Ženy v nákupu elektroniky dohánějí muže

7. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall.cz)
Nákup elektroniky, počítačového vybavení či pneumatik již dávno není pouze mužskou doménou. Z předvánočních statistik kampaně „Podzimní počítání“ e-shopu Mall.cz vyplynulo, že ženy čím dál více svoje protějšky dohánějí a v některých dříve typicky mužských kategoriích je již předehnaly.

Muži zase při nákupu častěji řeší domácí práce, vaření, žehlení a nemalou mírou kupují i prostředky na péči o svůj zevnějšek.

Vybrat novou televizi a k ní správnou digitální anténu či set-top-box, vhodnou tiskárnu k počítači nebo externí úložiště dat… To jsou všechno oblasti, kde ženy při nakupování na internetu meziročně posilují. Například nový notebook vybírá 40 % žen, tablet dokonce o 5 % více. Oblíbené mezi ženami jsou rovněž externí baterie k mobilním zařízením – tzv. power-banky, a to s podílem 80 %. Ženy rovněž rády fotí kompaktními fotoaparáty, které oproti mužům nakupují v poměru 4:1. Flashdisky jsou s 57 % oblíbenější u žen, běžné pevné disky zase kupují spíše muži (63 %). Zajímavým artiklem jsou automatické kávovary na espresso s příslušenstvím a elektrické grily, kde ženy shodně s 85 % jasně dominují. Zmiňovanou DVB-T anténu na internetu koupí každá pátá žena, zimní nebo letní pneumatiky nakupuje online 32 % žen.

Muži se častěji starají o výběr věcí na těžší domácí práce a stavbu, kde ženy k nákupu prakticky nepustí. Zajímá je ale i úklid a vaření (mopy a příslušenství shodně s pánvemi a hrnci 30 %). Manikúru či pedikúru nebo parfém na internetu koupil již každý čtvrtý muž, horší je to s výbavou na čištění zubů, kde jsou muži daleko konzervativnější a zůstávají u klasických zubních kartáčků. Ty elektrické nakupují totiž pouze v podílu 17 %.

Ženy řeší nákupy pro děti, ať už z hlediska vybavení do škol (98 %) nebo vánočních dárků – hraček s 87 %. Muži však rovněž nezahálejí a například dětské pleny či autosedačky podporují nákupem z 30 %. Módní oblečení napříč všemi kategoriemi s 87 % jasně mluví ve prospěch žen.

Zajímavostí je i podíl prodejů krmiva pro zvířata. Ženy více nakupují pro kočky a vybírají jim konzervy, muži zase preferují psy a nejčastěji jim kupují granule. O jídlo pro malé hlodavce se starají pouze ženy, kdežto koně se 75 % opečovávají muži.

Podobné články

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více