Češi předhánějí zbytek Evropy v nákupech na zahraničních e-shopech

7. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Stále více Čechů si nechává dovážet zboží ze zahraničních e-shopů. Loni nakoupilo na zahraničních e-shopech 62 % Čechů, což je o 11 % více než v roce 2017. Evropský průměr je přitom 58 %.

Češi se v nakupování na zahraničních e-shopech pohybují na předních příčkách. Nejčastěji si zboží nechávají dovézt z ostatních zemí Evropské unie(52 %), z toho 25 % z Německa, 21 % z Velké Británie a 12 % ze Slovenska. Pokud zavítají na e-shopy mimo EU, převládá Čína (67 %) a USA (26 %).

Stejně jako v minulých letech, i loni internetové obchody prodávaly hlavně módu. Koupilo si ji 43 % Čechů, tedy o 3 % více než v roce 2017. Volnočasové zboží, které se prodává na e-shopech tradičně nejčastěji hned po módě, si ale pro změnu objednalo o procento méně tuzemských zákazníků než předloni (37 %). Na třetí příčce byla kosmetika a produkty péče o zdraví, které si na internetu zakoupilo stejné procento lidí jako v roce 2017 (35 %).

Češi mají stále raději vyzvedávání zásilek na výdejních místech, v České republice je jejich obliba dokonce dvojnásobná (35 %) oproti evropskému průměru (17 %).

Tomuto trendu jde DPD CZ naproti a ve spolupráci se společností Sazka rozšířila svou síť výdejních míst Pickup 5x, a to na téměřtisíc  míst. Zákazníci oceňují, že doručení na výdejní místa si mohou zvolit i při nákupech na zahraničních e-shopech,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

E-commerce velmi těží z nových zákazníků. Dokládá to fakt, že 39 % nejčastěji nakupujících začalo na e-shopech objednávat teprve loni nebo předloni. Většinou se jednalo o mladší generaci ve věku od 18 do 34 let (57 %).

„Zjistili jsme, že 78 % Čechů, tedy jejich naprostá většina, chce znát už během nákupu přepravní společnost, která jim bude zboží doručovat. Je to důkaz, že jsou otevření rozmanitým službám a možnostem doručení své zásilky. Přesně to se v DPD snažíme naplnit,” doplnil Malaník.

Pro nakupování na internetu Češi stále nejčastěji používali notebooky (63 %), poté stolní počítače (53 %) a nakonec chytré telefony (42 %). V evropském měřítku ale mobilní telefony slouží k nakupování stále častěji (46 %), a pozvolna tak dohánějí stolní počítače (50 %), potažmo notebooky (60 %).

Údaje vyplývají z nejnovějšího celoevropského průzkumu E-shopper Barometer společnosti DPD.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více