Češi předhánějí zbytek Evropy v nákupech na zahraničních e-shopech

7. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Stále více Čechů si nechává dovážet zboží ze zahraničních e-shopů. Loni nakoupilo na zahraničních e-shopech 62 % Čechů, což je o 11 % více než v roce 2017. Evropský průměr je přitom 58 %.

Češi se v nakupování na zahraničních e-shopech pohybují na předních příčkách. Nejčastěji si zboží nechávají dovézt z ostatních zemí Evropské unie(52 %), z toho 25 % z Německa, 21 % z Velké Británie a 12 % ze Slovenska. Pokud zavítají na e-shopy mimo EU, převládá Čína (67 %) a USA (26 %).

Stejně jako v minulých letech, i loni internetové obchody prodávaly hlavně módu. Koupilo si ji 43 % Čechů, tedy o 3 % více než v roce 2017. Volnočasové zboží, které se prodává na e-shopech tradičně nejčastěji hned po módě, si ale pro změnu objednalo o procento méně tuzemských zákazníků než předloni (37 %). Na třetí příčce byla kosmetika a produkty péče o zdraví, které si na internetu zakoupilo stejné procento lidí jako v roce 2017 (35 %).

Češi mají stále raději vyzvedávání zásilek na výdejních místech, v České republice je jejich obliba dokonce dvojnásobná (35 %) oproti evropskému průměru (17 %).

Tomuto trendu jde DPD CZ naproti a ve spolupráci se společností Sazka rozšířila svou síť výdejních míst Pickup 5x, a to na téměřtisíc  míst. Zákazníci oceňují, že doručení na výdejní místa si mohou zvolit i při nákupech na zahraničních e-shopech,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

E-commerce velmi těží z nových zákazníků. Dokládá to fakt, že 39 % nejčastěji nakupujících začalo na e-shopech objednávat teprve loni nebo předloni. Většinou se jednalo o mladší generaci ve věku od 18 do 34 let (57 %).

„Zjistili jsme, že 78 % Čechů, tedy jejich naprostá většina, chce znát už během nákupu přepravní společnost, která jim bude zboží doručovat. Je to důkaz, že jsou otevření rozmanitým službám a možnostem doručení své zásilky. Přesně to se v DPD snažíme naplnit,” doplnil Malaník.

Pro nakupování na internetu Češi stále nejčastěji používali notebooky (63 %), poté stolní počítače (53 %) a nakonec chytré telefony (42 %). V evropském měřítku ale mobilní telefony slouží k nakupování stále častěji (46 %), a pozvolna tak dohánějí stolní počítače (50 %), potažmo notebooky (60 %).

Údaje vyplývají z nejnovějšího celoevropského průzkumu E-shopper Barometer společnosti DPD.

Štítky: 

Podobné články

Češi si pro zboží z e-shopu rádi dojdou, dopravu zdarma by chtěli při nákupu nad 1 000 korun

10. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Dodání zboží zákazníkovi. Základní, ale zároveň jeden z nejnáročnějších úkolů pro e-shopy dneška. Rychlost i kvalita doručení balíčku hrají významnou roli v budoucím návratu nakupujícího do internetového obchodu. Nejen těmto tématům se věnuje právě vydaná Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků

26. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPD je tuzemská e-commerce závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito tzv. heavy buyers uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu. Čtěte více

O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost v kombinaci s cenou

24. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydala studii mapující očekávání a návyky zákazníků, kteří nakupují online. Studie je založená na rozsáhlém výzkumu zákazníků a připravila ji digitální agentura Sherpas. Oproti obecnému pocitu na trhu studie přichází například s překvapivým zjištěním, že české kořeny e-shopu, nebo dostupnost kamenného obchodu v rozhodovacím procesu klienta prakticky nehrají roli. Čtěte více

Vánoce vrátily množství marketingových sdělení do stavu před GDPR

29. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Podle některých znamenalo datum 25. května 2018, tedy nástup GDPR, konec e-mail marketingu. Aktuální čísla ale ukazují, že nové nařízení mělo vliv zejména na čistotu databází, na něž komerční sdělení obchodníci posílají. Množství odesílaných e-mailů je přitom po deseti měsících jeho platnosti již zpět na loňské úrovni. Čtěte více