Prodej tiskáren a multifunkcí v prvním čtvrtletí vzrostl o 2,7 %
Celosvětový prodej tiskáren a multifunkcí během prvního letošního kvartálu podle údajů společnosti IDC meziročně vzrostl o 2,7 % na 19,4 milionu zařízení. V tržbách na druhou stranu trh ve stejném období klesl o 3,2 % na devět miliard dolarů.
Mezi regiony s největším růstem patřila západní Evropa, která si meziročně připsala 10,1 %, pokles prodeje byl naopak zaznamenán v USA (o 3,9 %) i v Číně (o 8,9 %).
Za růstem prodejů v regionu západní Evropy stály zejména barevné inkoustové multifunkce s tankovými systémy. Jejich obliba roste u spotřebitelů i firemních zákazníků díky pozitivnímu vlivu na minimalizaci nákladů a potažmo pak ochranu životního prostředí.
Celkově pak zařízení s inkoustovými nádržkami zaznamenala čtvrté po sobě jdoucí čtvrtletí celosvětového meziročního růstu, což poukazuje na trvalou dynamiku tohoto trhu. Tento trend byl konzistentní ve všech regionech s výjimkou Spojených států a Japonska, kde je zavádění této technologie stále omezené v důsledku faktorů, jako jsou silnější preference laserových systémů a systémů založených na kazetách, pomalejší přechod na nové technologie a zakořeněné zvyky spotřebitelů, kteří upřednostňují tradiční tiskové technologie.
| Celosvětový prodej tiskáren a multifunkcí v 1. čtvrtletí 2025 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 1Q25 | Tržní podíl (%) | Prodej 1Q24 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna (%) |
| HP Inc. | 6,66 | 34,4 | 6,57 | 34,9 | 1,3 |
| Epson | 4,2 | 21,7 | 4,1 | 21,8 | 2,1 |
| Canon | 3,88 | 20,1 | 3,59 | 19,1 | 8 |
| Brother | 1,82 | 9,4 | 1,76 | 9,3 | 3,6 |
| Pantum | 0,61 | 3,1 | 0,53 | 2,8 | 14 |
| Ostatní | 2,18 | 11,3 | 2,27 | 12 | -3,8 |
| Celkem | 19,35 | 100 | 18,83 | 100 | 2,7 |
Pět největších výrobců tiskáren a multifunkcí vykázalo meziroční nárůst v rozmezí od 1,3 % do 14 %. Velkou měrou se na tomto růstu podílela již zmiňovaná rostoucí obliba zařízení s inkoustovými nádržkami, která nabízejí výhodu nákladové efektivity a udržitelnosti. Výrobci tyto tiskové systémy aktivně propagují tím, že zdůrazňují jejich sníženou potřebu častého doplňování inkoustu. Ačkoli spotřebitelé čelí vyšší počáteční pořizovací ceně, těží z výrazně nižších dlouhodobých nákladů na inkoust.