PayPal vrací poštovné

30. 10. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Společnost PayPal v ČR spustila službu Refunded Returns. Uživatelé PayPal díky ní mohou požádat o úhradu poštovného v případě vrácení zakoupeného zboží. Podle studie provedené společností Gemius by přitom o častějším nakupování online při případném vrácení zboží zdarma uvažovalo až 70 % Čechů.

Studie dále potvrdila, že čeští spotřebitelé vnímají možnost bezplatného vrácení zboží jako základní standard pro elektronické obchodování a důležitý faktor při rozhodování o zakoupení zboží online.

Uživatelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, tak nyní díky nové službě mohou bez ohledu na důvod požádat o úhradu poštovného v případě, že se rozhodnou k vrácení zakoupeného zboží. Získávají tak ještě pohodlnější a bezpečnější prostředí pro nakupování od místních i zahraničních obchodníků. PayPal tak rozšířil program ochrany nakupujících a spotřebitele chrání od okamžiku nákupu až po případné vrácení zboží.

Filozofie služby PayPal Refunded Returns, která umožňuje nakupovat zcela bez obav, se již osvědčila například ve Francii, Španělsku, Itálii či Švédsku, kde dodává spotřebitelům odvahu plně využívat příležitostí, které nabízí elektronické obchodování. Proto bude tato služba nyní také poskytována v 15 zemích střední a východní Evropy, včetně České republiky.

Český e-zákazník v roce 2014

Spotřebitelé v našem regionu nakupují stále více a jsou vnímáni jako uvědomělí zákazníci. Zatímco téměř 37 % Čechů nakupuje online asi jednou až dvakrát za tři měsíce, existuje také významná skupina spotřebitelů, kteří zboží objednávají online více než jednou měsíčně (16 %). Je důležité, že pro většinu z nás již není nakupování na internetu něco neobvyklého – nejenže se s ním zákazníci sžili, ale navíc jej dokáží maximálně využívat ve svůj prospěch. Nemělo by proto být překvapením, že i Češi očekávají standardy, které fungují v zahraničí. Elektronické obchodování má navíc obrovský předpoklad k růstu. Jak totiž ukazuje uvedený průzkum, zákazníci by byli ochotní nakupovat online ještě více, kdyby se neobávali problémů s případným vrácením nevyhovujícího zboží. A právě změna tohoto postoje a poskytnutí větší důvěry zákazníkům při online nakupování představuje hlavní myšlenku programu ochrany nakupujících, kterou nyní PayPal nabízí prostřednictvím své služby PayPal Refunded Returns.

I když poštovné představuje při online nakupování důležitý faktor (43 % Čechů zvažuje, zda nakoupit online, když mají zaplatit poštovné), 70 % respondentů by pravděpodobně nakupovalo více, kdyby bylo bezplatné alespoň případné vrácení zakoupeného zboží. 88 % Čechů věnuje při online nakupování pozornost tomu, zda se nabízí možnost bezplatného vrácení zboží a 26 % respondentů bylo již v loňském roce motivováno k nákupu online nabídkou bezplatného vrácení zboží. Zatímco téměř 55 % respondentů uvádí, že při online nakupování vítají možnost bezplatného vrácení zboží, pouhá 2 % Čechů tvrdí, že je to pro ně zcela nedůležité.

„Protože zákazníci dnes mohou zakoupit téměř cokoliv, aniž by museli opustit svůj domov či kancelář, není žádným překvapením, že jejich očekávání ohledně produktů, služeb a celkového dojmu z nakupování jsou mnohem vyšší než dříve,“ řekl Damien Perillat, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu. „Protože spotřebitelé, především ti z EU, ve stále vyšší míře nakupují v zahraničí, a to celosvětově, stávají se řešení jako PayPal Refunded Returns téměř okamžitě novým standardem. Rozpoznání a implementace podobných řešení s přidanou hodnotou není jen otázkou konkurenceschopnosti, ale také způsobem, jak zvýšit důvěru a ochranu spotřebitelů a podpořit tak růst elektronického obchodování ve střední a východní Evropě,“ dodal.

Nevyhovuje? Žádný problém

Služba PayPal Refunded Returns umožňuje prodejcům reagovat na potřeby jejich zákazníků, kteří žádají nejlepší možné podmínky. Spotřebitelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou toto zboží z jakéhokoli důvodu vrátit, přičemž dostanou zpět uhrazené poštovné až do výše 820 Kč. Jenom je třeba nezapomenout na uschování podacího lístku. Pak už pro vrácení poštovného stačí provést jen tři jednoduché kroky:

  1. Stáhnout a vyplnit formulář;
  2. Přiložit nákupní doklad a podací lístek;
  3. E-mailem zaslat tyto dokumenty společnosti PayPal.

Díky nové službě se pak po dokončení krátké procedury objeví vrácené poštovné na účtu PayPal zákazníka již během deseti dnů. I když se nikdy zcela nevyhneme riziku nutnosti vrácení zboží jako oblečení a módních doplňků například z důvodu nevhodné velikosti nebo jiné nesrovnalosti, nebude to již pro zákazníky ani prodejce představovat problém. V počátečním zkušebním období bude služba PayPal Refunded Returns aktivní do 31. prosince 2014.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více