Ceny smartphonů jdou dolů, u notebooků a tabletů stagnují

20. 10. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Karsa Technologies)
Podle statistik společnosti Karsa Technologies klesly během uplynulého měsíce ceny předních modelů smartphonů až o 6 %. Jde o postupný trend, který je v rozporu s tradičním zdražováním zboží před vánočními nákupy. U notebooků i tabletů ceny stagnují.
Foto: Freeimages.com

„V období před Vánoci dochází v e-shopech pravidelně ke zdražování produktů. Prodejci využívají toho, že zákazníci nemohou nákupy odložit a dárek musejí pořídit. Výsledky našeho pravidelného monitoringu českých internetových obchodů však vykazují v posledních 30 dnech překvapivé snížení průměrných cen mobilních telefonů. Poslední modely značek iPhone, Samsung Galaxy i Nokia Lumia, které jsou v ČR oficiálně v prodeji, je možné v současné době pořídit až o 6 % levněji, což představuje slevu 454 Kč. Podle našich analýz se nejedná o skokové zlevnění, naopak cena těchto modelů klesala postupně. Bude tedy zajímavé sledovat další vývoj, obzvláště v souvislosti s relativně blízkým uvedením nových modelů iPhone na český trh," řekl Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies.

V analýze byly monitorovány i průměrné ceny 300 notebooků a tabletů. Ty v současné době stagnují, obdobně jako digitální fotoaparáty. Během sledovaného období došlo u těchto kategorií k minimálnímu snížení cen, a sice o 0,7, respektive 0,8 %.

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více