Analýzy

JPR: Trh s herním PC hardwarem překročil hranici 30 miliard dolarů

Prodej na celosvětovém trhu s počítačovým herním hardwarem podle společnosti Jon Peddie Research (JPR) poprvé v historii překročil hranici 30 miliard dolarů. Tento trh se skládá z klasických a DIY počítačů, které si může zákazník složit sám, dále z upgradů a různého příslušenství, jako jsou vstupní zařízení nebo zvukové/komunikační systémy, a do roku 2019 by měl růst o dalších 6 %.

Jakub Špaček
Zdroj: JPR
  • 26. 1. 2017
  • 2 min
JPR: Trh s herním PC hardwarem překročil hranici 30 miliard dolarů

Ve světě vede oblast Asie a Pacifiku s předpokládaným 7% růstem do roku 2019 a objemem prodeje necelých 11,3 miliardy dolarů v roce 2016, a to hlavně kvůli zakořeněné kultuře herních počítačů, vysoké populaci a nedostatku některých konzolí. Severní Amerika a západní Evropa na sobě nezávisle sice vedou před regionem Asie a Pacifiku v segmentu high-end hardwaru, ale vykazují pomalejší růst na hodnotách 5,78 % a 6,63 % oproti 9,61% růstu v Asii a Pacifiku. V západních zemích je stále patrná silná touha po herních počítačových systémech v hodnotě tisíců dolarů.

Ted Pollak, analytik pro herní průmysl společnosti JPR uvedl: „Světoví spotřebitelé stále používají počítačové platformy ke hraní her, a to z několika důvodů. Ergonomie desktopů je populární, protože vzdálenost od displeje nabízí při používání HD a UHD monitorů věrnější detaily. Navíc je zde lepší ovládání pomocí myši a klávesnice, což potvrzuje i eSports, kde drtivá většina hráčů používá PC. Designéři produktů dávají hráčům na PC tisíce možností, jak své sestavy přizpůsobit vlastním funkčním a estetickým požadavkům. Příkladem toho jsou systémy určené k simulaci řízení nebo létání, nastavení více displejů, velmi výkonné grafické karty a široké spektrum herních notebooků od náhrad za desktopy po inovativní „tenké a lehké“ modely. Technologie chlazení kapalinami, osvětlení, solidní mechaniky, specifické herní myši, mechanické klávesnice, posilovače grafických karet pro notebooky a kompatibilita s příslušenstvím od Xboxu nabízí hráčům více možností, než kdy měli.“

JPR přejmenovala tři segmenty hardwaru na základní třídu, střední třídu a high-end (z hlavního proudu, výkonu a nadšenců). Prezident JPR Jon Peddie vysvětlil: „Víme, že hráči s nižšími rozpočty jsou stejně nadšení jako ti s vyššími zdroji a jsou nadšenci v pravém slova smyslu, takže jsme se rozhodli k přechodu k lépe vystihující terminologii. Nvidia a AMD na tyto zákazníky také nezapomínají a nabídky jako GTX 1050 poskytují výkonnou grafiku za cenu okolo 120 dolarů. Také se velmi těšíme, až vyjde platforma AMD Ryzen a myslíme si, že se pak zařadí do všech tří skupin hardwaru. Samozřejmě procesory od Intelu nabízejí vyšší výkon a cenu pro hráče s jakýmikoliv finančními možnostmi a jejich integrované grafické karty teď konkurují herním konzolím.“

Částí jevu, který JPR sleduje, je rostoucí zastoupení PC hráčů ve střední a high-end třídě s vysokými průměrnými prodejními cenami (ASP). Průměrný prodej počítačů je motivovaný modelem používání her, který je na stagnujícím nebo klesajícím PC trhu důležité pochopit. Když se základní výpočetní funkce stále více zakořeňují v mobilních zařízeních, počítače se stávají výkonným uživatelským nástrojem pro hraní her, editaci fotografií, videa, vytváření obsahu atd.