Analýzy

Prodej tabletů nadále klesá

Celosvětový prodej tabletů i v době pandemie viru COVID-19 nadále klesá. Podle IDC trh zaznamenal v prvním čtvrtletí letošního roku propad o 18,1 %. Celkem se tak prodalo 24,6 milionu zařízení. Světlým místem bodu nadále zůstávají zařízení s připojitelnou klávesnicí, jejichž podíl meziročně vzrostl o 56,8 %.

František Doupal
Zdroj: IDC
Prodej tabletů nadále klesá

Celosvětovou „tabletovou“ jedničkou zůstává Apple, i když kvůli vysokým prodejům v loňském roce a uzavření továren v prvním čtvrtletí letošního roku prodal méně, než čekal. V meziročním porovnání tak výrobce zaznamenal poměrně výrazný propad o více než 30 %. Apple však i nadále dominuje kategorii tabletů s připojitelnou klávesnicí, protože tu lze připojit ke všem jeho zařízením vyjma varianta iPad mini. Díky možnosti připojit klávesnici jsou tak iPADy využitelné stejně dobře pro práci i pro zábavu.

Samsung i díky meziročnímu nárůstu prodeje o necelá čtyři procenta obhájil na žebříčku největších dodavatelů druhou pozici. I navzdory současné koronavirové krizi se Samsungu podařilo prodat pět milionů zařízení, která často zákazníci pořizovali jako pracovní nástroj i jako výukovou pomůcku.

Huawei prodal tři miliony tabletů a meziročně tak klesl o více než osm procent. Firmě se dařilo růst v tabletech s připojitelnou klávesnicí, jinak ale situace příliš pozitiv nepřinesla. Mimo Čínu navíc Huawei stále více doplácí na zákaz využívání oficiálních Google služeb.

Globální prodej tabletů v 1. čtvrtletí 2020 (v milionech)
VýrobceProdej 1Q20Tržní podíl (%)Prodej 1Q19 Tržní podíl (%)Meziroční změna (%)
Apple6,9289,932,9-30,4
Samsung520,24,8163,9
Huawei3123,210,7-8,3
Lenovo1,66,41,65,21,9
Amazon1,45,81,34,56,4
Ostatní6,827,59,230,7-26,6
Celkem24,610030,1100-18,1

Lenovo, další ze společností, která vykázala meziroční růst prodeje, obsadila v tuto chvíli čtvrtou pozici na globálním žebříčku. Vděčí za to 1,6 milionu prodaných kusů, což představuje nárůst o necelá dvě procenta.

Pátou příčku obsadil i díky více než šestiprocentnímu růstu prodeje Amazon. Navzdory propadu na žebříčku o jednu pozici firma dokázala zvýšit svůj tržní podíl na 5,8 %.