Prodej VR headsetů by měl navzdory krátkému propadu opět růst

23. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Ačkoli IDC počítá s tím, že letos se kvůli okolnostem spojeným s pandemií viru COVID-19 dočká trh s headsety pro virtuální realitu propadu (asi o sedm procent), již v příštím roce by měl opět takřka o polovinu (asi 42 % růst).

Potíže v letošním roce navíc nebyly zapříčiněny nedostatkem poptávku, ale naopak omezenou výrobou a nedostatkem nabídky a straně výrobců a dodavatelů.

I díky rostoucímu zájmu ze soukromého (podnikového) sektoru pak IDC předpokládá, že až do roku 2024 prodej VR headsetů poroste meziročně průměrným tempem na úrovni 48 %.

Virtuální realita se dostává do fáze rozvinutého produktu a získává si větší publikum. „Ačkoli hry stále zůstávají nejčastějším využitím virtuální reality, roste i zájem o jiné oblasti, např. o virtuální koncerty nebo cvičení a fitness obecně,“ uvedl Jitesh Ubrani, analytik IDC. „Další důležitou a rychle rostoucí oblastí jsou podnikové tréninky, spolupráce, designování a výroba. Očekáváme, že celosvětová poptávka podnikového sektoru vzroste z 38 % v roce 2020 na 53 % v roce 2024.“

„Zájem o virtuální realitu roste ve spotřebitelském i firemním sektoru,“ poznamenal Tom Mainelli, viceprezident výzkumu v IDC. „Nicméně události z první poloviny roku 2020 výrazně ovlivnily celý trh, a to navzdory tomu, že poptávka rostla. I díky představení nových produktů očekáváme ve druhé polovině letošního roku výrazný nárůst, který bude v dalším roce ještě znatelnější.“

Prodej samostatných VR řešení, stejně tak však i řešení určených pro připojení k PC či dalšímu zařízení (typicky herní konzoli) navzdory rostoucímu povědomí a zájmu zákazníků ve 2. čtvrtletí roku 2020 klesal.

Největšími výrobci VR headsetů byly ve sledovaném období Facebook (38,7 %), Sony (21,9 %), Pico (9,2 %), DPVR (8,9 %) a HTC (4,9 %). Zbytek trhu (16,4 %) připadl na ostatní.

Štítky: 

Podobné články

Marek Prorok, specialista pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems

Marek Prorok (Zebra systems): Virtuální a rozšířená realita jsou budoucností

17. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
S Markem Prorokem, specialistou pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems, jsme hovořili (nejenom) o kyberbezpečnostním tréninku, který kompletně probíhá ve virtuální realitě. Kromě rozšířené a virtuální reality jsme si povídali také o umělé inteligenci a dalších aktuálních trendech. Čtěte více
AI brýle HTC VIVE Eagle

AR a VR headsety a chytré brýle se stávají mainstreamem

23. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC celosvětové dodávky AR/VR headsetů v kombinaci s chytrými brýlemi bez displeje vzrostou v roce 2025 o 39,2 % a jejich prodej dosáhne 14,3 milionu kusů. Prodeji budou dominovat chytré brýle typu Ray-Ban od Meta, přičemž tato kategorie během tohoto roku díky novým produktům vzroste o 247,5 %. Čtěte více

Trh s rozšířenou a virtuální realitou v 1. čtvrtletí vzrostl o 18 %

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s náhlavními soupravami pro rozšířenou a virtuální realitu zaznamenal podle společnosti IDC v prvním čtvrtletí letošního roku výrazné oživení a meziročně vzrostl o 18,1 %. V čele tohoto oživení stála společnost Meta, která získala 50,8 % trhu. Čtěte více

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více