APEK varoval provozovatele e-shopů i spotřebitele

22. 5. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) oslovila veřejnost a zdůraznila, aby si uživatelé nakupující na internetu vždy ověřili, zda daný e-shop má právo používat svou certifikaci ověřeného elektronického obchodu.

APEK v poslední době zaznamenala několik stížností z řad spotřebitelů na nekalou činnost internetového obchodu Tadyusetrim.cz. Ten zneužil dobré jméno asociace a dalších subjektů ke svému obohacení. APEK proto spotřebitelům radí ověřovat pravost certifikátů e-shopů a všímat si nestandardních požadavků.

E-shop nejen zneužil jméno asociace, ale byla také nalomena důvěra zákazníků v obchodování na internetu. Asociace apeluje na spotřebitele, aby certifikaci a platnost členství internetových prodejců ověřovali přímo na webových stránkách asociace  www.apek.cz nebo www.certifikovany-obchod.cz.

„Spotřebitelé se mohou sami chránit tím, že budou vnímavější vůči nestandardním požadavkům či podezřelým informacím na straně internetového obchodu. Mezi ty patří zejména příliš nízká cena, požadavek na platbu předem jako jediné možnosti úhrady za zboží nebo negativní hodnocení obchodníka ve veřejných diskuzích,“ řekl Jan Vetyška, ředitel asociace pro elektronickou komerci.

Štítky: 

Podobné články

E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %. Čtěte více

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících. Čtěte více

E-shopy a dopravci o Vánocích zrychlily – balíčky byly u zákazníků za dva dny

29. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rychlost a kvalita doručení objednávek je pro internetové obchody a jejich zákazníky jedním z klíčových bodů. Také Vánoce 2019 byly pro e-shopy a dopravce velkou výzvou. Jak ale ukazují data i ohlasy zákazníků, dodání vánočních dárků tentokrát proběhlo bez větších problémů a včas. Čtěte více

Česká e-commerce byla opět rekordní, obraty přesáhly 155 miliard korun

6. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Velmi úspěšné druhé pololetí roku 2019 a především podařené Vánoce podpořily další růst prodejů českých internetových obchodů. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů více než 155 miliard korun, což znamená meziroční růst 15 %. Na celém českém maloobchodu už se e-commerce podílí téměř z 13 %. Čtěte více