Interaktivní funkce v TV teprve čekají na růst
Smart TV, tedy TV s interaktivními funkcemi, se rychleji zabydluje na rozvíjejících se trzích. Západní spotřebitelé ustrnuli v analogovém myšlení. Zítřky jsou však světlé, jak vyplývá z průzkumu GfK.
Podle GfK mnohem více čínských, korejských a indických spotřebitelů využilo v posledních měsících funkce Smart TV ve srovnání s lidmi na západních trzích.
Koncept sociální TV teprve čeká zásadní růst. Z globálního hlediska se pouze 28 procent diváků vyjádřilo, že jsou pro ně programy, které nabízejí možnost interakce zajímavější než ostatní. A přesně 25 procent se domnívá, že tweetování a komentování programů zvyšuje úroveň diváckého zážitku.
Richard Preedy ze společnosti GfK k tomu řekl: „Zjištění našeho průzkumu naznačují, že provozovatelé vysílání musí integrovat sociální prvky ve svém vysílání mnohem atraktivnějším způsobem do programové struktury, aby přilákaly diváky k interakci.“
Na všech trzích je zatím při koupi nového televizoru možnost připojení na internet méně důležitá než samotná cena, velikost obrazovky či technologie zobrazení. Avšak západní spotřebitelé jsou ještě indiferentnější, jako ti na rozvíjejících se trzích. Pouze 26 procent spotřebitelů ve Spojeném království a 29 procent spotřebitelů v USA při koupi hledají TV s připojením na internet ve srovnání se 61 procenty v Indii a 64 procenty v Číně.