Češi a jejich nákupy na e-shopech během léta

7. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Přestože se během letních měsíců většina lidí snaží vyrazit mimo domov a vydat se vstříc novým zážitkům, neznamená to, že by polevili v nakupování. Ačkoli se skladba nákupů od zbytku roku přeci jen poněkud liší.
Foto: Freeimages.com

I dovolenou totiž mnoho Čechů tráví zvelebováním bytu, zahrady či chalupy, právě proto zboží z této kategorie patří v létě mezi nejprodávanější a tvoří více než čtvrtinu (26,5 %) objednávek z e-shopů. Další skupinou produktů, které během prázdnin zákazníci nejvíce kupují, je sportovní vybavení (11 %).

Prakticky každé léto se e-shopy nabízející vybavení na zahradu a do domácnosti dočkají nejvyššího náporu zákazníků. Není tomu jinak ani letos, jen za červenec tvořilo zboží z této kategorie 26,5 % všech nákupů přes internet. Nejpopulárnějšími produkty se staly pily (11,5 %), vodní čerpadla (10 %) a zahradní grily (9,5 %). I ostatní vrchní příčky žebříčku obsadilo vybavení určené k práci či odpočinku pod širým nebem – sekačky, křovinořezy, lehátka, altány nebo třeba houpačky. Má to i své logické opodstatnění.

Letní měsíce jsou obdobím, kdy lidé tráví nejvíce času venku, ať už na zahradě kolem domu či na chalupě, proto také nejvíce nakupují zboží z této kategorie. Pořizovat si například novou sekačku či pilu v zimě není moc rozumné, nemáte totiž možnost si je vyzkoušet a v případě nespokojenosti vrátit. Zároveň vám také zbytečně běží záruka,“uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, a dodal: „Přestože je tato kategorie poměrně široká, s příchodem zimy zaznamenává poměrně citelný propad. Do popředí se také dostává jiný sortiment, jde především o interiérové vybavení – nábytek, doplňky do kuchyně či koupelny a podobně.

Sportovní kategorie, jež obsadila druhé místo s 11 %, se takto vysoko drží konstantně v průběhu celého roku, jen se v jeho průběhu také mění poměry prodejů jednotlivých typů produktů. Zatímco v zimě se lidé shánějí nejvíce po vybavení na hory, v létě se prodává především cyklistická výbava – sportovní kategorii vévodila v červenci horská kola (18 %), do pomyslné TOP 10 se probojovala ale také elektrokola (9 %), dětská kola (6 %) či krosová a trekkingová kola (5 %). Druhým nejprodávanějším zbožím pak byly stany (16,5 %).

Zajímavý „letní“ trend lze vysledovat také v kategorii domácích spotřebičů. Jak vyplývá z výsledků statistiky prodejů za měsíc červenec, kterou poskytnul pro Shoptet server Zboží.cz, nejvíce prodávaným spotřebičem byly lednice, které tvořily téměř třetinu (29 %) objednávek. S pouhými 10 % se na druhém místě umístily pračky a vysavače s 9 % obsadily třetí příčku. „Rozbitá lednice je problém, který může domácnost postihnout kdykoli během roku, právě v letním období se však může vyjevit opravdu naplno, to je možná jeden z důvodů, proč lednice takto výrazně ovládly svou kategorii. Menším spotřebičům se více ‚daří‘ naopak v zimním období, jsou totiž ideálním dárkem pod vánoční stromeček,“ uzavřel Milan Šmíd, manažer cenového srovnávače Zboží.cz.

Uváděné výsledky pocházejí z dat cenového srovnávače Zboží.cz a společnosti Shoptet.

Podobné články

Zásilkovna doručuje do AlzaBoxů

6. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Alza.cz Zásilkovně nově poskytne volné sloty tak, aby její zákazníci měli větší možnost vyzvednout své zásilky. Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než sto AlzaBoxů napříč celou Českou republikou. Čtěte více

E-shopy rozšiřují služby, ale řada z nich přitom nestíhá

30. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: ShrtCut Studio)
Opatření vlády kvůli pandemii koronaviru ze dne na den přesunula většinu obchodů z kamenných prodejen na internet. Zároveň také změnila chování mnoha spotřebitelů. Jak uvádějí největší české e-shopy, tak například nárůst prodeje elektroniky, zejména počítačů, tiskáren nebo webkamer, v březnu meziročně stoupl o stovky procent. Čtěte více

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě

28. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
E-shopy díky krizi způsobené koronavirem posilují jak v České republice, tak i v celé Evropě. Nakupování on-line objevuje řada nových zákazníků, jen v Itálii přibylo internetovým obchodům dva miliony nakupujících. Řada odvětví zaznamenala nárůst v řádech desítek až stovek procent, naopak přibližně pětina obchodníků na internetu zaznamenala pokles prodejů. Čtěte více

Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

23. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek. Čtěte více