Rok 2020 byl pro tablety nadmíru úspěšný
Celosvětový prodej tabletů podle IDC vykázal i díky velmi silnému čtvrtému čtvrtletí nadmíru úspěšný rok. Díky dopadům pandemie viru COVID-19 vykázal trh s těmito přenosnými přístroji nejlepší výsledky od posledního kvartálu 2017.
Svou pozici nadále upevňovaly tablety s připojitelnou klávesnicí, které díky vlastnostem, jako jsou produktivita, flexibilita či jednoduchost použití, často přímo konkurovaly notebookům. Prodej tabletů s připojitelnou klávesnicí meziročně vzrostl o téměř 28 %, na čemž se výrazně podílely firmy Apple a Microsoft. Částečně jistě situaci napomohl také celkový skladový nedostatek notebooků. Rostl i prodej klasických tabletů (13,7 %), které nejčastěji sloužily pro domácí zábavu.
Trh ovládl s 36,5% podílem Apple, který díky nedávno uvedeným iPADům 10,2“ a iPADům 10,9“ dokázal meziročně ve čtvrtém kvartálu zvýšit prodeje o 19,5 %. V době pandemie se tabletům tohoto americkému výrobce nebývale dobře dařilo i ve vzdělávacích projektech.
| Celosvětový prodej tabletů ve 4. čtvrtletí 2020 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 4Q20 | Tržní podíl (%) | Prodej 4Q19 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna (%) |
| Apple | 19 | 36,5 | 15,9 | 36,5 | 19,5 |
| Samsung | 10,1 | 19,4 | 7 | 16 | 44,9 |
| Lenovo | 5,6 | 10,7 | 2,5 | 5,8 | 120,6 |
| Amazon | 3,6 | 6,8 | 3,3 | 7,6 | 7,6 |
| Huawei | 3,3 | 6,3 | 4,4 | 10,1 | -25,7 |
| Ostatní | 10,6 | 20,4 | 10,5 | 24,1 | 1,3 |
| Celkem | 52,5 | 100 | 43,6 | 100 | 19,5 |
Samsungu v posledním loňském čtvrtletí připadl tržní podíl 19,4 %. Meziročně si výrobce polepšil o 44,9 %. Výrobce dodal jen za poslední čtvrtletí přes 10 milionů tabletů, za celý rok 2020 pak 31,3 milionu. Stále jde o největšího dodavatele „klasických“ tabletů s Androidem, vidět je však i velká snaha o vylepšování Androidu a rozšiřování jeho schopností i ve spojení s tablety s klávesnicí tak, aby byl Samsung co nejvíce považován i za prémiovou značku.
| Celosvětový prodej v roce 2020 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 2020 | Tržní podíl (%) | Prodej 2019 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna (%) |
| Apple | 53,2 | 32,5 | 49,9 | 34,6 | 6,7 |
| Samsung | 31,3 | 19,1 | 21,7 | 15 | 44,4 |
| Huawei | 16 | 9,8 | 14,8 | 10,2 | 8,5 |
| Lenovo | 14,1 | 8,6 | 8,5 | 5,9 | 66,4 |
| Amazon | 14 | 8,5 | 43 | 9 | 7,5 |
| Ostatní | 35,5 | 21,6 | 36,7 | 25,4 | -3,2 |
| Celkem | 164,1 | 100 | 144,5 | 100 | 13,6 |
Lenovo v posledním čtvrtletí 2020 prodalo 5,6 milionu tabletů a meziročně si polepšilo o dechberoucích 120,6 %. Výrobce bodoval zejména s klasickými tablety (bez klávesnice), ale dařilo se mu i v případě zařízení s klávesnicí, kde za pozornost stál např. model Chromebook Duet.

Čtvrtou pozici pak obsadil Amazon se svými tablety Fire, který si meziročně polepšil o necelých osm procent a celkově na trh dodal 3,6 milionu přístrojů. První pětici největších výrobců tabletů uzavřel Huawie se 3,3 miliony prodanými kusy.