Chytré digitální pracoviště pomáhá firmám řídit produktivitu

12. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Pandemie covid-19 přinesla celé společnosti humanitární a sociální krizi, která zcela bezprecedentně zasáhla do osobních životů, stejně tak jako do zaměstnání a podnikání. Důsledky budou mít dlouhodobý dopad, kterému bude třeba se přizpůsobit. Pomoci může např. řešení Elastic Digital Workplace společnosti Accenture.

„Hlavní prioritou je samozřejmě ochrana zdraví a bezpečnosti, a to i na pracovišti. Firmy proto musejí přijímat rychlá, vysoce kvalifikovaná rozhodnutí a okamžitá opatření na ochranu a podporu svých zaměstnanců. Potřebují také zajistit, aby klíčové obchodní operace pokračovaly bez přerušení,“ uvedl Václav Urban, senior manažer zodpovědný za divizi Microsoft z Accenture Česká republika.

Z technologického hlediska covid-19 zásadně zkracuje více než desetileté úsilí digitální transformace, a to do období pouhých šesti měsíců. Urychluje tak migraci do cloudu a přináší „skokovou automatizaci“ firem. Efektivní využití cloudu může zajistit, aby společnosti byly krátkodobě odolné vůči extrémním nárůstům či propadům poptávky. Zahrnuje též řízení rizika infrastruktury a zmírňování závislosti na lidech při údržbě datových center, zavádění okamžitých inovací a sladění technologických nákladů s rychlými výkyvy v poptávce.

Takzvaná „skoková automatizace“ zrychluje stávající investice do automatizace společnosti a zvyšuje odolnost jejích systémů. Děje se to formou odstranění překážek v oblasti aplikací a infrastruktury a uvolnění lidských zdrojů se zaměřením pozornosti na problémy s vyšší prioritou. Během pandemie může automatizace zároveň pomoci sledovat umístění, bezpečnost a produktivitu všech zdrojů v rámci celkového plánu kontinuity podnikání.

 „V situaci, ve které jsme nyní s ohledem na dopady této pandemie, je teď nejvyšší čas jednat. Odkládání rozhodnutí a zpožděné reakce mají okamžitý a dlouhodobý dopad na kontinuitu podnikání. Aby firmy minimalizovaly ztráty, narušení podnikání a chránily zaměstnance, musejí nyní podniknout rychlé kroky a začít vytvářet chytré digitální pracoviště. Řešení Elastic Digital Workplace společnosti Accenture umožňuje vytvořit na pracovišti vysoce rozšiřitelné prostředí, které pomáhá rychle škálovat a dynamicky se přizpůsobovat měnícím se obchodním potřebám na základě globálních a místních podmínek,“ doplnil Václav Urban.

Firmy by v současné situaci měly zvážit následující tři zásady:

  • Chraňte a podporujte své zaměstnance: Vytvořte takové podmínky pro práci, aby lidé mohli vzdáleně pracovat pomocí profesionálních nástrojů pro digitální spolupráci.Rozvíjejte potřebné dovednosti podporující využití těchto nových způsobů práce.
  • Maximálně vycházejte vstříc zákazníkům: Přizpůsobte se měnícím se globálním a místním podmínkám tím, že vyjdete vstříc potřebám zákazníků. Jednejte transparentně a s pochopením.
  • Zajistěte kontinuitu vašemu podnikání: Zajistěte účinnou podporu vztahů s dodavateli a B2B partnery. Rozvíjejte nové obchodní procesy tak, aby se efektivně přizpůsobily novým typům spolupráce a aktuální formě rozhodování.

Šest dimenzí pružného digitálního pracoviště

  1. Kultura technologického prostředí: Vytvořte technologické prostředí, které umožní efektivní práci na dálku a vhodnou komunikaci se zákazníky i uvnitř firmy.
  2. Pružná spolupráce: Rychle nasaďte nástroje spolupráce v celé organizaci a vytvářejte přímé cesty k zákazníkům, partnerům a dodavatelům.
  3. Virtuální pracovní prostředí: Vyhodnocujte a urychleně nasazujte zařízení pro vzdálenou spolupráci. Využívejte virtuální prostředí k podpoře uspokojování zvýšené poptávky.
  4. Bezproblémové připojení: Umožněte spolehlivé a bezpečné připojení ke vzdálené síti z domovů zaměstnanců a bezproblémovou integraci se zákazníky a partnery.
  5. Distribuovaná kontinuita: Zlepšujte plány kontinuity vašeho podnikání tak, aby zahrnovaly optimalizaci počtu zaměstnanců, omezení cestování a možnost práce na dálku pro většinu zaměstnanců.
  6. Adaptivní zabezpečení: Zajistěte, aby procesy založené na výjimkách a nedůvěryhodné přístupy k síti byly automatizovány díky detekci a reakci správy koncových bodů.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

ASBIS CZ se stal distributorem softwaru ABBYY

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Navázání této spolupráce mezi ABBYY a ASBIS CZ umožní zákazníkům vybírat z nabídky řešení vytvořených speciálně pro podniky, které chtějí zvýšit svoji efektivitu a využít AI k automatizaci ve velkém měřítku. ASBIS CZ je připraven poskytnout zákazníkům také servis a podporu při výběru a nákupu produktů. Čtěte více

EFEKTIVITA, RYCHLOST a INOVACE: Prozkoumejte nové horizonty s produkčními skenery RICOH

2. 2. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Infomatic)
Jsme nadšeni, že vám můžeme představit nejnovější přírůstky do naší široké nabídky – revoluční skenery RICOH fi-8820, RICOH fi-8930 a RICOH fi-8950. Tyto modely jsou synonymem nejen pro výkon a spolehlivost, ale také pro novou dimenzi inovací ve zpracování dokumentů na produkční úrovni. Čtěte více