Chytré náramky jsou přežitkem, Češi si rádi připlatí za sofistikovanější hodinky

27. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.cz)
Chytré hodinky letos definitivně přebraly trh fitness náramků. Z letošních prodejů je navíc zřejmé, že jsou Češi v této kategorii poměrně nároční zákazníci a ocení kvalitu a pokročilé funkce.

Doba, kdy si Češi pořizovali hromadně fitness náramky, je pryč. V roce 2023 se zájem zákazníků soustředil už téměř výhradně na výkonné chytré hodinky. Kdo by však odhadoval, že náš spořivý národ bude volit především levnější modely, ten by se tvrdě zmýlil. Největší zájem z pohledu prodaných kusů je aktuálně o modely hodinek v cenové kategorii kolem 20 tisíc korun.

Graf podílu prodejů nejprodávanějších značek chytrých hodinek od CZC za posledních pět let dokazuje, že zájem českých zákazníků se soustředí na výkonnější a dražší modely. Zároveň ukazuje neustálý růst hodinek Apple, které si letos z celkového trhu této kategorie ukously více než 50% podíl. O dalších více než 30 % se dělí značky Garmin a Samsung, z ostatních výrobců mají významnější podíl na českém trhu ještě značky Amazfit a Xiaomi.

Ještě před několika lety jsme zaznamenávali masové prodeje náramků v cenové hladině do dvou tisíc korun, které si lidé pořizovali s vidinou větší motivace k pohybu. Spolu s tím sílila kategorie vyspělých chytrých hodinek, které vyhledávali nároční zákazníci. Fanoušci značky Apple zase volili hodinky této značky, aby zapadly i funkčně do celého ekosystému, a aktivní sportovci, především běžci a turisté, se zaměřili na modely s GPS, mezi nimiž se vyprofilovaly jako nejlepší produkty Garmin. Vyspělejší hodinky tak získávají další a další zákazníky, nehledě k tomu, že mnoho zastánců chytrých hodinek přechází pravidelně na nové modely,“ shrnul Norbert Hrčko, manažer kategorie chytrých hodinek v CZC.

Důvodem, proč se trh takto rozdělil, je fakt, že většina levných chytrých hodinek nabízí v podstatě „jen“ funkce chytřejších náramků. Zájem zákazníků o nejnovější modely potvrzuje i aktuální poptávka po Apple Watch Ultra 2 a Apple Watch Series 9, které značka představila 15. září letošního roku. Hodinky mají integrovaný nový, výkonnější čip a nabízí řadu pokročilých funkcí ovládání.

V segmentu náramků se podle našich zkušeností prodávají v podstatě už jen modely Xiaomi, aktuálně model Smart Band 8, který nabízí vynikající poměr mezi cenou, nabízenými funkcemi, odolným provedením a designem. Díky ceně těsně nad hranicí tisíce korun očekáváme, že se stane zajímavým vánočním dárkem především pro dospívající mládež a méně náročné zákazníky,“ doplnil Hrčko.

Samostatná rostoucí kategorie: Dětské chytré hodinky

Nedávný průzkum mezi zákazníky CZC a současně rodiči dětí ve věku do 12 let ukázal, že rostoucí zájem o dětské chytré hodinky souvisí především s tím, že Češi chtějí mít přehled o tom, kde se jejich děti nacházejí, a zároveň chtějí mít možnost se jim bezpečně dovolat, i když dítě odloží telefon. Celkem 85 % oslovených rodičů uvedlo, že o pořízení dětských chytrých hodinek pro své děti uvažuje, a mezi nejžádanější vlastnosti hodinek pro děti uvedlo dvě zmíněné funkce. Možnost sledování polohy dítěte označilo jako velmi důležitou vlastnost 66 % oslovených a spolehlivé kontaktování dítěte pomocí hodinek za všech okolností označilo jako velmi důležitou funkci 59 % rodičů.

Štítky: 
Nositelná elektronika, CZC.cz, Apple, Garmin, Samsung, Xiaomi

Podobné články

Nositelná elektronika bude růst a měnit formy

2. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších údajů společnosti IDC vzrostou celosvětové dodávky nositelných zařízení do konce roku 2024 o 6,1 % a dosáhnou 538 milionů kusů. Očekává se však, že růst se v roce 2025 zpomalí na 3,9 %, protože velké trhy, jako jsou USA a Indie, spolu se zařízeními, jako jsou chytré hodinky a sluchátka, se blíží do své ideální podoby a také do stádia nasycení trhu. Čtěte více

Prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 vzrostl o 8,8 %

25. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 podle společnosti IDC meziročně vzrostl o 8,8 procenta na 113,1 milionu kusů. Navzdory růstu počtu prodaných kusů se již pátým čtvrtletím v řadě snižovaly průměrné prodejní ceny (ASP), které klesly o 11 procent (stalo se tak hlavně kvůli rostoucí pozici rozvíjejících se trhů, kde panuje tlak na snižování spotřebitelských výdajů). Čtěte více

Xiaomi Smart Band 10: Stylový upgrade pro chytřejší životní styl

4. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xiaomi)
Společnost Xiaomi uvedla na trh novou generaci svého chytrého náramku Xiaomi Smart Band 10. Novinka v sobě spojuje elegantní provedení, zdravý životní styl a chytré funkce. To vše za atraktivní cenu. Nová keramická edice deset typů volitelných doplňků dodávají chytrému nádech luxusu a stylu pro každou příležitost. Čtěte více

Prodej zařízení na „zápěstí“ vzrostl o 10,5 %

2. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC se během prvního čtvrtletí roku 2025 celosvětově prodalo 45,6 milionu zařízení nošených na zápěstí, což představuje meziroční nárůst o 10,5 %. K růstu částečně přispělo silné oživení v klíčových regionech, jako jsou západní Evropa, Spojené státy, Latinská Amerika a Asie/Tichomoří (kromě Indie). Čtěte více