IDC: Prodej tabletů vykázal ve 2. čtvrtletí 2020 solidní růst
Po dvou čtvrtletích poklesu v řadě zaznamenal trh s tablety oživení a podle IDC meziročně prodej vzrostl takřka o pětinu na 38,6 milionu zařízení. Výrobci za to mohou vděčit omezení pohybu kvůli pandemii COVID-19, díky kterému si mnoho zákazníků pořídilo tablet pro práci, vzdělávání nebo zábavu.
Apple ve sledovaném období prodal 12,4 milionu tabletů, díky čemuž se opět stal světovou jedničkou. Po odeznění největších logistických potíží se Applu podařilo nastartovat prodej a meziročně si polepšit o 1,3 %. Nejprodávanějším tabletem od Applu zůstává díky rozumně nastavené ceně a možnosti připojení klávesnice 10,2" iPAD. Oblibě se ale těší i další modely z portfolia amerického výrobce.
Díky výraznému meziročnímu nárůstu o více než 40 % si celosvětovou druhou příčku udržel korejský Samsung, kterému se ve druhém čtvrtletí roku 2020 podařilo prodat na sedm milionů tabletů.
Huawei prodal necelých pět milionů tabletů a vykázal ještě větší meziroční nárůst než Samsung. Zájem byl hlavně o tablety s připojitelnou klávesnicí. A ačkoli se výrobci dařilo zejména v domácí Číně, vykázal slušný meziroční nárůst i v Číně a zbytku Asie.
| Globální prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2020 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 2Q20 | Tržní podíl (%) | prodej 2Q19 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna (%) |
| Apple | 12,4 | 32,2 | 12,3 | 37,6 | 1,3 |
| Samsung | 7 | 18,1 | 4,9 | 15,1 | 42,5 |
| Huawei | 4,8 | 12,4 | 3,3 | 10,3 | 43,5 |
| Amazon | 3,6 | 9,3 | 2,4 | 7,3 | 52 |
| Lenovo | 2,8 | 7,3 | 1,9 | 5,7 | 51 |
| Ostatní | 8 | 20,7 | 7,8 | 24 | 2 |
| Celkem | 38,6 | 100 | 32,6 | 100 | 18,6 |
Globální „čtyřkou“ se stal Amazon, který meziročně svůj prodej tabletů zvětšil dokonce i více než polovinu. Americký výrobce i nadále bojuje zejména v kategorii levných zařízení vhodných pro konzumaci digitálního obsahu, kterou naposledy obohatil o 8" model Fire HD s inovovaným procesorem a větší pamětí.
Pětici největších výrobců pro druhé čtvrtletí letošního roku uzavřelo Lenovo, rovněž s růstem o více než polovinu. Lenovo se může pochlubit poměrně širokým portfoliem, umožňujícím mu bojovat na různých trzích a u různých zákazníků, ačkoli se zdá, že více se prodávaly hlavně levnější přístroje.