Analýzy

IDC: Růst prodeje tabletů v regionu EMEA pokračuje

Trh s tablety v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky podle IDC ve 3. čtvrtletí 2020 pokračoval ve slibném růstu (22,9 %). Celkem se ve sledovaném období prodalo 13,5 milionu zařízení, na čemž se ve výrazné míře podílelo školství a spotřebitelé.

František Doupal
Zdroj: IDC
IDC: Růst prodeje tabletů v regionu EMEA pokračuje

Do školství, vzdělávání a s tím souvisejících projektů podle informací IDC přímo zamířilo asi 1,7 milionu nových tabletů. Hodně nakupovali také spotřebitelé – celkem 10,2 milionu zařízení, což představuje meziroční nárůst o 14 %.

„V západní Evropě jsme mohli sledovat rostoucí množství vzdělávacích projektů, které byly založeny na tabletech,“ uvedla Helena Ferreira, manažerka výzkumu v IDC. „Zejména v základním vzdělávání, kde se hodí i možnost tvorby obsahu, jsou tablety oblíbenou a cenově dostupnou variantou. Prodej tabletů však výrazně těžil také z různých forem omezení pohybu, kdy si je uživatelé nakupovali, aby doma lépe zabavili sebe nebo rodinu.“

V západní Evropě tak prodej tabletů meziročně vzrostl o 15,6 % a v regionu střední a východní Evropy o 34,6 %. V regionu Blízkého východu a Afriky pak růst činil 37,3 %.

Prodej tabletů v regionu EMEA ve 3. čtvrtletí 2020 (v milionech)
VýrobceProdej 3Q20Tržní podíl (%)Prodej 3Q19Tržní podíl (%)Meziroční změna
Samsung4,07130,12,05318,798,3
Apple3,02822,42,42822,124,7
Lenovo1,888141,2071156,4
Huawei1,56911,61,0629,747,8
Amazon0,5964,40,8818-32,3
Ostatní2,36517,53,37130,5-29,8
Celkem13,51810011,00110022,9