APEK varoval provozovatele e-shopů i spotřebitele

22. 5. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) oslovila veřejnost a zdůraznila, aby si uživatelé nakupující na internetu vždy ověřili, zda daný e-shop má právo používat svou certifikaci ověřeného elektronického obchodu.

APEK v poslední době zaznamenala několik stížností z řad spotřebitelů na nekalou činnost internetového obchodu Tadyusetrim.cz. Ten zneužil dobré jméno asociace a dalších subjektů ke svému obohacení. APEK proto spotřebitelům radí ověřovat pravost certifikátů e-shopů a všímat si nestandardních požadavků.

E-shop nejen zneužil jméno asociace, ale byla také nalomena důvěra zákazníků v obchodování na internetu. Asociace apeluje na spotřebitele, aby certifikaci a platnost členství internetových prodejců ověřovali přímo na webových stránkách asociace  www.apek.cz nebo www.certifikovany-obchod.cz.

„Spotřebitelé se mohou sami chránit tím, že budou vnímavější vůči nestandardním požadavkům či podezřelým informacím na straně internetového obchodu. Mezi ty patří zejména příliš nízká cena, požadavek na platbu předem jako jediné možnosti úhrady za zboží nebo negativní hodnocení obchodníka ve veřejných diskuzích,“ řekl Jan Vetyška, ředitel asociace pro elektronickou komerci.

Štítky: 

Podobné články

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více