Novinky

Čeští pacienti si zvykají na online komunikaci s lékaři

Podle údajů společnosti CompuGroup Medical ČR (CGM) využívá její řešení online pacientských služeb CGM LIFE eSERVICES po roce od jeho uvedení již přes 10 000 českých pacientů a více než 100 zdravotnických zařízení a lékařů.

František Doupal
Zdroj: CGM
  • 17. 2. 2015
  • 1 min
Čeští pacienti si zvykají na online komunikaci s lékaři

CGM Life eServices, kterými CGM vstoupila do segmentu pacientských služeb, umožňují pacientům online objednání, konzultace, zasílání výsledků vyšetření nebo vystavení receptu. Čeští pacienti nejčastěji využívají možnost online objednání se k lékaři na určitou hodinu. Lékař i pacient vidí obsazenost jednotlivých termínů a mohou uzpůsobovat své časové možnosti nebo rozvrhovat práci. Současně ale roste i obliba a využívání elektronického objednání receptu nebo online konzultací s lékařem.

 

Mezi zeměmi, kde toto řešení používají, je Česká republika v rychlosti nárůstu zapojení lékařů na druhém místě hned za Německem.

 

Ukazuje se, že pacienti mají zájem na větším zapojení do léčebného procesu, a pokud tu možnost dostanou, určitě ji využijí,“ řekl Vladimír Přikryl, generální ředitel CompuGroup Medical ČR.

Podle společnosti CGM jde o trend. Za situace, kdy se zdravotnictví otevírá novým technologiím a způsobům komunikace, je pro české pacienty elektronická komunikace stále oblíbenější a běžnější typ kontaktu s lékařem.

Data o využívání CGM Life eServices také ukazují, že největší zájem o službu projevili lékaři těch odborností, které charakterizuje kontinuální vztah s pacienty, především tedy gynekologové, praktičtí lékaři, dětští lékaři a stomatologové.

„Služba je jednoduchá a přitom variabilní. Dá se přizpůsobit tak, aby vyhovovala požadavkům konkrétního zdravotnického zařízení. Své uplatnění najde i tam, kde lékaře pacient navštěvuje pouze nepravidelně. Mezi lékaři, kteří se rozhodli službu využívat, jsou zastoupeny téměř všechny odbornosti,“ dodal k využití služby mezi českými lékaři šéf marketingu CGM Ivan Dvořák.