Češi během Dne dopravy zdarma utratili 222 milionů korun

23. 11. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Pátý ročník akce Den dopravy zdarma, organizované nákupním portálem Heureka.cz, je u konce. I letos čísla překonala předchozí ročníky. Celkový obraz zapojených e-shopů se přehoupl přes 222 milionů korun. Počet objednávek meziročně vzrostl o 20 %.
Foto: Freeimages.com

„Zájem ze strany e-shopů byl letos opět rekordní, i když se jejich finální počet zastavil na 1 549 zapojených e-shopech,“ uvedl k akci Tomáš Braverman, ředitel Heureky, a vysvětlil: „Přes stovku e-shopů jsme museli vyřadit kvůli tomu, že nesplňovaly podmínky garantované zákazníkovi – tedy alespoň jeden druh doručení domů zdarma. I tak však letošní čísla překonala minulé ročníky.“

„Počet objednávek se vyšplhal ke 180 000 během 24 hodin a loňský rok tak překonal téměř o 20 %, což je opět rekordní číslo,“řekl Tomáš Braverman a dodal: „Celkový obrat zapojených e-shopů byl přes 222 miliónů korun.“Přesněji jde o částku 222 900 000 korun.​

Oproti loňskému roku vzrostla o více než půl miliónu také částka, kterou zákazníci ušetřili na dopravě, a to na letošních 14 miliónů korun. „Meziročně jde o navýšení zhruba o 5 %,“ podotkl Braverman.

Nejvíce peněz se utratilo během Dne dopravy za zboží ze segmentu elektroniky a bílé techniky, ale také za dětské zboží, vybavení pro dům a zahradu či oblečení a módu. Při pohledu na počet objednávek však vede překvapivě dětské zboží a dům a zahrada, poté kosmetika a zdraví a oblečení a móda. Průměrná cena objednávky činila 1 250 korun.

Největší zájem, a nejvíce uskutečněných objednávek, jsme zaznamenali kolem deváté hodiny večerní a také na úplném začátku a konci akce. „Lidé tedy měli nákupy nejen naplánovány, ale rozhodli se také nakoupit i těsně před skončením,“doplnil Braverman.

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více