Infografika: Nejčastější chyby e-shopů

27. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet)
Provozovatelé e-shopů dělají stále stejné chyby. Společnost Shoptet sestavila seznam 10 nejběžnějších, které zaručeně každý internetový obchod položí na lopatky. Takže čeho se vyvarovat a jak nepohřbít svůj e-shop?

„Ačkoli je Česká republika v počtu internetových obchodů na počet obyvatel e-shopovou velmocí, více než 80 % provozovatelů se dopouští základních chyb. Stále u lidí přetrvává názor, že stačí si obchod založit a že si zákazník svou cestu najde sám. Navíc český zákazník je díky silnému konkurenčnímu prostředí zhýčkán a očekává bezchybné služby. Na to by měli pamatovat všichni provozovatelé e-shopů, stávající i ti, kteří teprve o online prodeji uvažují. Ještě více než u kamenných prodejen zde platí, že zákazník má vždycky pravdu,“ řekl Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.


Pokud chcete pohřbít svůj e-shop, tak postupujte dle následujícího manuálu:

1. Byznys plán je k ničemu

Není potřeba si předem promýšlet, co, komu a jak budete prodávat a proč by to měli lidé koupit od vás. Je jedno, zda prodávaným produktům budete rozumět nebo ne. Vždyť na internetu je spousta informací, na ty pak můžete dotěrné zákazníky odkázat.

2. Neinvestujete zbytečně do e-shopu

Pokud máte známého, který trochu rozumí IT, určitě vám e-shop bez zbytečných nákladů připraví. To, že nebude vyhovovat, jeho upgrade či sebemenší změna bude stát další náklady a díky jeho chybám a nedokonalostem bude provoz e-shopu noční můrou, nevadí. Důležité je, že jste ušetřili a ono to nějak funguje.

3. Ušetřete za grafiku

Každý přeci ví, co je hezké. Proč za to vyhazovat další peníze. Stáhněte si nějaký grafický program a zvládnete to sami. Hezkých fotek má každý doma spoustu, případně internet je bezedná studnice.

4. Proč se trápit s texty

Psát umí každý, tak proč zbytečně zase někoho platit. Lidi chtějí nakupovat a ne číst romány. U produktů stačí fotka a název, k čemu dlouhé popisky. Případně je možné to u někoho zkopírovat. Nějakou tu gramatickou chybu Vám každý odpustí.

5. Nízká cena a skryté poplatky

Lidé hledají nejnižší cenu, proto přeci nakupují na e-shopech. Tak jim to dejte, buďte levnější než ostatní, své vydělejte na balném a jiných poplatcích.

6. Pomotejte zákazníkovi hlavu

Stejně jako v obchodních domech, kde každého nutí obejít celý komplex za účelem vyšších prodejů, povoďte si své zákazníky ve svém e-shopu. Jak na to? Příkladem je nelogické řazení produktů do kategorií.

7. SEO a online marketing je k ničemu

Všechno jsou to triky, jak z vás vylákat další peníze. Reklama a optimalizace pro vyhledávače jsou k ničemu. To raději svoje první vydělané peníze utraťte za pořádnou dovolenou.

8. Na co automatizace?

K čemu komplexní systém za spoustu peněz. Těch několik minut, které to zabere, to přeci není problém. K čemu automatické vytváření faktur, když to můžete udělat ručně a hlavně bez chyb.

9. Zákaznickou online podporu nepotřebujete

E-shop jste si zakládali, abyste nemuseli sedět u počítače odpovídat na dotěrné otázky zákazníků, kteří si stejně pak nic nekoupí. Každý přeci ví, co chce koupit a hlavně si to byl už osahat a poradit se v kamenném obchodě.

10. Vy máte vždycky pravdu

Co si o sobě zákazníci myslí? Mají být rádi, že jim za měsíc objednávka dorazila, sice chtěli jinou barvu, ale ta byla taky hezká. A vracet jim peníze, ani náhodou.

Štítky: 

Podobné články

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více

Podnikatelé se bojí ztráty dat i krádeže identity, zabezpečení však podceňují

6. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Povědomí o významu kybernetické bezpečnosti mezi českými podnikateli roste, často jí však nepřisuzují dostatečnou prioritu. Jen 39 % dotázaných mikro- a malých podnikatelů uvádí, že jsou ochotní do zabezpečení své firmy investovat více než 500 korun měsíčně. Pětina dokonce na bezpečnost nedá měsíčně ani korunu. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více