Ústavní soud rozhodl, že bezhotovostní platby nebudou součástí EET

19. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Ústavní soud zrušil část zákona o evidenci tržeb na základě návrhu z 1. června 2016. Od března příštího roku tak mimo jiné nebudou muset (nejen) internetové obchody odesílat do EET informace o platbách provedených bezhotovostně, tedy například prostřednictvím platebních karet.

Již v minulosti jsme upozorňovali, že povinnost evidovat platby kartou či prostřednictvím dalších on-line platebních metod je nadbytečná. Naše snaha na úpravu zákona však letos v lednu narazila na zamítnutí Poslaneckou sněmovnou,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „E-shopy se nicméně i díky upřesnění výkladu Finanční správou dokázaly s EET vypořádat tak, že se tento technicky poměrně náročný proces nijak do pohodlí zákazníků nepromítl.

Internetové obchody nyní budou pokračovat v evidenci do konce února 2018. Od 1. března 2018 by jim pak měla povinnost evidovat bezhotovostní platby odpadnout. Platby, které ale zákazníci provedou na výdejnách e-shopů v hotovosti, budou nadále do EET spadat. „Rozhodnutí Ústavního soudu vítáme, přišlo však o dost později, než by bylo třeba. Internetové obchody, provozovatelé on-line platebních metod i jejich dodavatelé investovali do příprav nemalé částky. Ty se teď svým způsobem ukazují být zbytečné,“ dodal Vetyška.

Bezhotovostní platby na internetu jsou v ČR stále populárnější. V roce 2017 uvedlo 32 % respondentů výzkumu APEK, že platební kartu využívají při svých nákupech v e-shopech nejčastěji. Dalších 10 % pak preferuje jiné on-line platební metody. „Bezhotovostní platby jsou poměrně snadno sledovatelné, pokud by vzniklo jakékoli podezření. S ohledem na jejich rostoucí popularitu, která odráží důvěru v českou e-commerce, jsme opravdu přesvědčeni, že EET pro internetové obchody nemá praktické odůvodnění,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více