Tržby e-shopů letos překonají hranici 100 miliard korun

23. 1. 2017. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Lesensky.cz)
Podle nejnovějších statistik v současnosti funguje v ČR zhruba 38 500 internetových obchodů, což je o 500 více než v roce 2015. Z průzkumu srovnávače Zboží.cz navíc vyplývá, že celkový obrat tuzemských e-shopů poprvé překonal částku 100 miliard korun.
Foto: Pixabay.com

Mezi hlavní důvody patří podle expertů větší důvěra v online nakupování i snadnější tvorba vlastního e-shopu, k jehož spuštění již nejsou nutné technické znalosti. S dostupnými internetovými službami je v současnosti snadné spustit si nejen vlastní webové stránky nebo blog, ale i vlastní internetový obchod. Díky novým specializovaným internetovým službám je totiž možné vložit vlastní e-shop prakticky do jakýchkoli webových stránek. Nezáleží přitom na tom, zda jsou statické, či dynamické, nebo s použitím jaké technologie nebo publikačního systému byly vytvořeny. „Řešení Shopareal.cz lze formou kódu vložit do libovolné webové stránky či na blog. Nabízené produkty, stejně jako nákupy zákazníků, se pak spravují v přehledném administračním rozhraní systému, aniž by se provozovatel e-shopu musel starat o mechanismus prodeje produktů po internetu,“ uvedl Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft, která uživatelům internetu poskytuje e-shopové řešení Shopareal.cz.

Možnost vložit e-shop na jakýkoli vlastní web či blog je na českém internetu novinkou. Cílí na uživatele webu s podnikatelským duchem, kteří si chtějí vytvořit zcela nový internetový obchod nebo využít vysokou návštěvnost svých stránek. Majitelé existujících e-shopů mohou rozšířit svůj hlavní prodejní kanál o další internetové stránky a zvýšit tak svůj dosah na zákazníky a následně i obrat.

Snadná správa obchodu

S centralizovanou správou lze z jednoho místa ovládat libovolný počet obchodů na různých webových stránkách. V přehledné administraci systému se vkládají nové produkty s jejich textovým popisem, fotografií a cenou. Kompletní nabídka zboží se vždy automaticky aktualizuje na všech prodejních internetových stránkách. „Platforma zajišťuje nejen správu prodeje zboží na libovolném počtu webových stránek, ale zároveň může fungovat jako samostatný internetový obchod. Proto je vhodná jak pro začínající prodejce, tak i obchodníky, kteří již provozují svůj e-shop, ale chtějí rozšířit svoje obchodní kanály a zvýšit prodeje,“ dodal Hansal.

Jednoduchý a rychlý nákup

Z nejnovějšího průzkumu Stav e-commerce v ČR v roce 2016 vyplývá, že více než čtvrtina zákazníků na nakupování online oceňuje možnost rychle a jednoduše porovnat jednotlivé produkty mezi sebou, 22 % zákazníků pak větší výběr zboží a 21 % Čechů možnost nakoupit z pohodlí domova. Vložení e-shopu do oblíbených internetových stránek zákazníků nebo na blog, který často navštěvují, je proto další úrovní zjednodušení a zrychlení nákupu. Lidé na webu uvidí nabídku produktů s popisky včetně fotografií a mohou si svůj nákup rovnou vložit do košíku.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více