Cena za dodání přitom zůstává stejná a nespokojenost zákazníků dopadá i na internetové obchody. Těm se přístup státního podniku vůbec nelíbí. Čtěte více