Ceny v e-shopech meziročně vzrostly o 11 %

17. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce zjistila, že meziroční růst celosvětových tržeb z digitálního obchodování činil ve druhém čtvrtletí letošního roku 3 %. V předchozích čtyřech po sobě jdoucí čtvrtletích přitom celosvětový obrat e-commerce rostl vždy o více než 50 %.

Salesforce Shopping Index, který vychází z analýzy více než miliardy nakupujících každý měsíc, zaznamenal ve druhém čtvrtletí loňského roku v reakci na pandemii 71% meziroční nárůst online obchodování. Proto i 3% meziroční nárůst naznačuje pokračující dynamiku digitálního obchodování.

Přestože kupní síla ve druhém čtvrtletí letošního roku poklesla, je zřejmé, že to spotřebitele od nakupování na internetu neodradilo. Po obrovském nárůstu online nákupů v uplynulém roce pokračují spotřebitelé i po otevření provozoven v nakupování na internetu a online tržby maloobchodníků dále rostou – především díky 8% růstu návštěvnosti, přestože průměrná útrata nakupujících na jednu návštěvu klesla o 5 %.

Maloobchodní sektor v uplynulém čtvrtletní výrazně zasáhla inflace – Salesforce Shopping Index zjistil, že průměrné prodejní ceny vzrostly o 11 %. Salesforce Shopping Index dále ukazuje, že:

  • Průměrná hodnota objednávky v tomto čtvrtletí vzrostla na 1 959 Kč oproti 1 685 Kč ve 2. čtvrtletí 2020, což představuje nárůst o 17 %, i když počet jednotek zakoupených spotřebiteli klesl o 1 %.
  • Průměrná míra slev se v uplynulém čtvrtletí snížila na 17 % oproti 20 % ve 2. čtvrtletí roku 2020. Zlevňování omezuje trvalá poptávka spotřebitelů i nízké zásoby zboží u obchodníků.
  • Mezi kategorie produktů s největším meziročním nárůstem ve 2. čtvrtletí patří: luxusní oblečení (43 %), běžné tašky a zavazadla (22 %), luxusní kabelky (17 %).
  • Největší meziroční pokles prodejů zaznamenaly kategorie: vlasová kosmetika (-36 %), potraviny a nápoje (-21 %), kosmetika na líčení (-19 %).

I když meziroční růst digitálního obchodování v uplynulém čtvrtletí v podstatě stagnoval, je zřejmé, že online návyky, které si spotřebitelé vytvořili během minulého roku, tu zůstanou,“ řekl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel společnosti Salesforce pro maloobchod. „S blížící se vánoční sezónou by spotřebitelé měli očekávat menší slevy a vyšší ceny, protože maloobchodníci nadále pociťují tlak na marže způsobený problémy ve výrobě, zpožděními v dodavatelském řetězci a nedostatkem pracovních sil.

Analýzy online obchodování společnosti Salesforce ukazují, že pokud maloobchodníci chtějí dále zvyšovat tržby, budou se muset zaměřit na budování personalizovaných zážitků z online nakupování, na vývoj rolí zaměstnanců na prodejnách i na zvládání problémů s dodavatelským řetězcem a rostoucí inflací.

Salesforce Shopping Index

Salesforce Shopping Index je zveřejňován za každé čtvrtletí a aktuálně vychází z analýzy více než miliardy zákazníků nakupujících na internetu. Pro zařazení do analytického souboru musí web digitálního obchodu uskutečňovat transakce po celé analyzované období a splňovat minimální měsíční hranici návštěvnosti. Konzistentní výpočet metriky zahrnuje i další faktory pro očištění dat.

Metodologie Nákupního indexu

Tento index poukazuje na reálnou situaci zejména v oblasti e-commerce a současně na nákupní chování spotřebitelů v posledních letech. Výzkum byl proveden na bezmála 2000 e-shopech v 51 zemích světa a zúčastnilo se ho 1,2 miliardy nakupujících. Analýzu zaštítila aplikace Commerce Cloud.

Pro zařazení do analyzovaného vzorku musely e-shopy vykazovat transakce po celé vybrané období – mezi prvním čtvrtletím roku 2019 a 2021. Zároveň e-shopy musely splnit stanovenou minimální měsíční hodnotu návštěvnosti.

Štítky: 
E-shopy, E-commerce, Salesforce

Podobné články

Mall nabízí českým zákazníkům bezplatnou dopravu

29. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall)
Internetové tržiště Mall.cz dále pokračuje v integraci se společností Allegro a přináší do Česka službu Smart!, která umožní zákazníkům ušetřit na dopravě. Možnost bezplatného doručení mají od 24. 11. k dispozici všichni registrovaní zákazníci, přičemž nabídka se vztahuje na miliony produktů v sortimentu, ať už je prodává přímo Mall, nebo některý z tisíců partnerských e-shopů. Čtěte více

GLS v Česku spouští vlastní samoobslužné boxy

25. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Mezinárodní balíkový přepravce GLS se připravuje na zvýšený nápor v souvislosti se slevovou akcí Black Friday a rozšiřuje svoji síť výdejních míst o vlastní samoobslužné boxy, tzv. GLS Parcel Boxy. V pilotním provozu jich pro letošní sezonu bude 85, a to napříč celou republikou. Další budou přibývat. Čtěte více

Co vše se změní na e-shopech? Slevy, reklamace i možnost vrácení zboží

21. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Úplné novinky i náprava předchozích chyb. Už jen podpis prezidenta chybí k zavedení změn, které přináší novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele do vztahů mezi obchodníky a nakupujícími. Co čekat od změn, které přinesou férové prezentace slev, změny v záruce a reklamacích, zveřejňování uživatelských recenzí a řadě dalších oblastí? Čtěte více

Nejčastější chyby v online marketingu

17. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Optimio)
Přestože online marketing není žádnou novinkou a většina firem se ho už naučila efektivně využívat, stále se setkáváme se zbytečnými chybami. Některé firmy online marketing podceňují, jiné zase jedou podle starých pravidel. Důležité je držet se osvědčených rad a zároveň sledovat trendy. V článku vám přiblížíme několik pravidel, na které byste neměli zapomenout, pokud chcete zvýšit svůj obchodní potenciál. Čtěte více