Česká pošta zavedla zasílání papírové pošty z počítače

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČP Cloud)
Společnosti ČP Cloud a Česká pošta spustily službu, která umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail. Na rozdíl od některých podobných služeb vede zabezpečený archiv a evidenci dopisů a adresáře, a v případě potřeby prokáže obsah odeslaných zásilek.

„Ačkoliv v zahraničí například na Slovensku, v Německu či Nizozemí jsou podobné služby běžné a provozují je jak přímo poštovní instituce, tak specializované firmy, v Česku jednoduchá aplikace podobného rozsahu a bezpečnosti stále chyběla,“ objasnil Daniel Bartek, generální ředitel ČP Cloud, a dodal: „ČP Cloud je vlastně technologické vylepšení současných služeb České pošty, které zcela zautomatizovalo proces spojený s přípravou a správou dopisů. Kromě odesílání pošty přes uživatelsky příznivé prostředí nabízí místo pro bezpečné ukládání dokumentů, přehled odeslaných a doručených dopisů a také správu kontaktních informací. Neboli celou poštovní agendu na jeden klik.“

Dopis lze napsat prostřednictvím on-line aplikace nebo jej nahrát v PDF. Vybrat je možné také formát tisku, typ dopisu (obyčejný, doporučený atd.) i způsob platby (kartou nebo převodem). O vše ostatní se postará ČP Cloud – dopis archivuje a data předá České poště, která dopis vytiskne, zkompletuje, zabalí do obálky, nadepíše adresy, doručí adresátovi a sleduje jeho doručení.

 

Přehled tarifů
TarifDopisPodnikatelProfiFirma
Počet dopisů měsíčnědo 1011–100101–500více než 500
Roční paušálzdarma499 Kč3 999 Kč19 999 Kč
Obyčejný dopis19,90 Kč16,90 Kč13,90 Kč11,41 Kč

„Náklady na firemní poštu jsou jedny z mála, které jsou ve společnostech často podceňovány a ve kterých je ohromný potenciál firemních úspor,“ upozornil Daniel Bartek. „Přitom si spočítejte, kolik firmu stojí ročně čas strávený tiskem, obálkováním, chozením na poštu a vedením evidence.“ Úspory, které nabízí aplikace ČP Cloud si lze orientačně spočítat na adrese www.cpcloud.cz/uspory.

ČP Cloud nabízí několik režimů pro malé i velké firmy a veřejnost. Registrace je zdarma, platí se za odeslané dopisy. V případě, že firma odesílá více než 10 dopisů měsíčně, vyplatí se jí zvolit některý z paušálů, které snižují cenu za odeslaný dopis až na 11,41 Kč bez DPH včetně všech služeb od poštovného, materiálu (papíry, obálky), barevného tisku (až 80 stran) až po archiv.

Držitelé zákaznické karty České pošty získají po registraci na www.cpcloud.cz novou kartu ČP Cloud, se kterou budou mít zachovány stávající výhody a navíc získají slevu v hodnotě jedné koruny na poštovném při odesílaní všech typů dopisů.

Bezpečnost aplikace a poštovní tajemství jsou zaručeny pokročilým šifrováním, smluvně i výběrem důvěryhodných partnerů. Podobně jako e-mailové služby jsou systémy provozovány na vzdálených serverech, které jsou v případě ČP Cloudu spravovány Českými Radiokomunikacemi. „Navíc dopisy tisknou a vkládají do obálek stroje. Je to bezpečnější, než když dopisy zpracovává člověk,“ dodal Daniel Bartek.

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více