AlzaBoxy se otevírají externím e-shopům a dopravcům

23. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Alza.cz ve spolupráci s integrátorem Balíkobot zpřístupňuje kapacitu sítě AlzaBoxů dopravcům i zájemcům z řad e-shopů. Všichni partneři napojení na Balíkobot a zákazníci tisíců e-shopů v Česku i na Slovensku si tak mohou nechat své zásilky doručit do nejrobustnější sítě boxů s více než 100 tisíci výdejních schránek rozmístěných napříč oběma zeměmi.

Alza.cz společně s Balíkobotem zapojili síť výdejních AlzaBoxů do platformy Lockers.ai. Spolupráce obou firem přinese zkvalitnění doručovacích služeb zejména zákazníkům e-shopů, ale i všem ostatním zákazníkům více než 2 500 subjektů spolupracujících s technologicko-logistickým integrátorem Balíkobot. Ti tak dostávají k dispozici přes 1 000 nových výdejních míst čítajících přes 100 000 výdejních schránek.

„Naším cílem je, aby AlzaBoxy byly co nejdostupnější pro co nejvíce lidí. Zákazníci stále více upřednostňují osobní vyzvedávání objednávek, zejména kvůli časové svobodě, bezpečnosti a možnosti volby. Díky spojení s Lockers.ai můžeme AlzaBoxy otevřít dalším hráčům e-commerce a umožnit do nich doručovat zboží z tisíců českých a slovenských e-shopů. Zákazníci si tedy budou moci nechat doručit své objednávky do nejrobustnější a nejhustší sítě výdejních boxů na trhu, čítající více než 1 000 výdejních míst,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility managementu Alza.cz.

„Toto unikátní spojení zrychlí pro naše partnery doručení a rozšíří počet míst, kde si jejich zákazníci mohou zboží vyzvednout podle svých časových možností, bez čekání a bez omezení otevírací dobou,“ říká Martin Coufal z Lockers.ai. „Během jara jsme AlzaBoxy úspěšně integrovali do Lockers.ai a všechny funkcionality testovali, nyní je postupně spouštíme tak, aby na podzim bylo přes Lockers.ai dostupných všech plánovaných 1 500 AlzaBoxů s jejich 150 tisíci výdejními schránkami,“ upřesnil Coufal.

Alza.cz od začátku loňského roku kapacitu své sítě výdejních boxů více než zpětinásobila na aktuálních více než 100 tisíc disponibilních schránek. Do poloviny příštího roku chce největší český e-shop toto číslo ztrojnásobit a provozovat přes 3 000 AlzaBoxů v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.

Obliba doručování do výdejních AlzaBoxů neustále roste. Navyšování kapacity sítě a jednoduchost vyzvednutí zároveň postupně mění zákaznické chování. Zákazníci si uvědomili, že už nemusejí přizpůsobovat svůj denní program času příchodu kurýra se zásilkou ani otevírací době výdejního místa, ale kdykoli si mohou vyzvednout svoji zásilku bez front za několik málo vteřin. Z kraje loňského roku představoval podíl zásilek doručených přes AlzaBoxy 6 %, nyní se takto doručuje již každá třetí zásilka z e-shopu Alza.

Výhodou AlzaBoxů je, že zákazník pro samotné vyzvednutí vůbec nic nepotřebuje. Dokáže je obsloužit úplně každý od malého dítěte až po seniora, a nepotřebuje k tomu ani chytrý telefon nebo technické dovednosti. Dokonce nemusí ani platit předem, protože platbu umožňuje samotný box. Celý proces je stejně snadný jako výběr peněz z bankomatu.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více