Ceny v e-shopech meziročně vzrostly o 11 %

17. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce zjistila, že meziroční růst celosvětových tržeb z digitálního obchodování činil ve druhém čtvrtletí letošního roku 3 %. V předchozích čtyřech po sobě jdoucí čtvrtletích přitom celosvětový obrat e-commerce rostl vždy o více než 50 %.

Salesforce Shopping Index, který vychází z analýzy více než miliardy nakupujících každý měsíc, zaznamenal ve druhém čtvrtletí loňského roku v reakci na pandemii 71% meziroční nárůst online obchodování. Proto i 3% meziroční nárůst naznačuje pokračující dynamiku digitálního obchodování.

Přestože kupní síla ve druhém čtvrtletí letošního roku poklesla, je zřejmé, že to spotřebitele od nakupování na internetu neodradilo. Po obrovském nárůstu online nákupů v uplynulém roce pokračují spotřebitelé i po otevření provozoven v nakupování na internetu a online tržby maloobchodníků dále rostou – především díky 8% růstu návštěvnosti, přestože průměrná útrata nakupujících na jednu návštěvu klesla o 5 %.

Maloobchodní sektor v uplynulém čtvrtletní výrazně zasáhla inflace – Salesforce Shopping Index zjistil, že průměrné prodejní ceny vzrostly o 11 %. Salesforce Shopping Index dále ukazuje, že:

  • Průměrná hodnota objednávky v tomto čtvrtletí vzrostla na 1 959 Kč oproti 1 685 Kč ve 2. čtvrtletí 2020, což představuje nárůst o 17 %, i když počet jednotek zakoupených spotřebiteli klesl o 1 %.
  • Průměrná míra slev se v uplynulém čtvrtletí snížila na 17 % oproti 20 % ve 2. čtvrtletí roku 2020. Zlevňování omezuje trvalá poptávka spotřebitelů i nízké zásoby zboží u obchodníků.
  • Mezi kategorie produktů s největším meziročním nárůstem ve 2. čtvrtletí patří: luxusní oblečení (43 %), běžné tašky a zavazadla (22 %), luxusní kabelky (17 %).
  • Největší meziroční pokles prodejů zaznamenaly kategorie: vlasová kosmetika (-36 %), potraviny a nápoje (-21 %), kosmetika na líčení (-19 %).

I když meziroční růst digitálního obchodování v uplynulém čtvrtletí v podstatě stagnoval, je zřejmé, že online návyky, které si spotřebitelé vytvořili během minulého roku, tu zůstanou,“ řekl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel společnosti Salesforce pro maloobchod. „S blížící se vánoční sezónou by spotřebitelé měli očekávat menší slevy a vyšší ceny, protože maloobchodníci nadále pociťují tlak na marže způsobený problémy ve výrobě, zpožděními v dodavatelském řetězci a nedostatkem pracovních sil.

Analýzy online obchodování společnosti Salesforce ukazují, že pokud maloobchodníci chtějí dále zvyšovat tržby, budou se muset zaměřit na budování personalizovaných zážitků z online nakupování, na vývoj rolí zaměstnanců na prodejnách i na zvládání problémů s dodavatelským řetězcem a rostoucí inflací.

Salesforce Shopping Index

Salesforce Shopping Index je zveřejňován za každé čtvrtletí a aktuálně vychází z analýzy více než miliardy zákazníků nakupujících na internetu. Pro zařazení do analytického souboru musí web digitálního obchodu uskutečňovat transakce po celé analyzované období a splňovat minimální měsíční hranici návštěvnosti. Konzistentní výpočet metriky zahrnuje i další faktory pro očištění dat.

Metodologie Nákupního indexu

Tento index poukazuje na reálnou situaci zejména v oblasti e-commerce a současně na nákupní chování spotřebitelů v posledních letech. Výzkum byl proveden na bezmála 2000 e-shopech v 51 zemích světa a zúčastnilo se ho 1,2 miliardy nakupujících. Analýzu zaštítila aplikace Commerce Cloud.

Pro zařazení do analyzovaného vzorku musely e-shopy vykazovat transakce po celé vybrané období – mezi prvním čtvrtletím roku 2019 a 2021. Zároveň e-shopy musely splnit stanovenou minimální měsíční hodnotu návštěvnosti.

Štítky: 
E-shopy, E-commerce, Salesforce

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více