Češi a jejich nákupy na e-shopech během léta

7. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Přestože se během letních měsíců většina lidí snaží vyrazit mimo domov a vydat se vstříc novým zážitkům, neznamená to, že by polevili v nakupování. Ačkoli se skladba nákupů od zbytku roku přeci jen poněkud liší.
Foto: Freeimages.com

I dovolenou totiž mnoho Čechů tráví zvelebováním bytu, zahrady či chalupy, právě proto zboží z této kategorie patří v létě mezi nejprodávanější a tvoří více než čtvrtinu (26,5 %) objednávek z e-shopů. Další skupinou produktů, které během prázdnin zákazníci nejvíce kupují, je sportovní vybavení (11 %).

Prakticky každé léto se e-shopy nabízející vybavení na zahradu a do domácnosti dočkají nejvyššího náporu zákazníků. Není tomu jinak ani letos, jen za červenec tvořilo zboží z této kategorie 26,5 % všech nákupů přes internet. Nejpopulárnějšími produkty se staly pily (11,5 %), vodní čerpadla (10 %) a zahradní grily (9,5 %). I ostatní vrchní příčky žebříčku obsadilo vybavení určené k práci či odpočinku pod širým nebem – sekačky, křovinořezy, lehátka, altány nebo třeba houpačky. Má to i své logické opodstatnění.

Letní měsíce jsou obdobím, kdy lidé tráví nejvíce času venku, ať už na zahradě kolem domu či na chalupě, proto také nejvíce nakupují zboží z této kategorie. Pořizovat si například novou sekačku či pilu v zimě není moc rozumné, nemáte totiž možnost si je vyzkoušet a v případě nespokojenosti vrátit. Zároveň vám také zbytečně běží záruka,“uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, a dodal: „Přestože je tato kategorie poměrně široká, s příchodem zimy zaznamenává poměrně citelný propad. Do popředí se také dostává jiný sortiment, jde především o interiérové vybavení – nábytek, doplňky do kuchyně či koupelny a podobně.

Sportovní kategorie, jež obsadila druhé místo s 11 %, se takto vysoko drží konstantně v průběhu celého roku, jen se v jeho průběhu také mění poměry prodejů jednotlivých typů produktů. Zatímco v zimě se lidé shánějí nejvíce po vybavení na hory, v létě se prodává především cyklistická výbava – sportovní kategorii vévodila v červenci horská kola (18 %), do pomyslné TOP 10 se probojovala ale také elektrokola (9 %), dětská kola (6 %) či krosová a trekkingová kola (5 %). Druhým nejprodávanějším zbožím pak byly stany (16,5 %).

Zajímavý „letní“ trend lze vysledovat také v kategorii domácích spotřebičů. Jak vyplývá z výsledků statistiky prodejů za měsíc červenec, kterou poskytnul pro Shoptet server Zboží.cz, nejvíce prodávaným spotřebičem byly lednice, které tvořily téměř třetinu (29 %) objednávek. S pouhými 10 % se na druhém místě umístily pračky a vysavače s 9 % obsadily třetí příčku. „Rozbitá lednice je problém, který může domácnost postihnout kdykoli během roku, právě v letním období se však může vyjevit opravdu naplno, to je možná jeden z důvodů, proč lednice takto výrazně ovládly svou kategorii. Menším spotřebičům se více ‚daří‘ naopak v zimním období, jsou totiž ideálním dárkem pod vánoční stromeček,“ uzavřel Milan Šmíd, manažer cenového srovnávače Zboží.cz.

Uváděné výsledky pocházejí z dat cenového srovnávače Zboží.cz a společnosti Shoptet.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více