Prodej tabletů nadále klesá
Celosvětový prodej tabletů i v době pandemie viru COVID-19 nadále klesá. Podle IDC trh zaznamenal v prvním čtvrtletí letošního roku propad o 18,1 %. Celkem se tak prodalo 24,6 milionu zařízení. Světlým místem bodu nadále zůstávají zařízení s připojitelnou klávesnicí, jejichž podíl meziročně vzrostl o 56,8 %.
Celosvětovou „tabletovou“ jedničkou zůstává Apple, i když kvůli vysokým prodejům v loňském roce a uzavření továren v prvním čtvrtletí letošního roku prodal méně, než čekal. V meziročním porovnání tak výrobce zaznamenal poměrně výrazný propad o více než 30 %. Apple však i nadále dominuje kategorii tabletů s připojitelnou klávesnicí, protože tu lze připojit ke všem jeho zařízením vyjma varianta iPad mini. Díky možnosti připojit klávesnici jsou tak iPADy využitelné stejně dobře pro práci i pro zábavu.
Samsung i díky meziročnímu nárůstu prodeje o necelá čtyři procenta obhájil na žebříčku největších dodavatelů druhou pozici. I navzdory současné koronavirové krizi se Samsungu podařilo prodat pět milionů zařízení, která často zákazníci pořizovali jako pracovní nástroj i jako výukovou pomůcku.
Huawei prodal tři miliony tabletů a meziročně tak klesl o více než osm procent. Firmě se dařilo růst v tabletech s připojitelnou klávesnicí, jinak ale situace příliš pozitiv nepřinesla. Mimo Čínu navíc Huawei stále více doplácí na zákaz využívání oficiálních Google služeb.
| Globální prodej tabletů v 1. čtvrtletí 2020 (v milionech) | |||||
| Výrobce | Prodej 1Q20 | Tržní podíl (%) | Prodej 1Q19 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna (%) |
| Apple | 6,9 | 28 | 9,9 | 32,9 | -30,4 |
| Samsung | 5 | 20,2 | 4,8 | 16 | 3,9 |
| Huawei | 3 | 12 | 3,2 | 10,7 | -8,3 |
| Lenovo | 1,6 | 6,4 | 1,6 | 5,2 | 1,9 |
| Amazon | 1,4 | 5,8 | 1,3 | 4,5 | 6,4 |
| Ostatní | 6,8 | 27,5 | 9,2 | 30,7 | -26,6 |
| Celkem | 24,6 | 100 | 30,1 | 100 | -18,1 |
Lenovo, další ze společností, která vykázala meziroční růst prodeje, obsadila v tuto chvíli čtvrtou pozici na globálním žebříčku. Vděčí za to 1,6 milionu prodaných kusů, což představuje nárůst o necelá dvě procenta.
Pátou příčku obsadil i díky více než šestiprocentnímu růstu prodeje Amazon. Navzdory propadu na žebříčku o jednu pozici firma dokázala zvýšit svůj tržní podíl na 5,8 %.