Analýzy

Slováci v zahraničních e-shopech moc nenakupují

Slovenští zákazníci rádi nakupují jak v domácích, tak v zahraničních e-shopech, ačkoli v těch cizích už podstatně méně. Více než polovina lidí v průzkumu společnosti Mediaresearch Slovakia pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu uvedla, že v cizích internetových obchodech nenakupuje nikdy. Jen 4 % zákazníků naopak uvedly, že nakupují výhradně v zahraničních e-shopech.

František Doupal
Zdroj: Mediaresearch Slovakia
  • 21. 8. 2013
  • 0 min
Slováci v zahraničních e-shopech moc nenakupují

Více než polovina (přesněji 52 %) slovenských respondentů uvedla, že za poslední rok nezvolila pro internetový nákup žádný zahraniční e-shop. Celkem 33 % respondentů v cizích online obchodech nakoupilo méně než čtvrtinu veškerého zboží a polovinu veškerých nákupů za posledních dvanáct měsíců uskutečnilo v zahraničních e-shopech pouze 7 % lidí.

Zákazníků, kteří v posledních dvanácti měsících nakupovali výhradně v zahraničních internetových obchodech, je pak na Slovensku jen 4 %. Mezi nejoblíbenější zboží v těchto typech obchodů patří oblečení a obuv.

Nakupování na internetu je obecně mezi slovenskou populací oblíbené, 42 % respondentů uskutečnilo v posledních 12 měsících na internetu pět a více nákupů. Čtyři nákupy pak uskutečnilo 11 % zákazníků a tři nákupy 14 % zákazníků.

Výzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů Slovenského národního panelu.

Obrazová galerie