České e-shopy zvýšily prodej v zahraničí

13. 8. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: PayPal)
Čeští obchodníci používající PayPal zaznamenali v první polovině roku 2014 nárůst plateb ze zahraničí o 48 %.

Platby ze zahraničí, které čeští obchodníci přijali prostřednictvím služby PayPal, vzrostly v prvním pololetí roku 2014 v porovnání se stejným obdobím předchozího roku (2013) o 48 %. Mezi exportními artikly, které zahraniční klienti nejvíce u českých obchodníků nakupovali, patřily cestovní služby, oblečení, vzdělávací služby, autodíly/ příslušenství, sportovní vybavení, mobilní telefony, umělecké a řemeslnické potřeby, webové služby a software. V roce 2014 využívá službu PayPal při mezinárodním rozšiřování svého podnikání bezmála 10 tisíc aktivních obchodníků v regionu střední a východní Evropy.

„Význam tohoto vývoje bychom neměli podceňovat. Například v roce 2013 byl celkový objem přeshraničního obchodu, realizovaného celosvětově se službou PayPal, 180 miliard dolarů. To přitom představovalo 25 % celkového objemu plateb provedených přes PayPal. Rychle při tom vznikají nové koridory pro online export. Jsem velice rád, že Česká republika patří k nejrychleji rostoucím exportním trhům, a to jak v regionu střední a východní Evropy, tak také z celosvětového pohledu,“ uvedl Damien Perillat, regionální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.

Čeští obchodníci získávají objednávky hlavně od spotřebitelů z Evropy – jde zejména o Německo (11 %) a Velkou Británii (9 %) –, ale jedním z klíčových trhů, z nichž online proudí peníze do České republiky, zůstává i Severní Amerika (35 %). Zajímavé je, že podíly jednotlivých klíčových trhů, které zajišťují impozantní nárůst hodnoty českého exportu, zůstávají v posledních letech téměř beze změn.

Za úspěchem českých obchodů v zahraničí stojí dva hlavní důvody: originální zboží a služby a výhodné ceny. Většina západních spotřebitelů, kteří nakupují v zahraničí, připouští, že je motivují nižší ceny (80 %), případně „širší výběr, jaký není v jejich zemi k dispozici“ (79 %).

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Platební trendy v roce 2024: Rychlost, plynulost, bezpečnost a možnost „platit po svém“

3. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nejenom česká e-commerce scéna prochází neustálým vývojem. Zákazníci se museli v loňském roce např. přizpůsobit vyšším životním nákladům a mají některé nové potřeby, kterým musí obchodníci jít naproti, chtějí-li uspět. Prim hraje stále cena, zákazníci jsou ale nyní náročnější i na služby, zabezpečení a inovace. Čtěte více

Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu

29. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)? Čtěte více