Alza.cz má za sebou (další) rekordní rok

24. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Podle předběžných výsledků dosáhla Alza.cz v roce 2016 rekordních tržeb ve výši 17,4 miliardy korun bez DPH (21 miliard korun včetně DPH). Meziroční růst činil 22 %.

„V závěru roku u nás zákazníci nakoupili za jediný den zboží v hodnotě přes 200 milionů korun, padla i hranice miliardové tržby za jediný týden. Zavedli jsme celou řadu nových služeb a spotřebitelé nám již podruhé udělili ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku. Je to právě důvěra zákazníků, která nás žene dopředu a nutí nás se neustále zlepšovat,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alzy.

O více než milion vzrostl Alze meziročně počet vyřízených objednávek. Výrazně vzrostl také počet návštěv e-shopu z mobilních zařízení. Meziročně šlo o skokový 70% nárůst. V závěru roku zahájil dětmi oblíbený mimozemšťan Alza provoz zcela nového dětského portálu Alza ProDěti.

Novinkou ve službách Alzy bylo zavedení doručování o sobotách a nedělích a rozšíření otevírací doby o víkendové dny. „Splnili jsme tím vůbec nejčastější přání zákazníků,“ sdělil Havryluk. Alza také jako první e-shop zavedla non-stop výdej. Před Vánoci pak největší on-line prodejce u nás přišel s další novinkou, když vyslal do regionů pojízdné Alza StreetShopy.

V prosinci se pak první kamenné prodejny dočkali také zákazníci mimo území České republiky a Slovenska. „K otevření první zahraniční kamenné prodejny jsme směřovali od počátku naší zahraniční expanze. Volba padla na Budapešť, mimozemšťana Alzu tak učíme mluvit maďarsky,“ dodal Havryluk.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více