Češi předhánějí zbytek Evropy v nákupech na zahraničních e-shopech

7. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Stále více Čechů si nechává dovážet zboží ze zahraničních e-shopů. Loni nakoupilo na zahraničních e-shopech 62 % Čechů, což je o 11 % více než v roce 2017. Evropský průměr je přitom 58 %.

Češi se v nakupování na zahraničních e-shopech pohybují na předních příčkách. Nejčastěji si zboží nechávají dovézt z ostatních zemí Evropské unie(52 %), z toho 25 % z Německa, 21 % z Velké Británie a 12 % ze Slovenska. Pokud zavítají na e-shopy mimo EU, převládá Čína (67 %) a USA (26 %).

Stejně jako v minulých letech, i loni internetové obchody prodávaly hlavně módu. Koupilo si ji 43 % Čechů, tedy o 3 % více než v roce 2017. Volnočasové zboží, které se prodává na e-shopech tradičně nejčastěji hned po módě, si ale pro změnu objednalo o procento méně tuzemských zákazníků než předloni (37 %). Na třetí příčce byla kosmetika a produkty péče o zdraví, které si na internetu zakoupilo stejné procento lidí jako v roce 2017 (35 %).

Češi mají stále raději vyzvedávání zásilek na výdejních místech, v České republice je jejich obliba dokonce dvojnásobná (35 %) oproti evropskému průměru (17 %).

Tomuto trendu jde DPD CZ naproti a ve spolupráci se společností Sazka rozšířila svou síť výdejních míst Pickup 5x, a to na téměřtisíc  míst. Zákazníci oceňují, že doručení na výdejní místa si mohou zvolit i při nákupech na zahraničních e-shopech,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

E-commerce velmi těží z nových zákazníků. Dokládá to fakt, že 39 % nejčastěji nakupujících začalo na e-shopech objednávat teprve loni nebo předloni. Většinou se jednalo o mladší generaci ve věku od 18 do 34 let (57 %).

„Zjistili jsme, že 78 % Čechů, tedy jejich naprostá většina, chce znát už během nákupu přepravní společnost, která jim bude zboží doručovat. Je to důkaz, že jsou otevření rozmanitým službám a možnostem doručení své zásilky. Přesně to se v DPD snažíme naplnit,” doplnil Malaník.

Pro nakupování na internetu Češi stále nejčastěji používali notebooky (63 %), poté stolní počítače (53 %) a nakonec chytré telefony (42 %). V evropském měřítku ale mobilní telefony slouží k nakupování stále častěji (46 %), a pozvolna tak dohánějí stolní počítače (50 %), potažmo notebooky (60 %).

Údaje vyplývají z nejnovějšího celoevropského průzkumu E-shopper Barometer společnosti DPD.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více