ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz.

„Soutěž ShopRoku už 15 let v řadě oceňuje e-shopy, které nabízejí zákazníkům nejlepší služby. Za ty roky se některé e-shopy v naší anketě umisťují opakovaně na nejvyšších příčkách, ty by měly sloužit jako inspirace ostatním. Téměř každý rok ale objevíme i méně známý e-shop, který je často úzce specializován na konkrétní zboží, a o to pečlivěji buduje svou základnu zákazníků, o kterou poté pečuje,” uvedl k soutěži ShopRoku David Chmelař, generální ředitel Heureka Group.

Zákazníci mají nejraději Alzu

O vítězi Ceny popularity rozhoduje v hlasování každý internetový uživatel, který může dát svůj hlas až třem e-shopům. Vítězem se stala Alza, která tak po roce vystřídala e-shop Lidlu. V jednotlivých sekcích zvítězil například e-shop s módou a doplňky cityzenwear.cz nebo ruzovyslon.cz s erotickým zbožím.

Cenu kvality, kterou získává e-shop na základě zkušeností a recenzí od zákazníků, získal online antikvariát knihobot.cz, který vyhrál i v předchozích dvou ročnících. Dalšími výherci v konkrétních kategoriích se stal například prodejce výpočetní a telekomunikační techniky Mironet nebo obchod s auto-moto zbožím MOTORA. Výherce kategorie hobby, kterým se stal Spokojený pes, potvrzuje, že Češi opravdu patří mezi milovníky domácích mazlíčků.

  • Absolutní vítěz Ceny Popularity: Alza.cz
  • Absolutní vítěz Ceny Kvality: knihobot.cz


Elis Design podniká udržitelně

Už potřetí se výherců dočkala kategorie oceňující e-shopy s udržitelným způsobem podnikání. „Z obchodů, které mají náš certifikát Udržitelný e-shop, vybere porota tři nejlepší. Letos se do top3 dostal online obchod fair trade kosmetikou a bio potravinami Purity Vision, online tržiště s farmářskými produkty Scuk a výhercem je Elis design, vyrábějící montessori hračky a dřevěný nábytek do dětských pokojíčků. Těší nás pestrost oblastí, ve které udržitelné e-shopy podnikají, už dávno neplatí, že je to specialita několika menších značek, ale čím dál více se na oblast ESG zaměřují i velcí hráči,” zhodnotil Chmelař.

  • Vítězové ceny Udržitelného e-shopu: elisdesign.cz, scuk.cz, purityvision.cz


Mall se dočkal ocenění za svůj marketplace

Prodeje prostřednictvím marketplaces jsou stále oblíbenější, zákazníci mohou snadno najít zboží z různých e-shopů na jednom místě. „Loni jsme poprvé ocenili e-shop zapojený do Heureka Marketplace, a i letos se loňský výherce umístil velmi vysoko, na druhém místě. Věříme, že podobně úspěšný bude i vítěz tohoto ročníku, kterým se na základě různě bodovaných hodnot, jako je hodnocení uživatelů, výše obratu nebo třeba počet uskutečněných objednávek, stal Mall.cz. Ten si tak vyměnil umístění právě s Eldum.cz. Dalším finalistou byl ONLINESHOP.cz,” okomentoval výsledky nejnovější kategorie Visa Special Award Petr Polák, country manager z Visa.

  • Vítězové ceny Visa Special Award: mall.cz, eldum.cz, onlineshop.cz


Hugo chodí bos si došel pro cenu Heureky

Cenu Heureky získávají e-shopy, které odbornou porotu, složenou z odborníků české a slovenské e-commerce, nejvíce zaujmou svým příběhem či sociálním přesahem. „Všichni víme, že česká e-commerce je unikátní a v celoevropském kontextu nesmírně silná. Je to díky tisícům zapálených obchodníků, kteří neustále posouvají zákaznickou zkušenost, pečují o svou komunitu a často mají také vlastní unikátní produkty. Těší nás, že můžeme být součástí takového ekosystému a s naší lokální zkušeností a globálním zásahem pomáhat českým obchodníkům dále růst a inovovat. Ocenění Shopu Roku je pro vítěze důležitou odměnou za jejich každodenní práci a věříme, že i inspirací pro celý náš trh,” popsal Martin Prunner, country manager PayU pro Česko, Slovensko a Maďarsko.

Za vítěze kategorie letos porota zvolila hračkářství Hugo chodí bos, které nabízí produkty výhradě z České a Slovenské republiky. Odborníky zaujal nejen svou snahou vrátit vkusné hračky na trh a budováním komunity. Druhé místo si zasloužil projekt systers, který v péči o zdraví bere ohledy na individualitu a unikátnost žen. Ocenění patří i CZECHDESIGN SHOP, který na jednom místě nabízí výrobky českých designerů.

  • Vítězové ceny Heureky: hugochodibos.cz, systers.bio, shop.czechdesign.cz

Kompletní výsledky si můžete prostudovat zde.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více