Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun.

Od ledna jsme spustili pravidelný výzkum, který bude probíhat každý měsíc. Naším cílem je sledovat vývoj spotřebitelského chování na internetu a trendy pro jednotlivá období,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal: „Sledujeme jak četnost nákupů, tak i průměrnou útratu. A to za zboží i služby. Zajímá nás také například to, jak zákazníci rozlišují mezi běžnými a jednorázovými on-line nákupy.

Z únorového výzkumu tak mimo jiné vyplynulo, že zákazníci ve věku od 35 do 44 let odeslali v průměru více než čtyři objednávky. Naopak nejméně překvapivě nakupovali spotřebitelé ve věku 15 – 24 let, kteří objednali zboží v e-shopech v průměru dvakrát.

Za služby Češi v únoru na internetu utráceli méně, nejvíce platili kartou

Nějakou službu si on-line zakoupila v únoru přibližně čtvrtina internetových zákazníků. To je prakticky stejně jako v lednu. Velký rozdíl byl ovšem ve výši průměrné objednávky. Ta poklesla z necelých sedmi tisíc korun na hodnotu mírně přesahující čtyři tisíce. „V oblasti služeb hrají velkou roli útraty spojené s cestováním a zážitky. Únor byl v tomto směru zjevně slabší než leden. Výsledky pravděpodobně ovlivnilo teplé počasí a s tím spojené nižší útraty za cesty na hory a zimními zážitky,“ poznamenal Jan Vetyška.

A jak Češi za své nákupy on-line platili nejraději? Stejně jako v lednu byla mezi spotřebiteli nejpopulárnější úhrada kartou, kterou využilo více než 55 % nakupujících. A to v průměru na více než 2,5 nákupu. Dobírku v některé ze svých mnoha podob využilo 38 % respondentů výzkumu. „U platebních metod je situace stabilní, platba kartou je mezi zákazníky dlouhodobě nejpopulárnější. Rozdíly mezi prvními dvěma měsíci letošního roku tak byly minimální,“ uzavřel Vetyška. 

Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1 080 respondentů.

Štítky: 

Podobné články

DPD spouští odesílání balíků přes své Pickup Boxy

22. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD umožňuje zákazníkům ze svých samoobslužných Pickup Boxů balíčky nejen vyzvedávat, ale nově také odesílat. Tento nový způsob odesílání ocení například živnostníci či malé a střední e-shopy, které mohou prostřednictvím boxu dostupného 24/7 poslat balík do jiného boxu, výdejního místa Pickup nebo na adresu zákazníka. Čtěte více

Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy. Z WE|DO se zároveň stává One by Allegro

18. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí, a to s cílem přinést lepší služby nejen zákazníkům, ale také obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh. Čtěte více

Nákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů

9. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu. Čtěte více

Předvánoční nákupy budou letos vypadat jinak, protože zákazníci se stále více zadlužují

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce proto zpracovala aktuální údaje o nákupním chování, abychom zjistili, jak by mohly vypadat letošní předvánoční nákupy. Ukazuje se, že zákazníci nakupují méně a více sází na hodnotu požadovaného zboží. Nemůžeme říct, že nás zákazníci nevarovali. Od začátku roku hledají úspory a odkládají velké nákupy. Čtěte více