Infografika: Samsung dobývá mobilní internet ve střední a východní Evropě
Společnosti Samsung se v souboji se svým konkurentem, společností Apple, daří. Tentokrát v přístupu k internetu z mobilních zařízení. V Litvě, Srbsku a Bělorusku již patří Samsungu první příčka, v České republice se na ni pravděpodobně vyhoupne již brzy.
Na všech analyzovaných trzích zaznamenal Samsung výrazný nárůst mobilní návštěvnosti. V Litvě, Bělorusku a Srbsku již nyní zaznamenala korejská značka nejvíce mobilních zobrazení webových stránek (kolem 40 %), na dalších trzích se jeho vítězství nad značkou Apple očekává. V České republice se počet zobrazení stránek tvořených mobilními zařízeními od značky Samsung zvýšil v průběhu posledních dvanácti měsíců o pět procentních bodů a nyní tvoří již téměř 29 % všech mobilních zobrazení stránek. Nicméně Apple je u nás stále nejpoužívanější značkou mobilních zařízení, ze které pochází asi 35 % mobilních zobrazení stránek. Apple vede také na dalších trzích, například v Estonsku, Lotyšsku či Chorvatsku, ale jeho podíl postupně klesá.
„Data z regionu střední a východní Evropy odráží globální trend prodeje smartphonů. Zařízení se systémem Android získávají stále větší podíl na trhu a posilují svoji pozici oproti těm se systémem iOS, jejichž popularita je v posledních letech stabilní. V boji značek vede Samsung, za kterým následuje Apple,“ uvedl Lauris Lietavietis, odborník společnosti Gemius v oblasti online. Podle Lietavietise mají levnější řešení střední třídy značky Samsung vysoký prodejní potenciál a významný vliv na podíl korejského výrobce na trhu mobilních technologií: „V blízké budoucnosti můžeme očekávat, že i dodavatelé smartphonů nižší cenové kategorie, které jsou založené na systému Android, zvýší svůj podíl na trhu,“ dodal Lauris Lietavietis.