Co motivuje zákazníky? Koláče bez práce
Jako děti jsme skoro v každé pohádce slýchávali, že „bez práce nejsou koláče“. Když jsme ale později zjistili, že někteří mají koláče, i když nepracují, začalo nám to vrtat hlavou. A od té doby si říkáme, že tomu musíme přijít na kloub. Stejně uvažují i naši zákazníci a „výsledky bez námahy“ jsou tak velkým motivátorem.
Každý z nás, kdo se někdy snažil zhubnout, to zná. Víme, že máme méně jíst a více se pohybovat. Jenže to od nás vyžaduje námahu. Mnohem atraktivnější jsou nabídky doplňků, které nám slibují, že stačí každý den jen spolknout jednu pilulku a „výsledky se dostaví samy“.
Pokud si chceme udržet dobré jméno a neztratit zákazníky díky nereálným slibům, nemůžeme přirozeně slibovat nesplnitelné. Pokud ale naše produkty a služby skutečně a prokazatelně zákazníkům pomáhají získat lepší výsledky s menší námahou (např. lepším využitím technologie, postupu, organizace, materiálů apod.), pak právě na tento argument budou slyšet.
Jak v následujícím týdnu upravíte svou nabídku tak, abyste více upozornili na fakt, že vaše produkty a služby pomáhají dosáhnout lepších výsledků s menším úsilím?
Autor: Jan Řehulka