V e-shopech většina Čechů utratí až 5 000 Kč

23. 4. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Téměř 65 procent uživatelů utratí na internetu více než 5 000 Kč ročně a přibližně pětina více než 20 000 Kč. Vyplývá to z průzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

„Nejvíce uživatelů utratilo při nákupech na internetu v loňském roce podle jejich vlastního odhadu 5 – 10 000 Kč, na Slovensku je situace obdobná,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Nejvíce českých uživatelů na internetu nakupuje oblečení a módní doplňky (37,9 procent), bílé elektro (31,2 procent) a dětské zboží (27 procent).

„Nejsilnějším měsícem pro nákup oblečení na Aukru je listopad, protože zákazníci pořizují právě oblečení jako oblíbený vánoční dárek. Naopak nejméně se oblečení prodává v srpnu,“ řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí obchodního portálu Aukro.cz, a dodává: „Nejoblíbenějším zbožím v rámci kategorie móda je dámská obuv a dámská trička.“

Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu?

ČRSlovensko
0 Kč0,14%0,16%
1 - 1 000 Kč 2,78%4,09%
1 001 - 3 000 Kč 11,21%14,72%
3 001 - 5 000 Kč 14,87%12,38%
5 001 - 10 000 Kč 22,56%22,37%
10 001 - 20 000 Kč 21,53%21,47%
Více jak 20 000 Kč 20,49%19,66%
Nevím/nechci odpovědět 6,41%5,15%
 

Jaké zboží či služby jste v průběhu minulého roku přes internet nakoupil/a? (lze uvést více možností)

ČRSlovensko
Oblečení, doplňky a obuv 37,93%33,72%
Bílá technika 31,21%27,50%
Dětské zboží a hračky 27,01%16,71%
Knihy 26,53%31,36%
Mobilní telefony a PDA 25,56%20,17%
Dům a zahrada 24,70%14,08%
Krása a zdraví (kosmetika, parfémy) 24,50%21,53%
TV a video 22,43%22,53%
Sportovní vybavení 20,94%16,21%
Dovolená a ubytování 19,77%15,45%
Digitální fotoaparáty a fotografické vybavení 18,74%14,50%
Lístky na koncerty, vstupenky do kin a divadel 17,63%14,55%
Počítače 17,49%13,45%
Auto-moto 14,99%17,46%
Notebooky 14,31%13,95%
Jízdenky na vlak, autobus 10,59%8,78%
Nábytek 10,04%7,12%
Jiné 9,63%6,67%
Tiskárny 9,60%6,82%
Počítačové hry 9,46%7,58%
Počítačový software 8,61%6,32%
Hudba 8,29%7,12%
Letenky 7,40%9,98%
Filmy 7,06%6,97%
GPS navigace 6,30%5,02%
Potraviny 5,14%2,51%
Sběratelské zboží 4,94%2,56%

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více