Infografika: Nejčastější chyby e-shopů

27. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet)
Provozovatelé e-shopů dělají stále stejné chyby. Společnost Shoptet sestavila seznam 10 nejběžnějších, které zaručeně každý internetový obchod položí na lopatky. Takže čeho se vyvarovat a jak nepohřbít svůj e-shop?

„Ačkoli je Česká republika v počtu internetových obchodů na počet obyvatel e-shopovou velmocí, více než 80 % provozovatelů se dopouští základních chyb. Stále u lidí přetrvává názor, že stačí si obchod založit a že si zákazník svou cestu najde sám. Navíc český zákazník je díky silnému konkurenčnímu prostředí zhýčkán a očekává bezchybné služby. Na to by měli pamatovat všichni provozovatelé e-shopů, stávající i ti, kteří teprve o online prodeji uvažují. Ještě více než u kamenných prodejen zde platí, že zákazník má vždycky pravdu,“ řekl Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.


Pokud chcete pohřbít svůj e-shop, tak postupujte dle následujícího manuálu:

1. Byznys plán je k ničemu

Není potřeba si předem promýšlet, co, komu a jak budete prodávat a proč by to měli lidé koupit od vás. Je jedno, zda prodávaným produktům budete rozumět nebo ne. Vždyť na internetu je spousta informací, na ty pak můžete dotěrné zákazníky odkázat.

2. Neinvestujete zbytečně do e-shopu

Pokud máte známého, který trochu rozumí IT, určitě vám e-shop bez zbytečných nákladů připraví. To, že nebude vyhovovat, jeho upgrade či sebemenší změna bude stát další náklady a díky jeho chybám a nedokonalostem bude provoz e-shopu noční můrou, nevadí. Důležité je, že jste ušetřili a ono to nějak funguje.

3. Ušetřete za grafiku

Každý přeci ví, co je hezké. Proč za to vyhazovat další peníze. Stáhněte si nějaký grafický program a zvládnete to sami. Hezkých fotek má každý doma spoustu, případně internet je bezedná studnice.

4. Proč se trápit s texty

Psát umí každý, tak proč zbytečně zase někoho platit. Lidi chtějí nakupovat a ne číst romány. U produktů stačí fotka a název, k čemu dlouhé popisky. Případně je možné to u někoho zkopírovat. Nějakou tu gramatickou chybu Vám každý odpustí.

5. Nízká cena a skryté poplatky

Lidé hledají nejnižší cenu, proto přeci nakupují na e-shopech. Tak jim to dejte, buďte levnější než ostatní, své vydělejte na balném a jiných poplatcích.

6. Pomotejte zákazníkovi hlavu

Stejně jako v obchodních domech, kde každého nutí obejít celý komplex za účelem vyšších prodejů, povoďte si své zákazníky ve svém e-shopu. Jak na to? Příkladem je nelogické řazení produktů do kategorií.

7. SEO a online marketing je k ničemu

Všechno jsou to triky, jak z vás vylákat další peníze. Reklama a optimalizace pro vyhledávače jsou k ničemu. To raději svoje první vydělané peníze utraťte za pořádnou dovolenou.

8. Na co automatizace?

K čemu komplexní systém za spoustu peněz. Těch několik minut, které to zabere, to přeci není problém. K čemu automatické vytváření faktur, když to můžete udělat ručně a hlavně bez chyb.

9. Zákaznickou online podporu nepotřebujete

E-shop jste si zakládali, abyste nemuseli sedět u počítače odpovídat na dotěrné otázky zákazníků, kteří si stejně pak nic nekoupí. Každý přeci ví, co chce koupit a hlavně si to byl už osahat a poradit se v kamenném obchodě.

10. Vy máte vždycky pravdu

Co si o sobě zákazníci myslí? Mají být rádi, že jim za měsíc objednávka dorazila, sice chtěli jinou barvu, ale ta byla taky hezká. A vracet jim peníze, ani náhodou.

Štítky: 

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více