Co očekávají lidé od nákupů v e-shopech?

16. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mibcon)
Lidé v e-shopech nakupují rádi a stále častěji. Spolu s tím ale stoupají i nároky na internetové prodejce, kteří by měli investovat do technologií a využít je k tomu, aby pochopili, co zákazníci opravdu chtějí, a nakupování jim co nejvíce zpříjemnili.
Foto: Freeimages.com

Díky ekonomickému růstu už přestává být jediným kritériem pro zákazníky cena. Po e-shopech chtějí, aby zboží, které si objednali, dostali rychle a komunikace s prodejcem byla jednoduchá a pohodlná. To dokládá i studie společnosti Accenture zaměřená na aktuální stav a predikci vývoje maloobchodu. Úspěšnost maloobchodních prodejců podle ní bude záviset na jejich schopnosti důkladně pochopit spotřebitele, osvojit si zlomové technologie a převzít inovativní obchodní modely. Jinými slovy využít technologie k tomu, aby nákup zákazníkům co nejvíce zjednodušili a zpříjemnili.

„Přibývá cest a způsobů, jakými mohou zákazníci zboží poznávat a nakupovat. Dávno jsou pryč doby, kterým vládly papírové katalogy a kdy si kromě nich kupující mohli zboží prohlížet výhradně v kamenném obchodě. Koncový spotřebitel může dnes využívat více prodejních kanálů, a je proto složitější jeho chování zachytit a samozřejmě i v konečném důsledku pochopit,“ uvedl Jan Holík, šéf strategie firmy Mibcon. „V prostředí internetu se zákazník navíc může rozhodovat velice rychle a je důležité mu včas, prakticky ihned, předložit tu správnou nabídku. A to je právě obrovské pole působnosti pro nové technologie.“

„Specifikem našeho trhu je velký důraz na rychlou dodávku objednaného zboží. Zákazníci v ČR navíc upřednostňují možnost zboží objednané v e-shopech osobně vyzvednout, nejen velké e-shopy proto otevírají stále nové výdejny, ale pronikají i do obchodních center. Není výjimkou, že zákazník objedná stejné zboží z několika e-shopů a ponechá si to, které přijde první. Ostatní vrátí, což mu zákon umožňuje. To všechno samozřejmě klade ještě větší nároky na zvládnutí logistických procesů, a i k tomu potřebujete co nejlépe znát chování a zvyklosti zákazníka,“ uzavřel Holík.

Podobné články

E-shopy očekávají další rekordní sezonu a připravují se na nápor objednávek

5. 11. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet)
Sektor e-commerce letos očekává další rekordní sezonu. Podle dat společnosti Shoptet vzrostl meziročně počet objednávek přibližně o 12 %. Průměrná hodnota objednávky se zvýšila zhruba o čtyři procenta. E-shopy před sezonou rovněž více využívají financování prostřednictvím služby Shoptet Boost, která je dostupná díky partnerství se startupem Flowpay. Čtěte více

Blíží se vrchol nákupní sezony. Pětina Čechů plánuje utratit přes 10 tisíc

5. 11. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Původně americký „nákupní svátek“ Black Friday se už pevně usadil i na českém trhu. Podle dat Allegra plánují tři čtvrtiny Čechů během Black Friday nakupovat nebo o tom alespoň uvažují. Každý pátý chce utratit více než 10 000 Kč nebo limit vůbec nemá. Většina lidí zároveň využívá listopadové slevy i k nákupu vánočních dárků. Čtěte více

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více