APEK varoval provozovatele e-shopů i spotřebitele

22. 5. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) oslovila veřejnost a zdůraznila, aby si uživatelé nakupující na internetu vždy ověřili, zda daný e-shop má právo používat svou certifikaci ověřeného elektronického obchodu.

APEK v poslední době zaznamenala několik stížností z řad spotřebitelů na nekalou činnost internetového obchodu Tadyusetrim.cz. Ten zneužil dobré jméno asociace a dalších subjektů ke svému obohacení. APEK proto spotřebitelům radí ověřovat pravost certifikátů e-shopů a všímat si nestandardních požadavků.

E-shop nejen zneužil jméno asociace, ale byla také nalomena důvěra zákazníků v obchodování na internetu. Asociace apeluje na spotřebitele, aby certifikaci a platnost členství internetových prodejců ověřovali přímo na webových stránkách asociace  www.apek.cz nebo www.certifikovany-obchod.cz.

„Spotřebitelé se mohou sami chránit tím, že budou vnímavější vůči nestandardním požadavkům či podezřelým informacím na straně internetového obchodu. Mezi ty patří zejména příliš nízká cena, požadavek na platbu předem jako jediné možnosti úhrady za zboží nebo negativní hodnocení obchodníka ve veřejných diskuzích,“ řekl Jan Vetyška, ředitel asociace pro elektronickou komerci.

Štítky: 

Podobné články

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více