Ústavní soud rozhodl, že bezhotovostní platby nebudou součástí EET

19. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Ústavní soud zrušil část zákona o evidenci tržeb na základě návrhu z 1. června 2016. Od března příštího roku tak mimo jiné nebudou muset (nejen) internetové obchody odesílat do EET informace o platbách provedených bezhotovostně, tedy například prostřednictvím platebních karet.

Již v minulosti jsme upozorňovali, že povinnost evidovat platby kartou či prostřednictvím dalších on-line platebních metod je nadbytečná. Naše snaha na úpravu zákona však letos v lednu narazila na zamítnutí Poslaneckou sněmovnou,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „E-shopy se nicméně i díky upřesnění výkladu Finanční správou dokázaly s EET vypořádat tak, že se tento technicky poměrně náročný proces nijak do pohodlí zákazníků nepromítl.

Internetové obchody nyní budou pokračovat v evidenci do konce února 2018. Od 1. března 2018 by jim pak měla povinnost evidovat bezhotovostní platby odpadnout. Platby, které ale zákazníci provedou na výdejnách e-shopů v hotovosti, budou nadále do EET spadat. „Rozhodnutí Ústavního soudu vítáme, přišlo však o dost později, než by bylo třeba. Internetové obchody, provozovatelé on-line platebních metod i jejich dodavatelé investovali do příprav nemalé částky. Ty se teď svým způsobem ukazují být zbytečné,“ dodal Vetyška.

Bezhotovostní platby na internetu jsou v ČR stále populárnější. V roce 2017 uvedlo 32 % respondentů výzkumu APEK, že platební kartu využívají při svých nákupech v e-shopech nejčastěji. Dalších 10 % pak preferuje jiné on-line platební metody. „Bezhotovostní platby jsou poměrně snadno sledovatelné, pokud by vzniklo jakékoli podezření. S ohledem na jejich rostoucí popularitu, která odráží důvěru v českou e-commerce, jsme opravdu přesvědčeni, že EET pro internetové obchody nemá praktické odůvodnění,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více