Česká pošta zavedla zasílání papírové pošty z počítače

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČP Cloud)
Společnosti ČP Cloud a Česká pošta spustily službu, která umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail. Na rozdíl od některých podobných služeb vede zabezpečený archiv a evidenci dopisů a adresáře, a v případě potřeby prokáže obsah odeslaných zásilek.

„Ačkoliv v zahraničí například na Slovensku, v Německu či Nizozemí jsou podobné služby běžné a provozují je jak přímo poštovní instituce, tak specializované firmy, v Česku jednoduchá aplikace podobného rozsahu a bezpečnosti stále chyběla,“ objasnil Daniel Bartek, generální ředitel ČP Cloud, a dodal: „ČP Cloud je vlastně technologické vylepšení současných služeb České pošty, které zcela zautomatizovalo proces spojený s přípravou a správou dopisů. Kromě odesílání pošty přes uživatelsky příznivé prostředí nabízí místo pro bezpečné ukládání dokumentů, přehled odeslaných a doručených dopisů a také správu kontaktních informací. Neboli celou poštovní agendu na jeden klik.“

Dopis lze napsat prostřednictvím on-line aplikace nebo jej nahrát v PDF. Vybrat je možné také formát tisku, typ dopisu (obyčejný, doporučený atd.) i způsob platby (kartou nebo převodem). O vše ostatní se postará ČP Cloud – dopis archivuje a data předá České poště, která dopis vytiskne, zkompletuje, zabalí do obálky, nadepíše adresy, doručí adresátovi a sleduje jeho doručení.

 

Přehled tarifů
TarifDopisPodnikatelProfiFirma
Počet dopisů měsíčnědo 1011–100101–500více než 500
Roční paušálzdarma499 Kč3 999 Kč19 999 Kč
Obyčejný dopis19,90 Kč16,90 Kč13,90 Kč11,41 Kč

„Náklady na firemní poštu jsou jedny z mála, které jsou ve společnostech často podceňovány a ve kterých je ohromný potenciál firemních úspor,“ upozornil Daniel Bartek. „Přitom si spočítejte, kolik firmu stojí ročně čas strávený tiskem, obálkováním, chozením na poštu a vedením evidence.“ Úspory, které nabízí aplikace ČP Cloud si lze orientačně spočítat na adrese www.cpcloud.cz/uspory.

ČP Cloud nabízí několik režimů pro malé i velké firmy a veřejnost. Registrace je zdarma, platí se za odeslané dopisy. V případě, že firma odesílá více než 10 dopisů měsíčně, vyplatí se jí zvolit některý z paušálů, které snižují cenu za odeslaný dopis až na 11,41 Kč bez DPH včetně všech služeb od poštovného, materiálu (papíry, obálky), barevného tisku (až 80 stran) až po archiv.

Držitelé zákaznické karty České pošty získají po registraci na www.cpcloud.cz novou kartu ČP Cloud, se kterou budou mít zachovány stávající výhody a navíc získají slevu v hodnotě jedné koruny na poštovném při odesílaní všech typů dopisů.

Bezpečnost aplikace a poštovní tajemství jsou zaručeny pokročilým šifrováním, smluvně i výběrem důvěryhodných partnerů. Podobně jako e-mailové služby jsou systémy provozovány na vzdálených serverech, které jsou v případě ČP Cloudu spravovány Českými Radiokomunikacemi. „Navíc dopisy tisknou a vkládají do obálek stroje. Je to bezpečnější, než když dopisy zpracovává člověk,“ dodal Daniel Bartek.

Podobné články

E-shopy očekávají další rekordní sezonu a připravují se na nápor objednávek

5. 11. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet)
Sektor e-commerce letos očekává další rekordní sezonu. Podle dat společnosti Shoptet vzrostl meziročně počet objednávek přibližně o 12 %. Průměrná hodnota objednávky se zvýšila zhruba o čtyři procenta. E-shopy před sezonou rovněž více využívají financování prostřednictvím služby Shoptet Boost, která je dostupná díky partnerství se startupem Flowpay. Čtěte více

Blíží se vrchol nákupní sezony. Pětina Čechů plánuje utratit přes 10 tisíc

5. 11. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Původně americký „nákupní svátek“ Black Friday se už pevně usadil i na českém trhu. Podle dat Allegra plánují tři čtvrtiny Čechů během Black Friday nakupovat nebo o tom alespoň uvažují. Každý pátý chce utratit více než 10 000 Kč nebo limit vůbec nemá. Většina lidí zároveň využívá listopadové slevy i k nákupu vánočních dárků. Čtěte více

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více