České e-shopy letos očekávají růst

26. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
České internetové obchody očekávají rekordní rok 2015. Z průzkumu konzultační společnosti Acomware vyplývá, že 90 % prodejců věří, že jejich tržby letos porostou, 28 % dokonce odhaduje růst o více než 30 %. Očekávání jsou tedy optimističtější než před rokem.
Foto: Freeimages.com

Podle výsledků průzkumu společnosti Acomware byl pro české e-shopy úspěšný už loňský rok, kdy celkem 74 % obchodů zvýšilo své tržby. Stagnaci zaznamenalo 13 % prodejců, stejné procento uvádí, že u něj došlo k poklesu obratu. „Zatímco z loňských výsledků je patrné, že se pozice některých e-shopů mírně zhoršila, rok 2015 vidí optimisticky téměř všichni prodejci – 90 % jich očekává růst, 7 % stagnaci a pouhá 3 % si myslí, že jejich obrat poklesne,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware.

Celkem 77 % internetových prodejců proto hodlá v letošním roce více investovat do svého rozvoje, nejvíce pak do online marketingu (66 %) a technologie (36 %). „Prodejci plánují utratit své marketingové rozpočty především za výkonnostní marketing, roste však také význam e-mailingu, který se v seznamu plánovaných investic posunul na druhé místo. Potvrzují to i naše zkušenosti, vylepšit svou emailovou komunikaci se zákazníky má zájem většina našich klientů," řekl Jan Penkala.

Z průzkumu vyplývají také další zajímavé závěry – za největší riziko v letošním roce považuje 43 % dotázaných možnost, že poroste tlak na další snižování cen, přestože loni více e-shopů své zboží zdražilo, než zlevnilo (24 % versus 12 %). Prodejci se naopak nebojí konkurence v podobě obchodních řetězců a jejich e-shopů – téměř dvě třetiny respondentů uvedly, že strach ze vstupu nebo posílení pozice retailistů nemají.

Průzkum byl realizován mezi 193 českými e-shopy pomocí online dotazníků v první polovině ledna 2015. Data byla validována a odpovědi nejsou anonymní.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více