IDC: Prodej tabletů zaznamenal poprvé propad
Celosvětový prodej tabletů zaznamenal podle společnosti IDC svůj vůbec první propad. Ve 4. čtvrtletí 2014 se celosvětově prodalo 76,1 milionu tabletů a 2 v 1 zařízení, což v meziročním srovnání znamenalo 3,2% pokles. Celoročně prodej tabletů vzrostl o 4,4 % na 230 milionů kusů.
„Situace na trhu s tablety je složitá i kvůli tomu, že se hodně spoléhá pouze na Apple a Samsung,“ uvedl Jitesh Ubrani, analytik společnosti IDC. „Ačkoli Apple rozšířil své portfolio, ponechal v nabídce starší modely a snížil základní ceny, nedokázal vyvolat takové nadšení, jako v případě nových iPhonů. Samsung mezitím bojoval s cenově levnější konkurencí a přesvědčil se, že Android tablety střední a vyšší cenové kategorie nejsou dnes ideálním produktem.“
| Celosvětový prodej tabletů ve 4. čtvrtletí 2014 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 4Q14 | Tržní podíl | Prodej 4Q13 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Apple | 21,4 | 28,1 % | 26 | 33,1 % | -17,8 % |
| Samsung | 11 | 14,5 % | 13,5 | 17,2 % | -18,4 % |
| Lenovo | 3,7 | 4,8 % | 3,4 | 4,3 % | 9,1 % |
| Asus | 3 | 4 % | 4 | 5,1 % | -24,9 % |
| Amazon | 1,7 | 2,3 % | 5,8 | 7,4 % | -69,9 % |
| Ostatní | 35,2 | 46,2 % | 25,8 | 32,8 % | 36,2 % |
| Celkem | 76,1 | 100 % | 78,6 | 100 % | -3,2 % |
Nadvláda Applu nad ostatními výrobci byla skutečně výrazná – společnosti patřil díky více než 20 milionům prodaných tabletů téměř 30% tržním podílem. I přes značné problémy se druhou příčku podařilo udržet firmě Samsung. První pětici pak uzavřely společnosti Lenovo, Asus a Amazon.
| Celosvětový prodej tabletů v roce 2014 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 2014 | Tržní podíl | Prodej 2013 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Apple | 63,4 | 27,6 % | 74,3 | 33,8 % | -14,6 % |
| Samsung | 40,2 | 17,5 % | 39,7 | 18,1 % | 1,1 % |
| Asus | 11,5 | 5 % | 12,2 | 5,6 % | -5,5 % |
| Lenovo | 11,2 | 4,9 % | 7,8 | 3,5 % | 43,5 % |
| Amazon | 3,3 | 1,4 % | 9,8 | 4,4 % | -66,4 % |
| Ostatní | 100 | 43,6 % | 76,1 | 34,6 % | 31,4 % |
| Celkem | 229,6 | 100 % | 219,9 | 100 % | 4,4 % |