Češi během Dne dopravy zdarma utratili 222 milionů korun

23. 11. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Pátý ročník akce Den dopravy zdarma, organizované nákupním portálem Heureka.cz, je u konce. I letos čísla překonala předchozí ročníky. Celkový obraz zapojených e-shopů se přehoupl přes 222 milionů korun. Počet objednávek meziročně vzrostl o 20 %.
Foto: Freeimages.com

„Zájem ze strany e-shopů byl letos opět rekordní, i když se jejich finální počet zastavil na 1 549 zapojených e-shopech,“ uvedl k akci Tomáš Braverman, ředitel Heureky, a vysvětlil: „Přes stovku e-shopů jsme museli vyřadit kvůli tomu, že nesplňovaly podmínky garantované zákazníkovi – tedy alespoň jeden druh doručení domů zdarma. I tak však letošní čísla překonala minulé ročníky.“

„Počet objednávek se vyšplhal ke 180 000 během 24 hodin a loňský rok tak překonal téměř o 20 %, což je opět rekordní číslo,“řekl Tomáš Braverman a dodal: „Celkový obrat zapojených e-shopů byl přes 222 miliónů korun.“Přesněji jde o částku 222 900 000 korun.​

Oproti loňskému roku vzrostla o více než půl miliónu také částka, kterou zákazníci ušetřili na dopravě, a to na letošních 14 miliónů korun. „Meziročně jde o navýšení zhruba o 5 %,“ podotkl Braverman.

Nejvíce peněz se utratilo během Dne dopravy za zboží ze segmentu elektroniky a bílé techniky, ale také za dětské zboží, vybavení pro dům a zahradu či oblečení a módu. Při pohledu na počet objednávek však vede překvapivě dětské zboží a dům a zahrada, poté kosmetika a zdraví a oblečení a móda. Průměrná cena objednávky činila 1 250 korun.

Největší zájem, a nejvíce uskutečněných objednávek, jsme zaznamenali kolem deváté hodiny večerní a také na úplném začátku a konci akce. „Lidé tedy měli nákupy nejen naplánovány, ale rozhodli se také nakoupit i těsně před skončením,“doplnil Braverman.

Podobné články

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více