Alza.cz má za sebou (další) rekordní rok

24. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Podle předběžných výsledků dosáhla Alza.cz v roce 2016 rekordních tržeb ve výši 17,4 miliardy korun bez DPH (21 miliard korun včetně DPH). Meziroční růst činil 22 %.

„V závěru roku u nás zákazníci nakoupili za jediný den zboží v hodnotě přes 200 milionů korun, padla i hranice miliardové tržby za jediný týden. Zavedli jsme celou řadu nových služeb a spotřebitelé nám již podruhé udělili ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku. Je to právě důvěra zákazníků, která nás žene dopředu a nutí nás se neustále zlepšovat,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alzy.

O více než milion vzrostl Alze meziročně počet vyřízených objednávek. Výrazně vzrostl také počet návštěv e-shopu z mobilních zařízení. Meziročně šlo o skokový 70% nárůst. V závěru roku zahájil dětmi oblíbený mimozemšťan Alza provoz zcela nového dětského portálu Alza ProDěti.

Novinkou ve službách Alzy bylo zavedení doručování o sobotách a nedělích a rozšíření otevírací doby o víkendové dny. „Splnili jsme tím vůbec nejčastější přání zákazníků,“ sdělil Havryluk. Alza také jako první e-shop zavedla non-stop výdej. Před Vánoci pak největší on-line prodejce u nás přišel s další novinkou, když vyslal do regionů pojízdné Alza StreetShopy.

V prosinci se pak první kamenné prodejny dočkali také zákazníci mimo území České republiky a Slovenska. „K otevření první zahraniční kamenné prodejny jsme směřovali od počátku naší zahraniční expanze. Volba padla na Budapešť, mimozemšťana Alzu tak učíme mluvit maďarsky,“ dodal Havryluk.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více