Prodeji tabletů a Chromebooků se ve 2. čtvrtletí dařilo
Navzdory složitým podmínkám komplikovaným logistickými i dodavatelskými problémy se mohou výrobci tabletů a Chromebooků podle IDC radovat z dalšího úspěšného kvartálu. Obě produktové kategorie vykázaly ve sledovaném období další (meziroční) růst prodeje.
Prodej Chromebooků podle údajů IDC ve druhém čtvrtletí 2021 meziročně vzrostl o 68,6 % na 12,3 milionu zařízení. Ačkoli to nebyl absolutní rekord, byl to mnohem lepší výsledek než ve dvou předcházejících čtvrtletích.
V případě tabletů meziroční nárůst již nebyl tak výrazný (4,2 %), přesto se však kvartální prodeje přehouply přes 40 milionů kusů.
| Prodej Chromebooků ve 2. čtvrtletí 2021 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 2Q21 | Tržní podíl (%) | Prodej 2Q20 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna |
| HP Inc | 4,3 | 35 | 2 | 27,4 | 115,7 |
| Lenovo | 2,6 | 21 | 1,4 | 19,6 | 81,2 |
| Acer | 1,9 | 15,3 | 1,5 | 21,2 | 21,7 |
| Dell | 1,8 | 14,5 | 1,4 | 19,8 | 23,9 |
| Samsung | 0,9 | 7 | 0,3 | 4,3 | 179,2 |
| Ostatní | 0,9 | 7,1 | 0,6 | 7,8 | 53,2 |
| Celkem | 12,3 | 100 | 7,3 | 100 | 68,6 |
Navzdory růstu prodeje obou produktových kategorií musíme v budoucnu očekávat určité zpomalení. A to i z toho důvodu, že vzhledem k nedostatku celé řady potřebných klíčových komponent výrobci aktuálně preferují výrobu zařízení, kde jsou schopni dosahovat vyšších marží. Zajímavé bude sledovat také zájem zákazníků o oba typy zařízení. Trh je sice již značně nasycený, na druhou stranu ale stále nabízí i řadu příležitostí (zejména ve vzdělávacím sektoru).
| Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2021 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 2Q21 | Tržní podíl (%) | Prodej 2Q20 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna |
| Apple | 12,9 | 31,9 | 12,5 | 32,1 | 3,5 |
| Samsung | 8 | 19,6 | 7 | 18 | 13,3 |
| Lenovo | 4,7 | 11,6 | 2,9 | 7,4 | 64,5 |
| Amazon | 4,3 | 10,7 | 3,6 | 9,3 | 20,3 |
| Huawei | 2,1 | 5,1 | 4,5 | 11,5 | -53,7 |
| Ostatní | 8,5 | 21 | 8,4 | 21,7 | 0,7 |
| Celkem | 40,5 | 100 | 38,9 | 100 | 4,2 |