Ceny v e-shopech meziročně vzrostly o 11 %

17. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce zjistila, že meziroční růst celosvětových tržeb z digitálního obchodování činil ve druhém čtvrtletí letošního roku 3 %. V předchozích čtyřech po sobě jdoucí čtvrtletích přitom celosvětový obrat e-commerce rostl vždy o více než 50 %.

Salesforce Shopping Index, který vychází z analýzy více než miliardy nakupujících každý měsíc, zaznamenal ve druhém čtvrtletí loňského roku v reakci na pandemii 71% meziroční nárůst online obchodování. Proto i 3% meziroční nárůst naznačuje pokračující dynamiku digitálního obchodování.

Přestože kupní síla ve druhém čtvrtletí letošního roku poklesla, je zřejmé, že to spotřebitele od nakupování na internetu neodradilo. Po obrovském nárůstu online nákupů v uplynulém roce pokračují spotřebitelé i po otevření provozoven v nakupování na internetu a online tržby maloobchodníků dále rostou – především díky 8% růstu návštěvnosti, přestože průměrná útrata nakupujících na jednu návštěvu klesla o 5 %.

Maloobchodní sektor v uplynulém čtvrtletní výrazně zasáhla inflace – Salesforce Shopping Index zjistil, že průměrné prodejní ceny vzrostly o 11 %. Salesforce Shopping Index dále ukazuje, že:

  • Průměrná hodnota objednávky v tomto čtvrtletí vzrostla na 1 959 Kč oproti 1 685 Kč ve 2. čtvrtletí 2020, což představuje nárůst o 17 %, i když počet jednotek zakoupených spotřebiteli klesl o 1 %.
  • Průměrná míra slev se v uplynulém čtvrtletí snížila na 17 % oproti 20 % ve 2. čtvrtletí roku 2020. Zlevňování omezuje trvalá poptávka spotřebitelů i nízké zásoby zboží u obchodníků.
  • Mezi kategorie produktů s největším meziročním nárůstem ve 2. čtvrtletí patří: luxusní oblečení (43 %), běžné tašky a zavazadla (22 %), luxusní kabelky (17 %).
  • Největší meziroční pokles prodejů zaznamenaly kategorie: vlasová kosmetika (-36 %), potraviny a nápoje (-21 %), kosmetika na líčení (-19 %).

I když meziroční růst digitálního obchodování v uplynulém čtvrtletí v podstatě stagnoval, je zřejmé, že online návyky, které si spotřebitelé vytvořili během minulého roku, tu zůstanou,“ řekl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel společnosti Salesforce pro maloobchod. „S blížící se vánoční sezónou by spotřebitelé měli očekávat menší slevy a vyšší ceny, protože maloobchodníci nadále pociťují tlak na marže způsobený problémy ve výrobě, zpožděními v dodavatelském řetězci a nedostatkem pracovních sil.

Analýzy online obchodování společnosti Salesforce ukazují, že pokud maloobchodníci chtějí dále zvyšovat tržby, budou se muset zaměřit na budování personalizovaných zážitků z online nakupování, na vývoj rolí zaměstnanců na prodejnách i na zvládání problémů s dodavatelským řetězcem a rostoucí inflací.

Salesforce Shopping Index

Salesforce Shopping Index je zveřejňován za každé čtvrtletí a aktuálně vychází z analýzy více než miliardy zákazníků nakupujících na internetu. Pro zařazení do analytického souboru musí web digitálního obchodu uskutečňovat transakce po celé analyzované období a splňovat minimální měsíční hranici návštěvnosti. Konzistentní výpočet metriky zahrnuje i další faktory pro očištění dat.

Metodologie Nákupního indexu

Tento index poukazuje na reálnou situaci zejména v oblasti e-commerce a současně na nákupní chování spotřebitelů v posledních letech. Výzkum byl proveden na bezmála 2000 e-shopech v 51 zemích světa a zúčastnilo se ho 1,2 miliardy nakupujících. Analýzu zaštítila aplikace Commerce Cloud.

Pro zařazení do analyzovaného vzorku musely e-shopy vykazovat transakce po celé vybrané období – mezi prvním čtvrtletím roku 2019 a 2021. Zároveň e-shopy musely splnit stanovenou minimální měsíční hodnotu návštěvnosti.

Štítky: 
E-shopy, E-commerce, Salesforce

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více