IDC: Růst prodeje tabletů v regionu EMEA pokračuje
Trh s tablety v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky podle IDC ve 3. čtvrtletí 2020 pokračoval ve slibném růstu (22,9 %). Celkem se ve sledovaném období prodalo 13,5 milionu zařízení, na čemž se ve výrazné míře podílelo školství a spotřebitelé.
Do školství, vzdělávání a s tím souvisejících projektů podle informací IDC přímo zamířilo asi 1,7 milionu nových tabletů. Hodně nakupovali také spotřebitelé – celkem 10,2 milionu zařízení, což představuje meziroční nárůst o 14 %.
„V západní Evropě jsme mohli sledovat rostoucí množství vzdělávacích projektů, které byly založeny na tabletech,“ uvedla Helena Ferreira, manažerka výzkumu v IDC. „Zejména v základním vzdělávání, kde se hodí i možnost tvorby obsahu, jsou tablety oblíbenou a cenově dostupnou variantou. Prodej tabletů však výrazně těžil také z různých forem omezení pohybu, kdy si je uživatelé nakupovali, aby doma lépe zabavili sebe nebo rodinu.“
V západní Evropě tak prodej tabletů meziročně vzrostl o 15,6 % a v regionu střední a východní Evropy o 34,6 %. V regionu Blízkého východu a Afriky pak růst činil 37,3 %.
| Prodej tabletů v regionu EMEA ve 3. čtvrtletí 2020 (v milionech) | |||||
| Výrobce | Prodej 3Q20 | Tržní podíl (%) | Prodej 3Q19 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna |
| Samsung | 4,071 | 30,1 | 2,053 | 18,7 | 98,3 |
| Apple | 3,028 | 22,4 | 2,428 | 22,1 | 24,7 |
| Lenovo | 1,888 | 14 | 1,207 | 11 | 56,4 |
| Huawei | 1,569 | 11,6 | 1,062 | 9,7 | 47,8 |
| Amazon | 0,596 | 4,4 | 0,881 | 8 | -32,3 |
| Ostatní | 2,365 | 17,5 | 3,371 | 30,5 | -29,8 |
| Celkem | 13,518 | 100 | 11,001 | 100 | 22,9 |