Češi během Dne dopravy zdarma utratili 222 milionů korun

23. 11. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Pátý ročník akce Den dopravy zdarma, organizované nákupním portálem Heureka.cz, je u konce. I letos čísla překonala předchozí ročníky. Celkový obraz zapojených e-shopů se přehoupl přes 222 milionů korun. Počet objednávek meziročně vzrostl o 20 %.
Foto: Freeimages.com

„Zájem ze strany e-shopů byl letos opět rekordní, i když se jejich finální počet zastavil na 1 549 zapojených e-shopech,“ uvedl k akci Tomáš Braverman, ředitel Heureky, a vysvětlil: „Přes stovku e-shopů jsme museli vyřadit kvůli tomu, že nesplňovaly podmínky garantované zákazníkovi – tedy alespoň jeden druh doručení domů zdarma. I tak však letošní čísla překonala minulé ročníky.“

„Počet objednávek se vyšplhal ke 180 000 během 24 hodin a loňský rok tak překonal téměř o 20 %, což je opět rekordní číslo,“řekl Tomáš Braverman a dodal: „Celkový obrat zapojených e-shopů byl přes 222 miliónů korun.“Přesněji jde o částku 222 900 000 korun.​

Oproti loňskému roku vzrostla o více než půl miliónu také částka, kterou zákazníci ušetřili na dopravě, a to na letošních 14 miliónů korun. „Meziročně jde o navýšení zhruba o 5 %,“ podotkl Braverman.

Nejvíce peněz se utratilo během Dne dopravy za zboží ze segmentu elektroniky a bílé techniky, ale také za dětské zboží, vybavení pro dům a zahradu či oblečení a módu. Při pohledu na počet objednávek však vede překvapivě dětské zboží a dům a zahrada, poté kosmetika a zdraví a oblečení a móda. Průměrná cena objednávky činila 1 250 korun.

Největší zájem, a nejvíce uskutečněných objednávek, jsme zaznamenali kolem deváté hodiny večerní a také na úplném začátku a konci akce. „Lidé tedy měli nákupy nejen naplánovány, ale rozhodli se také nakoupit i těsně před skončením,“doplnil Braverman.

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více