SSD v 1. čtvrtletí získaly na oblibě, prodeje HDD klesaly
Prodeje SSD zaznamenaly během prvního čtvrtletí letošního roku oproti stejnému období loňského roku až trojnásobný nárůst. Vděčí za to zejména zvyšujícím se prodejům tenkých notebooků, ultrabooků a tabletů.
Od ledna do března letošního roku se prodalo 5,9 milionu kusů SSD určených pro tenké notebooky a ultrabooky (ve stejném období loňského roku toto číslo činilo 1,9 milionu kusů). Nasazení SSD se výrazně rozšiřuje také v oblasti (PC) tabletů – zde se počet prodaných kusů meziročně zvedl z 542 000 kusů na 1,6 milionu kusů.
Dodávky SSD se zvyšovaly ve všech segmentech, ve kterých nacházejí využití. Kromě nasazení ve firemním sektoru vzrůstalo také použití v dalších segmentech, jako jsou domácí stolní počítače a notebooky.
Celkově bylo během prvního čtvrtletí letošního roku prodáno 11,5 milionu SSD, což je oproti stejnému období, kdy bylo prodáno 6 milionů SSD, 92% nárůst. V souhrnu jsou obsaženy samostatné SSD i paměťové NAND komponenty, které se využívají např. jako součást tzv. hybridních pevných disků.
„SSD zaznamenala během prvního čtvrtletí letošního roku podstatný nárůst prodejů díky zájmu firemních i koncových uživatelů,“ uvedl Fang Zhang, analytik společnosti IHS. „Za nárůstem prodejů stojí zejména nasazení SSD v tenkých noteboocích a ultraboocích a také tabletech.“
HDD
Ve stejném období se však relativně dobře dařilo také HDD. Zejména díky enterprise segmentu, kde se jejich prodej oproti prvnímu čtvrtletí roku 2012 zvedl ze 14,9 milionu na 16 milionů kusů.
Hůře se pevným diskům dařilo v uživatelském segmentu, kde jejich prodej se snížil ze 105,3 milionů kusů na 93,3 milionu kusů.
Pevných disků se celkově v prvním čtvrtletí letošního roku prodalo 135,7 milionu kusů, což je oproti loňským 145,5 milionům kusů 7% pokles.