Bráníte zákazníkům nakupovat?
Minulý týden jsme z pozice potenciálního zákazníka hledali vaši firmu. Tentokrát si ale představte, že jste se jako nový zákazník rozhodli u vás něco koupit.
- 15. 8. 2014
- 1 min
Zatelefonujete do firmy svou objednávku. Pošlete ji poštou nebo e-mailem. Nebo ji sdělíte svým pracovníkům osobně (třeba s pomocí příbuzného).
Jak rychle získáte reakci? Mluví s vámi tak, jak si představujete? Probíhá vše podle vašich představ zákazníka, nebo vás něčím zaskočili? Nutí vás firma k vypisování papírů, které si mohou pracovníci vyplnit sami? Musíte něco dělat vy anebo udělá firma vše za vás? Očekávají pracovníci firmy od zákazníka znalosti, které nemáte? Dochází k nepochopitelným prodlevám, čekáním nebo nedorozuměním?
Z pohledu naší firmy je postup nakupování zcela srozumitelný. Pro zákazníky ale mnohdy naše postupy tak samozřejmé nejsou. Přestože jste např. zvyklí objednávky nepotvrzovat a rovnou plnit, pro zákazníka to může být natolik nejasné, že si raději vybere někoho jiného.
Jak si v následujících sedmi dnech prověříte pocity a překážky, které zažívá zákazník, když u vás nakupuje poprvé?
Autor: Pavel Řehulka