České e-shopy rostly v prvním čtvrtletí 2015 o 23 %

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Českým e-shopům se v roce 2015 daří. Za první čtvrtletí letošního roku vzrostl jejich obrat meziročně o zhruba 23 %. Lidé mají větší zájem zejména o zboží do domácnosti, dařilo se však i prodejcům elektroniky, módy či dětského zboží.
Foto: Freeimages.com

Česká e-commerce patří tradičně k silně růstovým složkám maloobchodního prodeje: loňský obrat z prodeje zboží a služeb na internetu přesáhl 70 miliard korun a představoval tedy více než šest procent obratu celého maloobchodu. „Pro letošní rok jsme my i další odborníci odhadovali, že e-shopy porostou o přibližně 15 %. Čísla za první čtvrtletí ale ukazují, že tempo růstu je zatím rychlejší, někde na úrovni 23 %,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Zákazníci mají největší zájem o zboží určené do domácnosti (například nábytek), kde e-shopům rostl obrat v průměru o 34 %.

Zhruba 82 % zákazníků využívá při návštěvě internetového obchodu osobní počítač, 11,5 % mobil a necelých 7 % tablet. „V tržbách je situace mírně odlišná, tam stále jasně vládne PC s podílem zhruba 90,7 %. Mobily se na nich podílí ze 4,5 %, tablety ze 4,7 %,“ vysvětlil Jan Penkala. Platí však, že e-shopům meziročně vzrostly příjmy ze všech typů zařízení. „Zákazníci s PC utratili v internetových obchodech o čtvrtinu víc než loni. Lidé s tabletem o 42 %. Premiantem jsou nákupy z mobilů, tam růst dosáhl dokonce 56 %,“ řekla Penkala.

Pro 2. čtvrtletí 2015 očekávají analytici společnosti Acomware obdobné tempo růstu. „Předpokládáme, že obrat e-shopů dále poroste o zhruba 20 %. Tahounem bude jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo také potraviny díky spuštění nových e-shopů,“ uzavřel Penkala.

Podobné články

Třetina nakupujících chce objednávku z e-shopu doručit v den objednání

8. 6. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Rychlost doručení zůstává jedním z hlavních argumentů pro výběr e-shopu, kde zákazník nakoupí. Očekávání nakupujících jsou přitom stále daleko před realitou trhu. Zatímco o doručení zboží v den objednání (same-day) by stála takřka třetina nakupujících, jen u 15 % nákupů je tato potřeba naplněna. Které další trendy můžeme v současné e-commerce sledovat? Čtěte více

Přestaňte hledat nové zákazníky – soustřeďte se na ty stávající

16. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Evropští maloobchodníci již projevují známky hospodářského oživení tím, že se zaměřují na plnění přání svých stávajících a věrných zákazníků.Data ze Shopping Indexu firmy Salesforce upozorňují na to, že snaha o udržení zákazníků by mohla v roce 2023 pro maloobchodníky změnit pravidla hry. Co by tedy obchodníci měli vědět? Čtěte více

Největší evropský marketplace Allegro se otevírá českým obchodníkům

12. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Čeští obchodníci se již mohou registrovat a začít prodávat na allegro.cz, nové marketplace platformě propojující prodejce s miliony zákazníků. Pro nově registrované obchodníky si navíc Allegro připravilo řadu funkcí, zvýhodněných nabídek i nástrojů, které jim prodej na prostřednictvím nového kanálu usnadní. Čtěte více

ČTÚ vydal průvodce pro provozovatele online platforem a internetových vyhledávačů

11. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTU)
Online průvodce ČTÚ pomůže (zejména) poskytovatelům online zprostředkovatelských služeb a internetových vyhledávačů s porozuměním novým povinnostem vyplývajících z nařízení EU 2019/1150, které bylo do českého právního řádu implementováno zákonem č. 58/2023 Sb., (mění zákon o některých službách informační společnosti). Čtěte více