Česká pošta zavedla zasílání papírové pošty z počítače

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČP Cloud)
Společnosti ČP Cloud a Česká pošta spustily službu, která umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail. Na rozdíl od některých podobných služeb vede zabezpečený archiv a evidenci dopisů a adresáře, a v případě potřeby prokáže obsah odeslaných zásilek.

„Ačkoliv v zahraničí například na Slovensku, v Německu či Nizozemí jsou podobné služby běžné a provozují je jak přímo poštovní instituce, tak specializované firmy, v Česku jednoduchá aplikace podobného rozsahu a bezpečnosti stále chyběla,“ objasnil Daniel Bartek, generální ředitel ČP Cloud, a dodal: „ČP Cloud je vlastně technologické vylepšení současných služeb České pošty, které zcela zautomatizovalo proces spojený s přípravou a správou dopisů. Kromě odesílání pošty přes uživatelsky příznivé prostředí nabízí místo pro bezpečné ukládání dokumentů, přehled odeslaných a doručených dopisů a také správu kontaktních informací. Neboli celou poštovní agendu na jeden klik.“

Dopis lze napsat prostřednictvím on-line aplikace nebo jej nahrát v PDF. Vybrat je možné také formát tisku, typ dopisu (obyčejný, doporučený atd.) i způsob platby (kartou nebo převodem). O vše ostatní se postará ČP Cloud – dopis archivuje a data předá České poště, která dopis vytiskne, zkompletuje, zabalí do obálky, nadepíše adresy, doručí adresátovi a sleduje jeho doručení.

 

Přehled tarifů
TarifDopisPodnikatelProfiFirma
Počet dopisů měsíčnědo 1011–100101–500více než 500
Roční paušálzdarma499 Kč3 999 Kč19 999 Kč
Obyčejný dopis19,90 Kč16,90 Kč13,90 Kč11,41 Kč

„Náklady na firemní poštu jsou jedny z mála, které jsou ve společnostech často podceňovány a ve kterých je ohromný potenciál firemních úspor,“ upozornil Daniel Bartek. „Přitom si spočítejte, kolik firmu stojí ročně čas strávený tiskem, obálkováním, chozením na poštu a vedením evidence.“ Úspory, které nabízí aplikace ČP Cloud si lze orientačně spočítat na adrese www.cpcloud.cz/uspory.

ČP Cloud nabízí několik režimů pro malé i velké firmy a veřejnost. Registrace je zdarma, platí se za odeslané dopisy. V případě, že firma odesílá více než 10 dopisů měsíčně, vyplatí se jí zvolit některý z paušálů, které snižují cenu za odeslaný dopis až na 11,41 Kč bez DPH včetně všech služeb od poštovného, materiálu (papíry, obálky), barevného tisku (až 80 stran) až po archiv.

Držitelé zákaznické karty České pošty získají po registraci na www.cpcloud.cz novou kartu ČP Cloud, se kterou budou mít zachovány stávající výhody a navíc získají slevu v hodnotě jedné koruny na poštovném při odesílaní všech typů dopisů.

Bezpečnost aplikace a poštovní tajemství jsou zaručeny pokročilým šifrováním, smluvně i výběrem důvěryhodných partnerů. Podobně jako e-mailové služby jsou systémy provozovány na vzdálených serverech, které jsou v případě ČP Cloudu spravovány Českými Radiokomunikacemi. „Navíc dopisy tisknou a vkládají do obálek stroje. Je to bezpečnější, než když dopisy zpracovává člověk,“ dodal Daniel Bartek.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více