Trh se systémy CRM v roce 2013 poroste
Průzkum společnosti Gartner, který proběhl ve 119 evropských organizacích, odhalil, že 48 % z nich bude v letošním roce zvyšovat výdaje v oblasti systémů CRM. Pouze 5 % z dotázaných organizací plánuje výdaje v tomto segmentu omezit, což je o čtyři procenta méně, než v roce 2012.
„Vzrůstající trend, jehož jsme v současné době svědky, potvrzuje, že organizace plánují vylepšovat své systémy pro vztahy se zákazníky a partnery, a to navzdory nepříznivé ekonomické situaci v Evropě,“ řekl Jim Davies, ředitel výzkumu ve společnosti Gartner.
Gartner předpovídá, že výdaje na systémy CRM budou v Evropě v roce 2013 činit tři miliardy USD, což je oproti loňskému roku 7% nárůst.
Již třetím rokem po sobě je hlavním důvodem k investicím do systémů CRM snaha zvyšovat spokojenost klientů a zákazníků. Mezi další důvody k investicím dotazované organizace uváděly snahu o snižování nákladů spojených s prodejem, marketingem a zákaznickými službami.
Úkolem, který si organizace do roku 2013 dávají, je snaha o vytvoření „jednotného pohledu na zákazníka“ a zejména schopnost využít získaná komplexní data. Jejich správný výklad je totiž klíčový pro správné pochopení chování zákazníků.
„Mít jednotný pohled na zákazníka je základem schopnosti pochopit jeho chování, potřeby a cíle. Je to základ pro optimalizaci prodeje, marketingu a zákaznické podpory. Získání tohoto jednotného pohledu je nicméně velmi komplikovaným úkolem a vyžaduje vytvoření strategie pro práci se získanými daty, jejichž formáty a zdroje jsou dnes stále rozmanitější,“ uvedl Davies.