České e-shopy rostly v prvním čtvrtletí 2015 o 23 %

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Českým e-shopům se v roce 2015 daří. Za první čtvrtletí letošního roku vzrostl jejich obrat meziročně o zhruba 23 %. Lidé mají větší zájem zejména o zboží do domácnosti, dařilo se však i prodejcům elektroniky, módy či dětského zboží.
Foto: Freeimages.com

Česká e-commerce patří tradičně k silně růstovým složkám maloobchodního prodeje: loňský obrat z prodeje zboží a služeb na internetu přesáhl 70 miliard korun a představoval tedy více než šest procent obratu celého maloobchodu. „Pro letošní rok jsme my i další odborníci odhadovali, že e-shopy porostou o přibližně 15 %. Čísla za první čtvrtletí ale ukazují, že tempo růstu je zatím rychlejší, někde na úrovni 23 %,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Zákazníci mají největší zájem o zboží určené do domácnosti (například nábytek), kde e-shopům rostl obrat v průměru o 34 %.

Zhruba 82 % zákazníků využívá při návštěvě internetového obchodu osobní počítač, 11,5 % mobil a necelých 7 % tablet. „V tržbách je situace mírně odlišná, tam stále jasně vládne PC s podílem zhruba 90,7 %. Mobily se na nich podílí ze 4,5 %, tablety ze 4,7 %,“ vysvětlil Jan Penkala. Platí však, že e-shopům meziročně vzrostly příjmy ze všech typů zařízení. „Zákazníci s PC utratili v internetových obchodech o čtvrtinu víc než loni. Lidé s tabletem o 42 %. Premiantem jsou nákupy z mobilů, tam růst dosáhl dokonce 56 %,“ řekla Penkala.

Pro 2. čtvrtletí 2015 očekávají analytici společnosti Acomware obdobné tempo růstu. „Předpokládáme, že obrat e-shopů dále poroste o zhruba 20 %. Tahounem bude jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo také potraviny díky spuštění nových e-shopů,“ uzavřel Penkala.

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více