Češi k internetu nejčastěji přistupují přes Wi-Fi

25. 3. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Mediaresearch)
Více než třetina českých internetových domácností přistupuje na internet ze dvou a více počítačů. Největší oblibě se těší připojení prostřednictvím Wi-Fi sítí a nejčastěji využívaným prohlížečem je Internet Explorer.

Údaje vycházejí ze Strukturálního exkluzivního kontinuálního výzkumu (SEKV), který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) realizuje společnost Mediaresearch. 

Počet počítačů připojených v českých domácnostech k internetové síti narůstá – už čtvrtina internetových domácností přistupuje na internet ze dvou počítačů, tři a více kusů uvádí dalších dvanáct procent dotázaných.

Část z těchto zařízení sice tvoří počítače zapůjčené z práce, nicméně výzkum z října 2011 potvrzuje, že většinu z nich si lidé pořizují soukromě. V důsledku vyšší vybavenosti domácností poklesl počet domácností připojujících se k internetu jen z jednoho počítače, a to meziročně o 13 procent. Pro spojení s online světem Češi nejčastěji používají bezdrátové Wi-Fi sítě (41 procent), připojení přes kabelovou televizi (24 procent) anebo vysokorychlostní ADSL (19 procent).

Používání webového prohlížeče Internet Explorer vykazuje dlouhodobě klesající trend, jako doma nejčastěji užívaný browser jej však stále označuje téměř polovina internetových uživatelů.

Více než třetina uživatelů (36 procent) přistupuje na síť přes Mozillu Firefox a sedm procent surfuje prostřednictvím Chrome, Operu využívá pět procent dotázaných.

Do výzkumu se v průběhu roku 2011 zapojilo 2 616 internetových domácností, ve kterých bylo 6 324 respondentů starších deseti let přistupujících k internetu.

Štítky: 

Podobné články

Infografika: 47 % internetové populace v ČR jednou měsíčně nakupuje online

26. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Nejoblíbenějším zbožím je oblečení a obuv, ale také elektronika. Vychází to z aktuálního výzkumu Ecommerce 2013, kterou v ČR provedla společnost Mediaresearch. Čtěte více

Sdílet obchodní aktivity e-shopu na Facebooku se vyplatí

6. 8. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Přestože na sociálních sítích lidé meziročně vykazují nižší aktivitu, jejich zájem o ně se nesnižuje. Mezi nejoblíbenější komunitní servery v Česku patří Facebook, YouTube a Spolužáci.cz. Zjistila to společnost Mediaresearch. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Slováci si nákupy v e-shopech oblíbili

25. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Mediaresearch)
Téměř polovina slovenských zákazníků nakupuje přes internet alespoň pětkrát do roka. Podle průzkumu společnosti Mediaresearch Slovakia splnil online nákup očekávání u více než 90 % respondentů. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Elektronika se na slevových serverech prodává na 4. místě

25. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Na slevových serverech zákazníci nejčastěji nakupují vouchery do restaurací a barů. Slevové servery se stále těší velké oblibě, i když v meziročním srovnání došlo k mírnému poklesu pravidelného sledování těchto serverů. Čtěte více