Co očekávají lidé od nákupů v e-shopech?

16. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mibcon)
Lidé v e-shopech nakupují rádi a stále častěji. Spolu s tím ale stoupají i nároky na internetové prodejce, kteří by měli investovat do technologií a využít je k tomu, aby pochopili, co zákazníci opravdu chtějí, a nakupování jim co nejvíce zpříjemnili.
Foto: Freeimages.com

Díky ekonomickému růstu už přestává být jediným kritériem pro zákazníky cena. Po e-shopech chtějí, aby zboží, které si objednali, dostali rychle a komunikace s prodejcem byla jednoduchá a pohodlná. To dokládá i studie společnosti Accenture zaměřená na aktuální stav a predikci vývoje maloobchodu. Úspěšnost maloobchodních prodejců podle ní bude záviset na jejich schopnosti důkladně pochopit spotřebitele, osvojit si zlomové technologie a převzít inovativní obchodní modely. Jinými slovy využít technologie k tomu, aby nákup zákazníkům co nejvíce zjednodušili a zpříjemnili.

„Přibývá cest a způsobů, jakými mohou zákazníci zboží poznávat a nakupovat. Dávno jsou pryč doby, kterým vládly papírové katalogy a kdy si kromě nich kupující mohli zboží prohlížet výhradně v kamenném obchodě. Koncový spotřebitel může dnes využívat více prodejních kanálů, a je proto složitější jeho chování zachytit a samozřejmě i v konečném důsledku pochopit,“ uvedl Jan Holík, šéf strategie firmy Mibcon. „V prostředí internetu se zákazník navíc může rozhodovat velice rychle a je důležité mu včas, prakticky ihned, předložit tu správnou nabídku. A to je právě obrovské pole působnosti pro nové technologie.“

„Specifikem našeho trhu je velký důraz na rychlou dodávku objednaného zboží. Zákazníci v ČR navíc upřednostňují možnost zboží objednané v e-shopech osobně vyzvednout, nejen velké e-shopy proto otevírají stále nové výdejny, ale pronikají i do obchodních center. Není výjimkou, že zákazník objedná stejné zboží z několika e-shopů a ponechá si to, které přijde první. Ostatní vrátí, což mu zákon umožňuje. To všechno samozřejmě klade ještě větší nároky na zvládnutí logistických procesů, a i k tomu potřebujete co nejlépe znát chování a zvyklosti zákazníka,“ uzavřel Holík.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více